درد عصب در پاها. ماری جوانا ممکن است ارتباطات مغز را تغییر دهد، امداد را تسریع نماید

درد عصب در پاها. ماری جوانا ممکن است ارتباطات مغز را تغییر دهد، امداد را تسریع نماید

1550 0

طبق یک مطالعه منتشر شده در تاریخ 5 سپتامبر 2018، شماره گیری آنلاین از Neurology ، زمانی که ماری جوانا پزشکی برای درد مزمن عصب گرفته می شود، ممکن است با کاهش ارتباط بین مناطق مغز که باعث ایجاد احساسات و سیگنال های حسی می شوند، درد را کاهش دهد. این مجله پزشکی آکادمی مغز و اعصاب در آمریکا می باشد. مطالعه به طور خاص به درد ستون فقرات، نوعی از درد عصبی که از ستون فقرات به پاها منتهی می شود، به طور خاصی مورد بررسی قرار گرفت. سیاتیک یک نوع رایج از درد ستون فقرات است.

جزء ماری جوانا که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفت، تتراهیدروکارانبینول (THC) بود که بسیاری از کانابینوئید های موجود در ماری جوانا و یکی از رایج ترین تولیدات باکتری است.

نویسنده مطالعه Hagga Sharon، MD، از موسسه Sagol Brain، مرکز پزشکی تل آویو در اسرائیل گفت : درد یک تجربه پیچیده است که شامل هر دو حس و احساسات است.”نتایج مطالعه ما موجب کاهش تسکین درد از THC و کاهش ارتباط بین مناطق مغز می شود که در غیر این صورت به شدت متصل می شوند و این نشان می دهد که THC ممکن است موجب کاهش درد توسط اختلال در سیگنال بین این مسیرهای درمان درد شود.”

این مطالعه شامل 15 مرد مبتلا به درد مزمن ریدیکولار عصبی با میانگین سن 33 سالگی بود. زنان از مطالعه حذف شدند زیرا نوسانات هورمون در طول قاعدگی ممکن است حساسیت درد را تحت تاثیر قرار دهد. همه مشارکت کنندگان بیش از شش ماه درد در ناحیه به صورت متوسط ​​تا بالا داشتند.

قبل از درمان، شرکت کنندگان سطح درد خود را ارزیابی کردند و اسکن مغزی با استفاده از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی (fMRI) داشتند تا ارتباط بین مناطق مختلف مغز را بررسی کنند. سپس شرکت کنندگان با درمان با THC درمان شدند.

برای اولین بار، 9 نفر شرکت کننده به طور متوسط ​​15 میلی گرم روغن THC تحت زبان قرار گرفتند و 6 نفر از آنها داروی پلاسبو دریافت کردند. یک ساعت پس از درمان، مشارکت کنندگان مجددا مورد پرسش قرار گرفتند و تقریبا دو ساعت بعد از درمان اسکن مغزی دیگری داشتند.

حداقل یک هفته بعد، شرکت کنندگان در یک دیدار دوم برگشت و کسانی که دارونما داشتند، اکنون درمان دریافت کرده و بالعکس.

محققان دریافتند که THC باعث کاهش درد فرد در مقایسه با پلاسبو می شود. در مقیاس صفر تا 100 قبل از مصرف دارو، به طور متوسط ​​شرکت کنندگان سطح درد خود را در 53 ردیف کردند. پس از مصرف THC روغن، آنها میزان درد خود را در میانگین 35 در مقایسه با میانگین افرادی که دارونما دریافت کردند 43 بودند .

افزون بر این، هر چه بیشتر احساس درد را تجربه کنید، کاهش ارتباط بین مناطق مغز درگیر درمان درد می شود.

شارون گفت: “جالب توجه است، نتایج ما نیز نشان می دهد که بیشتر زمینه های مغز که احساسات و حساسیت را قبل از درمان تجربه می کنند، بیشتر تسکین درد هنگام مصرف THC را تجربه می کنند. “مطالعات بزرگتر برای تایید یافته های ما مورد نیاز است.”

محدودیت های مطالعه این است که زنان از مطالعه حذف شدند و تعداد شرکت کنندگان کوچک بود. همچنین این مطالعه فقط در THC انجام شد. مطالعات آینده برای بررسی اینکه چگونه سایر اجزای گیاه ماری جوانا مانند کانابیدیول ممکن است در کاهش درد در ترکیب با THC مفید باشد مورد نیاز است.

این مطالعه توسط بنیاد یاهل و وزارت علوم، فناوری و فضایی اسرائیل تامین شده است.

منبع:

موارد ارائه شده توسط آکادمی مغز و اعصاب آمریکا 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: درد عصب در پاها. ماری جوانا ممکن است ارتباطات مغز را تغییر دهد، امداد را تسریع نماید. آخرین ویرایش: سپتامبر 7, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3270

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *