فضاهای مشترک: مغز شما فضای شخصی افراد دیگر را به عنوان خودتان در نظر می گیرد

فضاهای مشترک: مغز شما فضای شخصی افراد دیگر را به عنوان خودتان در نظر می گیرد

544 0

فضای پرسپولیس (PPS) یک ناحیه ای است که توسط مغز به وجود می آید و بلافاصله در اطراف قسمت های بدن خود قرار می گیرد که در هنگام تعامل با افراد و اشیاء استفاده می شود. به تازگی، محققان نشان داده اند که برخی از نورون ها در مغز جمجمه به نقض PPS شخص دیگری پاسخ می دهند، به طوری که فضای خود را تحت تأثیر قرار می دهند. محقق دانشگاه کوماموتو، دکتر واترو تراموتو، واکنش مردم به محرک های بصری یا تاکتیکی را در حالی که به تنهایی و یا با یک همکار انجام می شود، تعیین می کند که چگونه این پدیده “PPS remapping” بر رفتار انسان تاثیر می گذارد. او متوجه شد که شرکت کنندگان به محرک ها در یک PPS همکار پاسخ دادند به همان سرعت که خودشان هستند.

راه اندازی آزمایشی از انواع مختلف محرک ها، تنها با لمس (فقط T)، فقط تصویری (V-only) و نسوزویتلی (VT) برای انواع مختلف آزمایش استفاده شده است. شرکت کنندگان دستور داده شدند تا دکمه ای را با دست راست خود در هر زمان که ممکن است در پاسخ به هر یک از سه محرک مطبوعات را فشار دهید، ارتعاش در انگشت اشاره چپ خود، تغییر رنگ دیسک در حال حرکت (سفید به سبز)، یا ترکیبی از دو. آزمایشها به تنهایی انجام شد، با یک شریک یا با بازوی جعلی (لاستیک) انجام گرفت. محرک های بصری در داخل یا خارج از PPS شرکت کننده ظاهر می شود، و فضای دوم مربوط به PPS شریک است.

پاسخ های شرکت کنندگان باید بین نزدیک شدن (به سمت شرکت کننده در PPS شرکت کننده) و کاهش (به سمت یک شریک در PPS شریک)، تحریک PPS یک پدیده طبیعی است،  دکتر Teramoto گفت: “داده های من نشان داده است که شواهد رفتار قوی در حمایت از تجدید نظر وجود دارد.”

در واقع، شرکت کنندگان در اولین آزمایش سریع تر به محرک های نزدیک شدن به آنها و یا شریک خود نسبت به زمانی که محرک ها از آنها زمانی که هیچ شریک حضور نداشت، سریع تر پاسخ داد. آزمایش دوم اثرات را حتی زمانی که شرکت کنندگان شریک زندگی خود را نمی دانستند نشان دادند که آن موقع وقتی یک بازوی جعلی به جای یک همکار استفاده می شد، وجود نداشت. در آزمایش سوم، اثر تجدید PPS حتی زمانی که شرکت کننده و همکار از بخش های مختلف بدن استفاده می کردند دیده می شد.

“دکتر مغرور تراموتو به پایان رسید” مغز نه تنها قادر به نشان دادن ما است، زمانی که چیزی نزدیک به ما است، بلکه می تواند به ما اطلاع دهد هنگامی که آن را با شخص دیگری اتفاق می افتد. تحقیقات بیشتری در مورد این اثر مطمئنا ضروری است تا برخی از مسائلی که در این آزمایش ظاهر می شود، از قبیل اثر فاصله بر محرک های کاهش یافته یا اینکه آیا جهت حرکت خاصی مورد توجه قرار گرفته است، ضروری است. ”

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه کوماموتو 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: فضاهای مشترک: مغز شما فضای شخصی افراد دیگر را به عنوان خودتان در نظر می گیرد. آخرین ویرایش: سپتامبر 15, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3642

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *