اختلالات رشد مغز در کودکان مرتبط با مواجهه شدن با اثرات سمی محیط زیست

اختلالات رشد مغز در کودکان مرتبط با مواجهه شدن با اثرات سمی محیط زیست

1106 0

با توجه به بررسی منتشر شده در انجمن های غدد درون ریز ، احتمال ابتلای زنان و کودکان باردار به سموم تخریب کننده هورمون تیروئید، ممکن است با افزایش شیوع اختلالات رشد مغز مرتبط باشد . این بررسی نشان می دهد که چندین مواد شیمیایی رایج می توانند اقدامات معمول هورمون تیروئید، که برای رشد طبیعی مغز در جنین ها و کودکان خردسال ضروری است، مداخله می کنند و نیاز به مداخله بهداشتی عمیق تر دارد.

هورمونهای تیروئید مادرانه (TH) برای رشد طبیعی مغز کودکان و مطالعات انسانی قبلی نشان داده اند که حتی اختلال عملکرد مغزی در زنان باردار ممکن است بر پیشرفت شناختی تأثیر بگذارد و خطر ابتلا به اختلالات رشد مغز را در کودکان افزایش دهد. در زمان های مدرن، افزایش تولید شیمیایی منجر به آلودگی شیمیایی گسترده محیطی می شود که می تواند عملکرد هورمون های نرمال را در افرادی که در معرض خطر قرار دارند، بخصوص در افراد آسیب پذیر مانند کودکان و زنان باردار، تحت تاثیر قرار دهد. گزارش شده است که بسیاری از این مواد شیمیایی خرابکارانه غدد درون ریز (EDC) که حاوی آفت کش ها و مواد مورد استفاده در تولید بسیاری از محصولات هستند دخالت می کنند و عملکرد هورمون تیروئید را نیز تحت تاثیر قرار می دهند، در عین حال سیاست های بهداشت عمومی به طور کامل به خطرات مربوط به جمعیت آسیب پذیر نمی رسد.

پروفسور باربارا دمنیکس و همکارانش در مرکز ملی تحقیقات علمی دانشگاه پاریس-سوربن در این بررسی از شواهد منتشر شده در مورد انواع مختلف و تعداد زیادی EDC از آفت کش ها تا مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید مواد مخدر، لوازم آرایشی و بهداشتی، مبلمان و پلاستیک، که می تواند همه با TH تداخل پیدا کند. نویسندگان بر این عقیده اند که ترکیبات پیچیده این مواد شیمیایی باعث تضعیف تیروئید در همه انسان ها، از جمله کودکان و زنان باردار هستند.

پروفسور باربارا دممنیکس می گوید: “ما بررسی مواجهه های ثبت شده زنان باردار و کودکان را به مخلوط مواد شیمیایی خراب کننده هورمون تیروئید بازبینی کرده ایم که مجموعه داده ها، پیوند قابل قبولی در رابطه با افزایش بروز بیماری های عصبی، از جمله اختلالات طیف اوتیسم و اختلالات بیش فعالی کمبود توجه دارند. ”

این یافته ها نشان می دهد قرار گرفتن زنان و کودکان باردار در معرض مواد شیمیایی و خرابکاری تیروئید در محیط زیست، خطرات واقعی برای رشد کودک و سلامتی را به همراه دارد و نیاز به یک راهبرد مداخله بهداشتی هدفمند دارند.

پروفسور Demeneix همچنان ادامه می دهد: “بسیاری از کارشناسان این حوزه معتقدند که دستورالعمل های تست شیمی درمانی تضعیف کننده، به اندازه کافی حساس نیستند، به یافته های اخیر توجه نکنند و به اندازه کافی در معرض خطر برای جمعیت های آسیب پذیر مانند زنان باردار قرار نگیرند.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط انجمن غدد درون ریز

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: اختلالات رشد مغز در کودکان مرتبط با مواجهه شدن با اثرات سمی محیط زیست. آخرین ویرایش: سپتامبر 29, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4207

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *