رابطه جنسی موفق

چرا از رابطه لذت نمی برم؟+ دلایل و راه حل

180 0

رابطه جنسی موفق باعث افزایش صمیمیت در ازدواج می شود، توصیف شده، اما فقدان آن یا ناکافی بودن آن باعث آسیب می شود.

در همین حال، رابطه جنسی زمانی خوب است که هر دو نفر از این عمل لذت ببرند و به اوج خود رسیده باشند (انزال برای مردان و ارگاسم برای زنان)، اما یافته ها نشان داده است که در بیشتر موارد، مردان در حدود 95 درصد از مواقع به ارگاسم می رسند در حالی که زنان حدود 25 درصد به ارگاسم می رسند.

متخصصان سلامت زنان، می گویند که دلایل زیادی برای از دست رفتن علاقه به رابطه جنسی وجود دارد. دلیل آن هرچه که باشد، لازم نیست آن را تحمل کنید. سلامت جنسی شما مهم است و باید بدانید که گزینه های درمانی زیادی برای آن وجود دارد.

میل جنسی بالا و پایین

میل جنسی در طیف های متفاوتی وجود دارد و بسته به عواملی مانند هورمون ها، استرس، مسائل مربوط به رابطه و اینکه چقدر با همسر خود نزدیک هستید متفاوت می باشد.

اگر از کیفیت و کمیت زندگی جنسی خود راضی هستید نیازی به اقدام بیشتری ندارید. اما اگر مشکلاتی را تجربه می کنید یا احساس می کنید که دیگر از سکس با همسر خود لذت نمی برید، در اینجا برخی از مشکلات رایجی وجود دارد که ممکن است شما را ناراحت کند.

  1. استرس

استرس می تواند روی میل جنسی شما تأثیر بگذارد. دلایل استرس خود را شناسایی کنید و به این فکر کنید که ریشه استرس آن چگونه می باشد. اگر هنگامی که استرس و اضطراب ندارید رابطه جنسی خوبی را تجربه می کنید باید به دنبال راهی برای از بین بردن استرس باشید.

راه های زیادی می توانید استرس شما را کاهش بدهد ولی اگر با این راه ها آشنایی ندارید بهتراست که از مشاور کمک بگیرید، مشاور راهکارهایی اساسی و مناسب برای کنترل استرس فراهم می کند.

  1. درد

درد در حین رابطه را باید به عنوان یک علامت قرمز در نظر بگیرید. علل شایع رابطه جنسی دردناک عبارتند از:

اختلال عملکرد کف لگن : این وضعیت رایج زمانی رخ می‌دهد که ماهیچه‌های لگن شل نمی‌شوند. زنان مبتلا به اختلال عملکرد لگن اغلب مقاربت دردناکی دارند. فیزیوتراپی و درمان بیوفیدبک می تواند به اصلاح این مشکل کمک کند.

تغییرات هورمونی: تغییر سطح استروژن و تستوسترون می تواند منجر به رابطه جنسی دردناک شود. زنانی که در دوران شیردهی هستند یا وارد دوران یائسگی می شوند ممکن است تغییرات هورمونی را تجربه کنند که باعث خشکی واژن و احساس سوزش در هنگام مقاربت می شود. در برخی موارد، درمان های هورمونی نیز می تواند مشکل را برطرف کند.

سایر اختلالات پزشکی: علل احتمالی دیگری نیز برای درد واژن وجود دارد، از جمله عفونت و اندومتریوز.

  1. علل روانی

اضطراب یا افسردگی زمینه ای می تواند مانع میل جنسی شما شود. مسائلی مانند مشکلات رابطه یا ضربه جنسی نیز می تواند بر علاقه شما به رابطه فیزیکی تأثیر بگذارد.

در چنین مواردی، متخصص سلامت روان می تواند به شما کمک کند تا مشکلات اساسی را حل کنید.

  1. میل جنسی کم

گاهی اوقات، میل جنسی کم یک موضوع ذهنی است. بسیاری از خانم‌ها ممکن است علاقه‌ای به شروع رابطه جنسی نداشته باشند، اما وقتی وارد آن می‌شوند، متوجه می گردند که بد هم نمی باشد.

این مشکل، اختلال میل جنسی کم‌ (HSDD) نامیده می‌شود. در این شرایط پزشک شما می تواند داروهایی را تجویز کند که به شما کمک کند به رابطه جنسی موفق میل بیش تری پیدا کنید.

  1. رابطه جنسی موفقمشکل برانگیختگی و ارگاسم

بسیاری از زنان فکر می کنند که باید بتوانند با رابطه جنسی موفق به اوج برسند، اما بسیاری از زنان برای رسیدن به ارگاسم به تحریک خارجی نیاز دارند.

سعی کنید راه های جدیدی را امتحان کرده یا رابطه را در مکان های جدیدی ایجاد کنید، ایجاد تنوع باعث می شود که برای رابطه هیجان زده و مشتاق شوید.

اگر این کار موثر نبود، درمان هایی برای کمک به افزایش برانگیختگی وجود دارد، از جمله داروهای تجویزی، هورمون ها و روغن ها و کرم های موضعی که باید زیر نظر دکتر متخصص مصرف شود.

  1. آنورگاسمی یا بی‌اوج‌کامشی

آنورگاسمی اصطلاح پزشکی برای دشواری در رسیدن به ارگاسم حتی پس از تحریک جنسی کافی است:

  1. عدم آموزش جنسی
  2. نداشتن تجربه
  3. احساس گناه به دلیل اعتقادات
  4. سابقه سوء استفاده جنسی
  5. سطوح بالای استرس یا اضطراب، افسردگی و غیره.
  6. شرایط پزشکی (دیابت، عدم تعادل هورمونی).

صحبت کردن با شریک زندگی خود

بسیاری از زوج ها حتی در بهترین شرایط هم صحبت در مورد رابطه جنسی را دشوار می دانند. هنگامی که مشکلات جنسی رخ می دهد، احساس صدمه، شرم، گناه، و رنجش می تواند گفتگو را به طور کلی متوقف کند. از آنجایی که ارتباط خوب سنگ بنای یک رابطه سالم است، گفتگو اولین قدم نه تنها برای یک زندگی جنسی بهتر، بلکه برای ایجاد پیوند عاطفی نزدیک تر است. در اینجا چند نکته برای مقابله با این موضوع حساس آورده شده است.

  • زمان مناسب برای صحبت کردن را پیدا کنید. دو نوع مکالمه جنسی وجود دارد: آن هایی که در اتاق خواب دارید و مکالمه هایی که در جاهای دیگر دارید. کاملاً مناسب است که به شریک زندگی خود بگویید که چه احساسی در مورد رابطه جنسی دارید.
  • از انتقاد بپرهیزید. با عبارات مثبت، مانند “من واقعاً دوست دارم وقتی موهایم را نوازش می کنید” به جای تمرکز بر موارد منفی رابطه خود را بهبود ببخشید.
  • در مورد تغییرات بدن خود با همسرتان صحبت کنید. اگر گرگرفتگی شما را در شب بیدار نگه می دارد یا یائسگی واژن شما را خشک کرده است، در مورد آن با همسرتان صحبت کنید. خیلی بهتر است که بداند واقعاً چه اتفاقی می افتد تا اینکه تغییرات فیزیکی را به عنوان عدم علاقه شما تفسیر کند.
  • صادق باشید. ممکن است فکر کنید که با تظاهر به ارگاسم از احساسات شریک زندگی خود محافظت می کنید، اما در واقعیت رابطه خود را به سمت نابودی برده اید.

 

نکاتی که باید بدانید

  • اما در حالی که افراد برای افزایش اعتماد به نفس خود در اتاق خواب مشروب می نوشند، کارشناسان هشدار می دهند که نوشیدن مشروبات الکلی می تواند طیفی از مشکلات را از کاهش میل جنسی گرفته تا اختلال نعوظ ایجاد کند. این به این دلیل است که الکل حساسیت جنسی مردان و زنان را کاهش می دهد، نوشیدن بیش از حد مشروبات الکلی باعث می شود مردان نتوانند نعوظ داشته باشند.
  • به خودت زمان بده. با افزایش سن، واکنش های جنسی شما کاهش می یابد. شما و شریک زندگیتان می توانید با پیدا کردن یک محیط آرام، راحت برای رابطه جنسی موفق، شانس موفقیت خود را افزایش دهید. همچنین بدانید که تغییرات فیزیکی در بدن شما به این معناست که برای برانگیختگی و رسیدن به ارگاسم به زمان بیشتری نیاز دارید.
  • لمس کردن را تمرین کنید. تکنیک‌های تمرکز حواس که متخصصان جنسی استفاده می‌کنند می‌تواند به شما کمک کنند تا صمیمیت فیزیکی را بدون احساس فشار دوباره برقرار کنید. بسیاری از کتاب‌های خودیاری و فیلم‌های آموزشی، تمرین ها و راه هایی را برای آن ارائه می دهند.
  • سعی کنید آرامش داشته باشید. قبل از داشتن رابطه جنسی موفق، یک کار آرام بخش را با هم انجام دهید، مانند یک بازی یا بیرون رفتن برای یک شام خوب، یا تکنیک های تمدد اعصاب مانند تمرینات تنفس عمیق یا یوگا.
  • تسلیم نشوید اگر به نظر می رسد هیچ یک از تلاش های شما نتیجه نداد، امید خود را از دست ندهید. پزشک اغلب می تواند علت مشکل جنسی شما را تعیین کرده و بتواند درمان های موثر را شناسایی می کند.

 

بازنشر(Cite this article as):
گروه محتوایی دکتر آزمندیان. تاپ نیوز: چرا از رابطه لذت نمی برم؟+ دلایل و راه حل. آخرین ویرایش: اکتبر 2, 2022. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=11277

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *