کشف اختلافات در مغز موش صحرایی که به عنوان کارگر در مقابل اسلکور طبقه بندی می شود

کشف اختلافات در مغز موش صحرایی که به عنوان کارگر در مقابل اسلکور طبقه بندی می شود

701 0

گروهی از محققان به رهبری دکتر کاتارین وینستنلی در دانشگاه بریتیش کلمبیا شبکه ای از مناطق مغز را شناسایی کرده اند که در تعیین انتخاب کار سخت تر برای کسب پاداش بزرگتر یا تلاش کمتری و دریافت یک پاداش کوچکتر درک اینکه چگونه مغز چنین تصمیمی می گیرد، یکی از اساسی ترین مسائل در علوم اعصاب و روان شناسی است و تست های رفتاری حیوانات پیشرفته همراه با پیشرفت تصویر برداری مغز و تکنیک های تحریک در این فرایند مهم به چشم می خورد. این نتایج در نشست علوم اعصاب کانادایی 2018 در ونکوور، 14 مه 2018 ارائه شد.

دکتر Winstanley و تیم او بینش را در تصمیم گیری با مطالعه موش های صحرایی و کار تلاش های شناختی موش صحرایی را به دست آورده اند که در آن موش ها یاد می گیرند که غذاهای شیرینی پخته را با استفاده از یک حفره بینی پنج نفره در یک نور درون یک سوراخ ها روشن است. قبل از هر آزمایش، موش ها می توانند یکی از دو اهرم را فشار داده و یک اهرم را به یک تست “آسان” منتهی می کنند، که در آن نور به مدت 1 ثانیه با پاداش یک پلت، و اهرم دوم که منجر به توجه بیشتر وظیفه کمتری، جایی که نور فقط 0.2 ثانیه است، اما نتیجه پاداش دو گلوله است. محققان متوجه شده اند که برخی موش ها ترجیح می دهند تست آسان (“اسلکور”)، در حالی که دیگران ترجیح می دهند تست چالش برانگیز (“کارگران”) و این انتخاب با موش صحرایی می باشد.

از طریق غیر فعال کردن انتخابی، تیم نشان داده است که بسیاری از مناطق مغز در ارزیابی تلاش لازم مورد استفاده قرار می گیرند و مکانیزم های مختلف در انجام این کار دخیل هستند. آزمایش های آنها نشان داده است که مرکز تصمیم گیری ساده در مغز وجود ندارد، بلکه این سیگنال ها از طریق بسیاری از مناطق و سیستم های مغز است که اطلاعات را برای اندازه گیری اطلاعات در مورد ریسک، پاداش و تلاش لازم مورد سنجش قرار می دهند، که منجر به ایجاد یک تصمیم گیری می شود.

” کاترین وینستنلی می گوید: تحقیقات ما نشان می دهد که تصمیم گیری در زمینه های مغز درگیر در پاسخ های عاطفی (amygdala basolateral) و انتقال این احساسات به اعمال (سیستم های striatal و dopamine)، بلکه مناطق قشر پیشانی (قدام و سینه های قدامی پیشانی) درگیر در شناسایی روابط بین حوادث و ارزیابی نتایج است. ”

بسیاری از اختلالات روانپزشکی با نقص در تصمیم گیری همراه است، مانند مانیا دو قطبی، روانپزشکی، اعتیاد به مواد مخدر و قمار، و افکار خودکشی می باشد.  بنابراین درک مکانیسم های فرعی تصمیم گیری می تواند منجر به شناسایی اهداف جدید مداخله در این اختلالات شود.

در افراد سالم، توانایی انتخاب یک گزینه که ممکن است دشوارتر باشد اما ممکن است در بلند مدت منجر به پاداش بالاتری شود، می تواند پیامد مهمی برای افراد از لحاظ موفقیت شخصی و اقتصادی باشد.

” کاترین وینستنلی می گوید: درجه ای که ما مایل به انتخاب گزینه هایی است که نیاز به تلاش های شناختی بیشتری دارند اما دارای توانایی بالقوه برای پاداش های بیشتر هستند، عواقب وسیعی برای موفقیت اقتصادی و شخصی ما دارد. دسترسی به طیف وسیعی از آزمون های رفتاری در حیوانات می تواند کمک به رمزگشایی بازیکنان کلیدی در مغز، از لحاظ مناطق مغز و سیگنال های شیمیایی، که در تصمیم گیری دخیل هستند، درک شده است. درک اینکه چگونه مغز تصمیم می گیرد، امروزه یکی از بنیادی ترین سوالات در علوم اعصاب است. ”

منبع:

موارد ارائه شده توسط انجمن علوم اعصاب کانادا

 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: کشف اختلافات در مغز موش صحرایی که به عنوان کارگر در مقابل اسلکور طبقه بندی می شود. آخرین ویرایش: سپتامبر 21, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3878

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *