آیا استروژن می تواند از زنان در برابر ضعف محافظت کند؟

آیا استروژن می تواند از زنان در برابر ضعف محافظت کند؟

786 0

چه چیزی در مورد تحقیقات جدید که میزان استروژن را در معرض خطر ابتلا به زوال عقل دانسته است، می دانید؟

محققان کنفرانس انجمن بین المللی آلزایمر (AAIC) در شیکاگو تحقیقات جالبی را برای زنان در حال نزدیک شدن به یائسگی نشان دادند.

تحقیقات جدید ارتباطی بین زوال عقل و سطوح استروژن پیدا کرده است ؛ به عنوان مثال، استروژن یک زن از بارداری دریافت می کند، برای مثال خطر ابتلا به بیماری مانند آلزایمر بسیار کمتر است .

علاوه بر این، شواهد جدیدی وجود دارد که درمان جایگزینی هورمون (HRT) ممکن است در شناخت برخی از زیر گروههای زنان تأثیر بگذارد.

دکتر ورنا رورتی پورتر، مدیر برنامه های بیماری زوال عقل، بیماری آلزایمر و اختلالات عصبی شناختی در موسسه عصب شناسی اقیانوس آرام در مرکز بهداشتی در پراویدنس، کالیفرنیا، گفت: “من فکر می کنم این بسیار جالب است.”

این مطالعه چه بود؟

یافته های اخیر گزارش شده در AAIC در جولای شامل تحقیقات اپیدمیولوژیک در مقیاس بزرگ در ایالات متحده توسط محققان، از جمله پائولا Gilsanz، SCD ، دانشمند و کارمند قیصر Permanente شمال کالیفرنیا بخش تحقیقات در اوکلند، کالیفرنیا، و راشل Whitmer، دکترا، استاد در UC Davis.

این تیم به اولین دوره قاعدگی زنان، تعداد فرزندان آنها و زمان شروع یائسگی مراجعه نمود تا ببینند که احتمال پیوند آنها با خطر ابتلا به زوال عقل وجود دارد.

محققان دریافتند که زنان در مطالعه با سه یا بیشتر کودکان 12 درصد کمتر از ابتلا به زوال عقل در مقایسه با افرادی که تنها یک کودک دارند، کمبود دارند.

همچنین زنان که اولین دوره قاعدگی خود را در 16 سالگی یا بالاتر نشان دادند، 31 درصد بیشتر از ابتلا به بیماری زوال عقل بودند، نسبت به افرادی که در 13 سالگی در اولین دوره خود قرار داشتند.

و در زنان مبتلا به یائسگی 45 ساله یا جوانتر نسبت به زنانی که بعد از 45 سالگی شروع به کار کردند، خطر ابتلا به زوال عقل 28 درصد بیشتر بود.

چگونه HRT همچنین می تواند خطر ابتلا به زوال عقل را تحت تاثیر قرار دهد؟

مطالعه دیگری که در این کنفرانس گزارش شده است، از محققان مرکز تحقیقات بیماری آلزایمر ویسکانسین و دیگر موسسات، اثرات شناختی منفی در زنان مبتلا به هورمون درمانی بین 50 تا 54 سالگی را نشان نداد.

با این حال، کسانی که هورمون درمانی بین 65 تا 79 ساله را شروع کردند، کاهش شناخت جهانی، حافظه کاری و عملکرد اجرایی را نشان داد.

زنان مبتلا به هورمون درمانی با دیابت نوع 2 خطر بالاتری از اختلالات شناختی را در مقایسه با زنان بدون دیابت بر روی هورمون درمانی و زنان مبتلا به دیابت که دارونما دریافت می کردند، نشان دادند.

پورتر در خصوص تعیین موفقیت و یا شکست درمان هورمون جایگزین (HRT) گفت: “ممکن است زمانی که شما آن را  ارائه می دهید، مهم است، و اضافه کردن عوامل خطر مانند دیابت نیز ممکن است برخی از زمینه ها در مورد اینکه آیا HRT تجویز است.

این یافته ها به مطالعه قبلی پیوستند که نشان دادند که استروژن و پروژسترون درمان در واقع خطر ابتلا به زوال عقل را در زنان یائسه 65 ساله و بالاتر افزایش می دهد.

پورتر گفت که این سوال باقی می ماند که آیا استروژن به طور مستقیم بر عملکرد شناختی تاثیر می گذارد یا اینکه این چیز دیگری است.

او گفت که زنان در طول بارداری افزایش برخی سلول های ایمنی بدن را افزایش می دهند و سلول های T را کنترل می کنند.

بیماران مبتلا به آلزایمر سلول های T را کنترل می کنند که باعث التهاب می شود. آیا افزایش T در دوران بارداری در معرض خطر ابتلا به زوال عقل است؟

پورتر گفت: “من فکر می کنم یکی از امکانات اصلی که بر اساس همه این مطالعات مختلف مطرح شده است این است که این هورمون های جنسی زنانه به تنهایی نیست.”

پورتر گفت: در عوض ممکن است این هورمون ها اثرات بیشتری بر دیگر عوامل تاثیر گذار بر شناخت داشته باشند.

چه زنانی باید در مورد هورمون درمانی فکر کنند؟

پورتر گفت: بر اساس یافته های جدید، ممکن است برخی از مزایای شناختی از درمان جایگزینی هورمون در زمانی مناسب داده شود.

این می تواند به معنای دادن HRT در طی گذراندن یائسگی باشد، تا زمانی که زنان عامل خطر برای زوال عقل را نداشته باشند، مانند سلامت قلبی عروقی.

اما هر گونه تصمیم گیری در مورد HRT باید بر اساس تاریخ زنان، از جمله علائم یائسگی نظیر گرگرفتگی باشد، نه فقط سود بالقوه شناختی.

او گفت که این باید چیزی باشد که در آن عوامل بسیاری مورد توجه قرار گیرد.

پورتر گفت: “این اطلاعات جدید یک قطعه مهم از پازل است.”

دکتر ویلیام شانکل، جودی و ریچارد والتر، صندلی در حافظه و اختلالات شناختی در موسسه علوم اعصاب خانوادگی در Hoag در کالیفرنیا، توصیه می کنند که زنان در مورد اینکه آیا استروژن مصرف نمی کنند، به نظر شما دچار افسردگی می شود، زیرا برای شما بد است.

با این حال، شرایط خاصی وجود دارد که درمان جایگزین استروژن (ERT) تجویز نمی شود، از جمله برای زنان مبتلا به سرطان سینه حساس به استروژن.

شانکل گفت: “اگر در حال نزدیک شدن به یائسگی هستید، در یائسگی یا در پنج سال گذشته آن را به پایان رسانده اید، یک متخصص زنان پیدا کنید که در مورد ERT آگاه است، بنابراین شما می توانید تصمیم بگیرید که آیا آن را بپذیرید یا خیر.” “اگر شما ERT را مصرف نکرده اید و بیش از پنج سال قبل یائسگی را تجربه نکرده اید، علم کنونی نشان می دهد که ERT مفید نیست و ممکن است خطر ابتلا به زوال عقل را به علت بیماری آلزایمر یا سایر علل افزایش دهد.”

دکتر Russell Swerdlow، مدیر مرکز بیماری های آلزایمر کانزاس، گفت که هنوز هم هیچ پاسخی در مورد این که آیا استروژن می تواند به جلوگیری از زوال عقل کمک کند یا نه، هنوز وجود ندارد.

Swerdlow گفت: “این [پژوهش] به لیستی از ارتباطات گزارش شده میان هورمونهای زنانه مانند استروژن و عملکرد شناختی افزوده می شود. “انجمن هایی مانند این، علاقه ای به سوال این که آیا جایگزینی هورمون می تواند به شناخت کمک کند، منجر شد.”

Swerdlow در حال حاضر اشاره کرد که “مجموع نتایج امیدوار کننده نیست” اما گفت که تحقیقات دائمی ممکن است در نهایت به تشخیص مزایا و خطرات کمک کند.

منبع: تاپ نیوز،1397

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: آیا استروژن می تواند از زنان در برابر ضعف محافظت کند؟. آخرین ویرایش: آگوست 15, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2389

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *