جغدها مانند انسانها را می بینند

جغدها مانند انسانها را می بینند

660 0

مطالعات انجام شده در مورد جغدها در JNeurosci نشان می دهد که سیستم های بصری انسان و پرندگان ممکن است بیشتر شبیه به گذشته باشد.

توانایی درک هدف به صورت جداگانه از یک پس زمینه ای می باشد برای گونه هایی از چشم انداز با توجه به عمل بر روی محیط خود اعمال می شود، حیاتی است. انسانها به این نتیجه می رسند که گروه بندی عناصر مختلف یک صحنه به “کلیه ادراک” بر اساس شباهت حرکت آنها است. این پدیده در اغلب موارد در پستانداران مورد مطالعه قرار گرفته است، و این مسئله را باز می کند که آیا چنین گروه بندی ادراکی، یک ویژگی اساسی سیستم های بصری را به طور کلی نشان می دهد یا خیر.

Yoram Gutfreund و همکارانش این سوال را با مطالعه مغز و رفتار سارقان انبار به عنوان حیوانات ردیابی نقاط تاریک در پس زمینه خاکستری بر روی یک صفحه کامپیوتر خطاب به این سوال ارائه شده است. یک بیسیم “Owl-Cam” رفتار دنباله بصری را در یک مجموعه ای از آزمایشات ردیابی کرد، در حالی که فعالیت عصبی در tectum اپتیکی و پردازنده اصلی بصری در غیر مهره داران غیر پستاندار در یکی دیگر ثبت شد.

محققان مستقیما شواهدی از گروه ادراکی را در جغد گزارش می دهند که نشان می دهد این توانایی تکامل یافته در بین گونه ها قبل از توسعه نئوکورتکس انسان حفظ شده است.

منبع:

موارد ارائه شده توسط انجمن علوم اعصاب 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: جغدها مانند انسانها را می بینند. آخرین ویرایش: سپتامبر 4, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3170

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *