روش جدید ممکن برای جلوگیری از سرطان های مغز ناشناخته در اطفال

روش جدید ممکن برای جلوگیری از سرطان های مغز ناشناخته در اطفال

908 0

محققان از یک آزمایش مولکولی تجربی در آزمایشات آزمایشگاهی پیش از مواجه استفاده کردند تا بتوانند به طور موثر چندین نوع سرطان مغزی اطفال را کشف کنند و در حال حاضر پیشنهاد پیشرفت درمان را برای آزمایش بالینی در کودکان ارائه می دهند.

دانشمندان در موسسه بیماریهای سرطان و بیماریهای خون کودکان سینسیناتی در مجله Molecular Cancer Therapeutics گزارش کردند که مولکول کوچک )6-تیو-2’deoxyguanosine (6-thio-(dG) در سلول های بنام سرطان مغز استخراج شده از سلول های توموری که اهدا شده توسط بیماران است. محققان همچنین درمان در مدل موش های انسان گرا سرطان مغز کودکان را آزمایش کردند.

سرطان شامل گلیوما درونی پونتین (DIPG)، گلیوما درجه بالا (HGG) و مدولوبلاستوما با شدت بالا (MB) است.

در آزمایشات پیشین آزمایشگاهی، درمان مولکولی هدفمند از موانع مغز و اعصاب محافظ بدن در مدل موش عبور کرد که باعث آسیب DNA فراوان به سلول های سرطانی و متوقف کردن یا کاهش دو نوع سرطان مغزی اطفال می شود. طبق گفته دانشمندان، درمان بر روی سلول های غیر سرطانی در حیوانات تاثیر نمی گذارد. مزایای درمانی 6-thio-dG در حیوانات پس از درمان به پایان رسید.

“این یافته ها نشان می دهد که 6-thio-dG یک رویکرد امیدوار کننده برای درمان تومورهای مغز اطفال است و آنها را برای آزمایش بالینی این درمان در کودکان مبتلا به تومورهای مغز فراهم می کند.” راچید درسی، دکترای تحقیقاتی ارشد در بخش انکولوژی می باشد.

تحقیقات بیشتری لازم است

اگرچه 6-thio-dG به سلولهای غیر سرطانی وارد نمی شود، Drissi تاکید کرده است که تحقیقات بیشتری برای اطمینان از ایمنی ترکیبات قبل از آزمایش بالینی در بیماران ضروری است. این مطالعات در حال انجام است.

علیرغم دهه های تلاش تحقیقاتی و پیشرفت های تکنولوژیکی، DIPG و سایر سرطان های مغز اطفال با ریسک بالا به درمان موثر ادامه می دهند.

این مطالعه نشان می دهد که پس از تزریق، 6-thio-dG با عبور از مانع خون مغزی مدل های موش DIPG کار می کند. پیشرفت قابل ملاحظه ای است که مانع عمده ای برای درمان سرطان های مغزی با مواد مخدر است. مانع خون مغزی از ارگان های پاتوژن که از طریق سیستم گردش خون عبور می کنند را از بین می برد و از نظر شیمیایی غیر قابل نفوذ است.

قطع شدن جاودانگی

این ترکیب با ایجاد آسیب DNA فراوان در سلول های سرطانی مغز و سلول های بنیادی سرطانی کار می کند. بر طبق محققان، برای انجام این کار، این ترکیب عملکرد تلومرها بر روی کروموزوم های سلول های سرطانی مغز را مختل می کند.

تلومرها توالی های مکرر DNA در انتهای کروموزوم ها هستند که مانع از بی ثباتی ژنتیک در سلول ها می شود. به عنوان سلول های سن، تلومر ها به طور معمول کوتاه می شوند و بی ثباتی ژنتیکی باعث می شود سلول های پیری را از بین ببرد. اما سلول های سرطانی مغز جاویدان می شوند چون طول تلومر آنها با تلومراز آنزیم حفظ می شود و باعث می شود که سلول ها کشته یا نابود شوند.

Drissi و همکارانش در مطالعات قبلی نشان داده اند که 73 درصد از تومورهای DIPG و 50 درصد از گلیوم های با درجه بالا آنزیم تلومراز دارند. اساسا، تلومراز به سلولهای سرطانی کمک می کند تا طول تلومرهای خود را حفظ کنند.

این باعث شد تیم تحقیقاتی از یک پروتکل درمان با 6-thio-dG استفاده کند که در حال حاضر در تحقیقات پیش از موعد در مورد سرطان ریه در موسسه دیگری آزمایش می شود. ترکیب 6-thio-dG به شکل یک ماده ی مشابه و طبیعی در تلومر تولید می شود. پس از تزریق و ورود به مغز، 6-thio-dG در کروموزوم سلول سرطانی گنجانیده شده است که باعث آسیب تلومر وابسته به تلومراز می شود.

منبع:

موارد ارائه شده توسط مرکز پزشکی بیمارستان کودکان سینسیناتی 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: روش جدید ممکن برای جلوگیری از سرطان های مغز ناشناخته در اطفال. آخرین ویرایش: سپتامبر 26, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4071

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *