دانشمندان نقش ژن اسکیزوفرنی را در توسعه مغز کشف کرده اند

دانشمندان نقش ژن اسکیزوفرنی را در توسعه مغز کشف کرده اند

561 0

یک تیم تحقیقاتی USC 150 پروتئین را که بر فعالیت سلولی و رشد مغز تأثیر می گذارد و به اختلالات روحی، از جمله اسکیزوفرنی، وضعیت دوقطبی و افسردگی منجر می شود، شناسایی کرد.

این اولین بار است که این مولکول ها، که با پروتئین اختلال در اسکیزوفرنی 1 (DISC1) مرتبط با اختلالات روانی مرتبط شده اند، شناسایی شده اند. دانشمندان ابزارهای جدیدی را شامل سلول های بنیادی برای تعیین واکنش های شیمیایی که پروتئین ها برای تاثیر بر سلول ها و رشد عصب در افراد استفاده می کردند، توسعه دادند.

مارسلو پاپ کوبا، نویسنده مطالعه و استاد روانپزشکی موسسه نوروگنتیک زیلکا در دانشکده پزشکی دانشگاه کاک، گفت: “این علم نزدیک به فرصت های درمان بیماری جدی روانی است.”

یافته های این پژوهش در روانپزشکی زیست شناسی ظاهر می شود .

اسکیزوفرنیا کمتر از 1 درصد از جمعیت ایالات متحده را تحت تاثیر قرار می دهد، اما تأثیرات نامطلوب بر ناتوانی، خودکشی و مرگ زودرس دارد.

ژن DISC1 تقریبا 20 سال پیش به بیماری اسکیزوفرنی مرتبط بود. این کنترل می کند که چگونه سلول های عصبی به نام نورون ها تولید می کنند و همچنین چگونه مغز را بالغ می کند. DISC1 همچنین شبکه ای از سیگنال ها را در سراسر سلول هایی که می توانند به بیماری کمک کنند هدایت می کند. دانشمندان می گویند خطاهای این واکنش های شیمیایی به اسکیزوفرنی کمک می کند.

اما هویت پروتئین هایی که DISC1 می تواند تنظیم کند، به خوبی درک نشده است، و محققین USC و همکارانش از مرکز پزشکی دانشگاه ایالتی نیویورک Downstate را برای انجام تحقیقات تحریک می کنند. کوبا توضیح داد که چالش این بود که شرایط مغز انسان را شبیه سازی کند.

با استفاده از سلول های بنیادی، آنها آزمایش هایی شبیه زیستگاه انجام دادند که DISC1 کار خود را انجام می داد. سپس آنها از ویرایش ژن برای قرار دادن یک برچسب مولکولی در DISC1 استفاده می کردند، به این ترتیب آنها را از سلول های مغز استخراج کرده و پروتئین هایی را که با آن مرتبط می شوند، شناسایی می کند.

کوبا توضیح داد که شناسایی پروتئین هایی که با DISC1 در سلول های مغزی ارتباط برقرار می کنند، می توانند درک کنند که چگونه عوامل خطر برای بیماری های روانپزشکی به کارکردهای خاص مولکولی متصل می شوند. این کشف دانشمندان را قادر می سازد تا فرآیندهای خاصی را که در بیماران مبتلا به بیماری های روانی خاص متفاوتند، تعیین کند.

کوبا گفت: “این باعث می شود محققان مسیرهای خاصی را دنبال کنند که در داخل سلول ها از هر دو بیمار سالم و افرادی که مبتلا به اختلالات هستند، دنبال شود.”

اسکیزوفرنی یکی از 15 علت اصلی ناتوانی در جهان است. طبق گفته موسسه ملی سلامت روان (NIMH) افراد مبتلا به اسکیزوفرنیا به طور متوسط ​​حدود 29 سال کمتر از افراد بدون اختلال زندگی می کنند.

این بیماری اغلب با شرایطی مانند بیماری قلبی و دیابت همراه است که به میزان بالای مرگ و میر ناشی از فقر در افراد مبتلا به اسکیزوفرنی کمک می کند. طبق NIMH، حدود 5 درصد از افراد مبتلا به اسکیزوفرنی به وسیله خودکشی جان خود را از دست می دهند، که بسیار بیشتر از جمعیت عمومی است و بیشترین خطر در مراحل اولیه بیماری است.

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه جنوبی کالیفرنیا 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: دانشمندان نقش ژن اسکیزوفرنی را در توسعه مغز کشف کرده اند. آخرین ویرایش: سپتامبر 15, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3618

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *