آیا اضطراب و تنش باعث طلاق می شود؟+ تست اضطراب

نوشته شده برای at 1:09 ب.ظ
302 0

یکی از مشکلات بسیاری از زوجین اضطراب و تنش می باشد، در ادامه تستی طراحی شده است که به شما نشان می دهد تا چه اندازه مستعد تشویش و اضطراب هستید، متاسفانه این اضطراب می تواند بر زندگی مشترک و رابطه شما تاثیر زیادی بگذارد بنابراین این مطلب را از دست ندهید.

زنان عصبی و مضطرب معمولا تمایل زیادی به خوردن شیرینی و شکلات دارند و گاهی برای مقابله با آن به مرکز خرید و فروشگاه می روند. می توان گفت که زنان هنگامی که با فشار، تنش و اضطراب روبرو می شوند بدون فکر کردن حرف می زنند. از سوی دیگر مردان بدون فکر کردن عمل می کنند.

به همین دلیل است که اکثر زندانیان سرتاسر دنیا مرد هستند و بیش تر افرادی که به مشاور و روانکاو مراجعه می کنند زن می باشند.

زمانی که زن و مرد تنش و اضطراب زیادی دارند، عکس العمل متفاوتی از خود نشان می دهند، که این عکس العمل می تواند به زندگی مشترکشان آسیب برساند.

تست استرس و اضطراب

نتایج این تست نشان خواهد داد که تا چه اندازه مستعد اضطراب و تشویش هستید و بی شک این عوامل در رابطه و ازدواج شما تاثیر منفی می گذارند.

آیا اضطراب و تنش باعث طلاق می شود؟+ تست

کدام یک از گزینه های زیر در مورد شما صدق می کند:

1.در حال رفتن به محل کارتان هستید ولی مجبور می شوید که سر راه خود به داروخانه بروید، در همین هنگام زن پیری همزمان با شما وارد داروخانه می شود و در صف جلوی شما می ایستند و سپس مفصل و با ذکر جزئیات و آرام آرام تک تک دردهای خود را برای دکتر داروساز توضیح می دهد، چه واکنشی نشان می دهید:

الف) لبخند می زنم و با او خوش و بش می کنم، اگر مجبور باشم پنج دقیقه بیش تر صبر می کنم و برایم اهمیتی نخواهد داشت(نوع1)

ب)احساس می کنم که می خواهیم از عصبانیت منفجر شوم و حتی از عصبانیت بیخیال گرفتن دارو می شوم و داروخانه را ترک می کنم و یا یک جمله نیش دار و کنایه دار نثارش می کنم. ( نوع3)

ج) اگر بیش از حد عجله داشته باشم مودبانه عذرخواهی می کنم، صحبت هایش را قطع می کنم و موقعیت خود را توضیح می دهم و یا اجازه می دهم که پیرزن هرکاری می خواهد بکند و هرچقدر دلش می خواهد حرف بزند (نوع2)

2.خود را برای کنفرانس آماده می کنید، از کارهایی که باید انجام دهید لیستی فراهم کرده و استرس زیادی دارید، در همان لحظه مادرتان تلفن می کند و می خواهد بداند که چه زمانی به خانه او خواهید رفت، پاسخ شما کدام گزینه است:

الف) از این که بی موقع به سر کارم زنگ زده عصبانی شده و سر او داد می زنم (قبلا به او گفته بودم که فقط در فوریت ها و مواقع ضروری به محل کارم زنگ بزند) سپس قبل از آنکه گوشی را قطع کنم با عصبانیت می گویم بخاطر این کار احمقانه ای که کرده ای دیگر به خانه ات نمی آیم. (نوع3)

ب)از آنجایی که هنوز اندکی وقت دارم چند دقیقه ای را با او صحبت می کنم (نوع1)

ج) خوشحالی خود را از اینکه به من زنگ زده است ابراز می کنم و به او می گویم که وقتی برای صحبت کردن ندارم و شب خودم با او تماس خواهم گرفت (نوع2)

3.شب عید نوروز است و باید برای اعضای خانواده خود هدیه و کادو بخرید، پس مجبور هستید که به مرکز شهر بروید و ساعت ها در ترافیک سنگین بمانید، همسرتان نیز همراه شما است، او با حوصله و به آرامی یک یک مغازه ها را سرک کشیده این در حالی که شما عجله دارید می خواهید هرچه زودتر کادو را تهیه کنید. چه واکنشی نشان می دهید:

الف) بعد از گذشت نیم ساعت دعوا و درگیری لفظی راه می اندازم و می گویم بهتر بود که خودم به تنهایی و بدون تو به خرید می آمدم. (نوع3)

ب) اجازه می دهم که وقتم را تلف کند و تمام وقت را به دیدن اجناس فروشگاه ها بگذراند، سپس در لحظه آخر به او یادآور می شوم که باید هدیه ها را خریداری کند، سپس مضطرب می شود و باعجله و شتاب زده همه را خریداری می کند. (نوع1)

ج)پیشنهاد می کنم که به طور موقت از یکدیگر جدا شویم و بعد از دو ساعت که خریدهایمان را انجام دادیم در یک کافه یا رستوران به هم بپیوندیم، با این روش هردوی ما می توانیم به خواسته ها و خرید های خود بپردازیم. (نوع2)

4.هنگامی که تنش، اضطراب و فشار دارید چه رخ می دهد؟

الف) پرخاشگر و بداخلاق می شوم و این امر بر شخصیت من تاثیر منفی می گذارد و گاهی نمی توانم رفتار یا گفتارم را کنترل کنم. (نوع3)

ب) اجازه نخواهم داد که موضوعی من را ناراحت کند و همه چیز را به کیف و کفشم می گیرم.(نوع1)

ج)بسته به موقعیت، رفتار مختلفی دارم و عملکرد من همواره به گونه ای است که بتوانم مشکل را مصالحت آمیز حل کنم و در هر شرایطی روش مختلفی برای کنترل اضطراب و فشار خود دارم (نوع2)

5. آیا مضطرب و نگران و گاهی عصبی می شوید؟

الف) بله بسیار زیاد(نوع3)

ب)نه به ندرت(نوع2)

ج)نه هرگز(نوع1)

پاسخ تست توانایی مقابله با تنش و اضطراب

زمانی که زن و مرد با اضطراب و فشار کاری دست و پنجه نرم می کنند و تلاش می کنند که به گونه ای با آن مقابله کنند، در همین لحظه است که رابطه آن ها دچار مشکل می شود و باید انتظار درگیری را داشته باشند، زیرا مردها از حرف زدن دست می کشند و در خودشان فرو می روند و زنان نیز از این موضوع نگران شده و شروع به صحبت کردن مداوم می کنند.

همین امر بستر ناراحتی بیش تر مردها را فراهم می کند، در همین حال زن برای بهبود حال مردش تلاش می کند و او را تشویق به حرف زدن می کند و نمی داند که این کار را بدتر می کند.

در این مواقع مرد دوست دارد که تنها باشد و از نظر فیزیکی و جسمانی نیاز دارد که جای خود را تغییر دهد و در مقابل آن زن برای مواجه با فشار روانی اش دوست دارد بیش تر و بیش تر در مورد مشکلش صحبت کند و این موضوع سبب یاس و ناامیدی در مردان می شود.

هنگامی که مرد به محلی آرام یا جایی پناه می برد می خواهد در سکوت و خلوت شخصی خویش خود را بازیابی کند و زن در همین هنگام احساس طرد شدگی و دوست نداشتنی بودن می کند و به دوستان و مادر خود زنگ می زند.

پیشنهاد: پیش از آنکه پاسخ تست را مطالعه فرمایید دقت داشته باشید که هرگاه احساس تنش، فشار و ناراحتی کردید این رفتارهای مردانه و زنانه را در ذهن خود مرور کنید تا از دعوا و بروز نزاع جلوگیری کنید. حال نگاهی به پاسخ های خود بیندازید و ببینید که چند بار گزینه نوع 1 چند بار گزینه نوع 2 و چند بار گزینه نوع3 را انتخاب کرده اید و هرکدام که بیش ترین امتیاز را کسب کرده است را مطالعه کنید.

اگر نوع 1 را بیش از دیگر موارد انتخاب کردید:

به شما تبریک می گویم، شما در مقابل استرس، فشار و نگرانی مقاومت و تحمل بالایی دارید. شما می دانید که چگونه با شوخ طبعی با هر رفتار زشت همسرتان برخورد کنید و اجازه ندهید که صف های طولانی و پیرزن های غرغرو و برخورد های غیر دوستانه مردم یا فشار کارهای روزانه و یا فشار اقتصادی به شما فشار بیاورد. البته این امکان وجود دارد که این توانایی شما باعث شود که همسرتان از شما انتقاد کند که هرگز مواضع خود را ترک نمی کنید و دیوارهای تان را فرو نمی ریزید و در هیچ شرایطی از هم فرو نمی پاشید، و این می تواند انتقاد به جایی باشد.

اگر نوع 2 را بیش از دیگر موارد انتخاب کردید:

در مجموع می توان اظهار کرد که شما فرد متعادلی هستید و همواره تلاش می کنید که حساب کارها از دستتان خارج نشود، همواره همه چیز را پیگیری می کنید و سعی دارید تا از موقعیت های پرتنش دوری کنید. اغلب همین روش به کمکتان می آید، شما فردی منظم با ذهنی سازمان یافته هستید که همیشه در تلاش کنترل اوضاع می باشید تا کم تر تحت تاثیر فشار، تنش یا اضطراب قرار بگیرید و اگر هم متحمل نگرانی و تنش شوید آن را پس از مدت کوتاهی از میان بر می دارید.

اگر نوع 3را بیش از دیگر موارد انتخاب کردید:

باید بدانید که شما تنش و اضطراب زیادی را تجربه می کنید، زیرا موقعیت ها، اتفاقات و افراد می توانند به راحتی روی شما و حالات روانی شما تاثیر زیادی بگذارند. الگوی رفتاری شما به گونه ای است که برای انجام کارها انرژی زیادی را صرف می کنید و در انجام کارها سردرگم هستید. شما همیشه سعی می کند تا چند کار مختلف را به طور همزمان انجام دهید و اجازه می دهید دیگران کارهایشان را به شما محول کنند و از شما کار بکشند. البته بیش از آنچه به راستی در توان و تحمل شما است.

از آنجایی که تحت هیچ شرایطی تسلیم نمی شوید و نمی توانید اعتراف کنید که این کارها پیش از توان شماست همیشه درگیر اضطراب و نگرانی هستید. در واقع این امر باعث می شود که شما به راحتی تحریک شده و درگیر اضطراب شوید و گاهی ممکن است سبب مشاجره لفظی و درگیری شدید با همسرتان شود. بنابراین سعی کنید که کارهای روزانه خود را محدود کنید و احساسات و تنش خود را سر دیگران خالی نکنید.

منبع : آیا اضطراب و تنش باعث طلاق می شود؟+ تست اضطراب

بازنشر(Cite this article as):
دکتر ندا. تاپ نیوز: آیا اضطراب و تنش باعث طلاق می شود؟+ تست اضطراب. آخرین ویرایش: آگوست 22, 2021. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=6959

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *