مشاهده رابطه جنسی والدین توسط کودک

نوشته شده برای at 12:32 ب.ظ
322 0

یکی از نگرانی هایی که والدین در مورد رابطه جنسی خود دارد تماشای رابطه جنسی شان توسط کودک شان می باشد، هنگامی که زوجین تصمیم می گیرند تا فرزندی داشته باشند و عضو جدیدی به جمع آن ها اضافه شود باید چیز هایی که مربوط به قبل از آمدن نوزاد می باشد در آن تغییراتی انجام گیرد.

یکی از مواردی که زن و شوهر باید با آمدن فرزند آن را تغییر دهند رابطه جنسی و معاشقه آن ها می باشد به طوری که نباید در جلوی فرزند به رابطه جنسی بپردازند.

هنگامی که کودک در خانه هست زن و شوهر نسبت به رابطه جنسی دچار محدودیت می شوند و والدین در مورد رابطه جنسی شان نگرانی هایی دارند چون فرزند رابطه جنسی والدین را با محدودیت هایی رو به رو کرده است، در این هنگام برای والدین سوال پیش می آید که چه کنیم که فرزندمان متوجه رابطه جنسی ما نشود؟

اگر کودک مان رابطه جنسی ما را ببیند چه مسئله ای پیش می آید و در آن صورت باید چگونه بااین قضیه برخورد کنیم؟

در این مقاله به این سوالات پاسخ داده می شود و به شما می گوییم که زمانی که این اتفاق افتاد و فرزند رابطه زناشویی شما را مشاهده کرد چه عکس العملی را نشان دهید و چگونه با قضیه برخورد کنید و همین طور چگونه از این اتفاق پیشگیری کنید.

اثرات منفی دیدن رابطه جنسی والدین بر کودک

بسیاری از والدین فکر می کنند چون فرزندشان کوچک است چیزی در مورد رابطه جنسی  و مسائل جنسی نمی داند و به همین دلیل روابط جنسی شان را در حضور کودک و فرزند خردسال به طور آزادانه انجام می دهند ولی آن ها باید بدانند که این یک باور بسیار اشتباه می باشد.

بر اساس تحقیقاتی که امروزه انجام شده است مشخص شده که کودکان دو ساله همه تصاویر و صدا ها را در حافظه شان ضبط می کنند.

والدین باید این موضوع را در نظر بگیرند که دیدن رابطه جنسی والدین و ضبط شدن آن در حافظه کودکان می تواند آسیب های زیاد و بسیار عمیقی بر روی او به جای بگذارد که در این مقاله این موضوع را مورد بررسی قرار می دهیم.

کودکان تخیلات بسیار قوی دارند به همین دلیل اگر با صحنه های روابط جنسی رو به رو شوند دچار آسیب هایی شوند یا تخیلاتی برای خود ایجاد کنند مثلا ممکن است ترس، اضطراب و تخیلات جنسی از اولین پیامد هایی باشد که با دیدن رابطه جنسی والدین توسط کودکان به وجود می آید.

کودکان به دلیل ذهن خلاق خود ممکن است در مورد هر موضوع نظر جذابی داشته باشد و هر چیزی که می بیند ممکن است یه دلیل جالب خلق کند مثلا برای غروب کردن خورشید را به خوابیدن مربوط سازد و یا هنگامی که باران می آید بگوید ابرها ناراحت هستند و گریه می کنند و برای هر چیز دیگری دلایل خلاقی داشته باشد.

کودک زمانی که سر و صدایی را از اتاق خواب پدر و مادرش بشنود به نظرتان به چه چیز هایی ربط می دهد و چطور تفسیر می کند؟ به احتمال زیاد او با خودش فکر می کند که پدر دارد مادرش را اذیت می کند و او را آزار و شکنجه می دهد در این صورت کودک با این افکار بسیار ناراحت می شود و ترس و اضطراب به سراغش می آید.

مواردی که ذکر شد پیامد های اولیه این امر می باشد که با مشاهده رابطه جنسی والدین در کودک به وجود می آید اما اگر والدین با کودک خود برخورد نادرستی داشته باشند و بیشتر ذهن او را درگیر کنند و او را در ابهام قرار دهند در این صورت تاثیرات منفی و عمیق تری بر روی کودک به وجود خواهد آمد.

والدین اگر واکنش اشتباه در چنین شرایطی نشان دهند باعث می شوند تا کودک مستعد مشکلاتی شود ک در زیر نمونه هایی از آن را بیان می کنیم.

  • افسردگی
  • مشکل در ایجاد روابط عاطفی
  • اختلال جنسی ( سادیسم، مازوخیسم)
  • بلوغ زود رس
  • ترس از تنهایی
  • تنفر از رابطه جنسی در بزرگسالی
  • تمایل به آزار دیگران
  • شهوانی شدن

 

نحوه برخورد با کودکی که رابطه جنسی  والدین را دیده است

بر اساس مطالبی که بیان شد یکی از بدترین اتفاق هایی که می تواند برای پدر و مادر ها بیفتد تماشای رابطه جنسی والدین، توسط کودکان شان می باشد.

کودکان وقتی این صحنه های جنسی را مشاهده می کنند ممکن است بر روی سلامت روان آن ها تاثیر منفی بگذارد و باعث ایجاد ترس و اضطراب در کودک شود.

هنگامی که این اتفاق افتاد و کودک رابطه جنسی شما را مشاهده کرد در این صورت تصور نکنید که آینده فرزندتان تباه شده است و کاری از دستتان بر نمی آید.

در این هنگام برخورد والدین بسیار اهمیت دارد و مهم می باشد زیرا اگر آن ها بر خورد صحیحی داشته باشند می توانند اثرات منفی را از بین ببرند و اگر واکنش منفی داشته باشند و برخورد اشتباهی کنند در این صورت تاثیرات عمیق تر و مخرب تری بر روی کودک می گذارند.

در این مقاله توضیح می دهیم تا اگر به هر دلیل با این موقعیت رو به رو شدید باید چه عکس العملی را نشان دهید و بهترین عکس العمل چه می تواند باشد.

  • هنگامی که فرزند شما رابطه جنسی شما را مشاهده کرد خونسردی خود را حفظ کنید بسیار شوک بزرگی برای شما می باشد که فرزند تان شاها رابطه جنسی تان باشد اما شما باید سعی کنید دستپاچه نشوید و بتوانید خونسرد و مسلط بر اوضاع باشید.
  • کودکتان را مورد سرزنش قرار ندهید و با او دعوا نکنید که چرا به اتاق بدون اجازه به اتاقتان آماده است زیرا در این صورت نگرانی او شدید تر شده و ممکن است عواقب بسیار وحشتناکی در پی داشته باشد.
  • سعی کنید در اولین فرصت خودتان را بپوشانید و لباس هایتان را تن کنید اگر فرصت لباس پوشیدن نیست حتما ملحفه را به دور خود بپیچانید.
  • با کودک تان مهربان باشید و روی خوش به او نشان دهید و به او محبت کرده و او را در آغوش بگیرید و با او صحبت کنید و از او سوال کنید که آیا چیزی را نیاز دارد که نیمه شب به اتاق شما وارد شده و به سراغتان آمده است؟
  • اگر برای کودکتان سوالی پیش آمده است به سوال هایش پاسخ دهید و در صورتی که صحنه که دیده است برایش ایجاد سوال کرده به درستی برایش توضیح دهید که چیزی که مشاهده کرده و شاهدش بوده است دعوا و کتک کاری نیست و والدینش با یکدیگر جر وبحثی نداشته اند بلکه به او بگویید پدر و مادر هایی که علاقه بسیاری به یکدیگر دارند و یکدیگر را دوست دارند با این روش به یکدیگر ابراز علاقه می کنند و یکدیگر را می بوسند و در آغوش می گیرند.
  • موضوع را پیگیری کنید، در ابتدا ممکن است کودک تان چیزی از شما نپرسد پس به او محبت کنید و با خوش رویی او را به اتاق خوابش راهنمایی کنید اما این به معنی خیر گذاشتن همه چیز نمی باشد زیرا ممکن است ذهن کودک در گیر این مسئله باشد.

به همین دلیل صبح در اولین فرصت با او صحبت کنید و از او سوال بپرسید که دیشب دقیقا چه چیزی دیده است و چه احساسی نسبت به مشاهده اش دارد؟ در این صورت به خوبی این پرسش ها به شما کمک می کند که فرزند تان چه چیزی را مشاهده کرده است و با توجه به مشاهدات کودکتان به او توضیح می دهید.

نکاتی درباره نحوه بر خورد والدین با کودکی که شاهد رابطه جنسی  آن ها بوده

با توجه به اصولی که بیان شد والدین می توانند تاثیرات منفی مشاهده رابطه جنسی والدین را در فرزندشان کاهش دهند و به حداقل برسانند در ادامه مقاله نکاتی را بیان می کنیم که باید هنگامی که به کودکتان توضیح می دهید به این نکات توجه کنید.

  • هنگامی که فرزندتان در مورد مسائل جنسی از شما سوال می پرسد طفره نروید و آن سوال ها را گناه به حساب نیاورید و نسبت به پاسخ دادن به آن ها شرمسار نباشید زیرا در این صورت ممکن است فرزندتان از شما فاصله بگیرد و برای این که سوال هایش را پاسخ دهد به منابع دیگری رجوع کنند که می تواند آن منابع تاثیرات و عواقب بدی به همراه داشته باشد.
  • سعی کنید با کودکتان رو راست باشید و از دروغ گفتن دوری کنید و این مسائل را طوری برای کودکتان توضیح دهید که وارد جزئیات نشوید و درباره اصل رابطه جنسی و فرآیند آن به کودکتان توضیح ندهید.
  • اما برای کودکتان سوال های بسیاری به وجود آمده و در یک لحظه سوال غیر منتظره ای از شما پرسید در این هنگام ادامه بحث را به جلسه دیگری موکول کنید و برای خود زمان بخرید، در این هنگام به دنبال پاسخ صحیح باشید که در حد همان سوال باشد می توانید در این فاصله با یک متخصص مشورت کنید و پاسخ سوالتان را به بهترین شکل ممکن به دست آورید.
  • با کودکتان حرف بزنید تا راحت بتواند با شما صحبت کند و به او بگویید در مورد چیزی که دیده است در بیرون از منزل با کسی صحبت نکند.
  • اگر فرزند شما به بلوغ رسیده است و درباره مسائل جنسی اطلاعاتی دارد و با این صحنه جنسی رو به رو شده است نیازی نیست که به او توضیحاتی بدهید اما اگر دوباره با این صحنه رو به رو شد و این موضوع تکرار شد باید در مورد حریم خصوصی با او حرف بزنید و به او بگویید هر کس به خصوص والدین حریم خصوصی خودشان را دارند و باید برخی از ملاحظلات را مانند در زدن قبل از ورود به اتاق را رعایت کند.

کلام آخر

بسیار برای پدر و مادر سخت می باشد که کودکشان شاهد رابطه جنسی  و رابطه جنسی و خصوصی آن ها باشد و یکی از بدترین وقایع است که امکان دارد برای والدین به وجود آید.

والدین باید تا حد امکان از این اتفاق پیشگیری کنند و خودشان رعایت کنند و مواظب باشند که فرزندشان آن صحنه را مشاهده نکند و اگر فرزند به طور اتفاقی آن صحنه را داد و والدین با چنین مشکلی رو به رو شدند باید واکنش صحیح و به موقعی از خود نشان دهند.

والدین باید برخورد صحیحی با فرزندشان داشته باشند تا اثرات منفی دیدن چنین صحنه هایی در کودک به حداقل برسد.

سوالات متداول

  1. اثرات منفی تماشای رابطه جنسی والدین بر روی کودک چیست ؟

اگر کودک رابطه جنسی والدینش را مشاهده کند می تواند بر روی او اثرات منفی داشته باشد که در مقاله به آن اشاره شده است همچنین کودک ممکن است دچار ترس، اضطراب و تخیلات جنسی در مورد موضوع شود.

  1. نحوه برخورد والدین با کودکی که رابطه جنسی شان را دیده است باید چگونه باشد ؟

باید والدین در این لحظه خونسردی خود را حفظ کنند و به دور از آن که دچار دستپاچگی شوند و کودکشان را سرزنش کنند باید با روش های صحیح با این موضوع برخورد کنند که در مقاله توضیحات کاملی در مورد آن ارائه شده است.

  1. اگر فرزندی که رابطه جنسی والدین را دیده است نوجوان باشد باید با او چگونه رفتار کرد؟

در صورتی که فرزند نوجوان باشد و به بلوغ رسیده و در مورد مسائل جنسی اطلاعاتی داشته باشد دیگر نیازی نیست به او توضیحاتی داده شود ولی اگر دوباره برای او این مسئله تکرار شد باید اقداماتی انجام شود که در مقاله بیان شده است.

بازنشر(Cite this article as):
دکتر ندا. تاپ نیوز: مشاهده رابطه جنسی والدین توسط کودک. آخرین ویرایش: جولای 1, 2021. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=6498

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *