محققان منطقه مغز را در ارتباط با اختلالات انگیزشی در خوردن غذا موثر می دانند

محققان منطقه مغز را در ارتباط با اختلالات انگیزشی در خوردن غذا موثر می دانند

630 0

دانشمندان موسسه سلامت مغز رادگرز کشف کردند که یک گروه کوچک از سلول های مغزی در هیپوتالاموس به نام نورون های اورکسین می تواند یک هدف امیدوار کننده برای دارو برای کنترل قسمت های خوردن غذا در افراد چاق باشد. این نورون هایی که برای پیام رسان شیمیایی که برای برقراری ارتباط با دیگر سلول های مغز استفاده می شوند، نامیده شده است، قبلا نشان داده شده است که برای اعتیاد به داروهای مختلف، از جمله کوکائین مهم است.

دکتر گری استون جونز، مدیر موسسه سلامت مغز در Rutgers، دانشگاه ایالتی، گفت: “چندین نشانه اصلی اختلالات خوردن، مانند احساس کنترل از دست دادن، همپوشانی با آنچه که ما در مورد ماهیت رانده شده از اعتیاد به مواد مخدر می دانیم.” از نیوجرسی و یکی از نویسندگان ارشد این مطالعه است. “از آنجا که سیستم Orexin در اعتیاد به مواد مخدر سوء استفاده قرار گرفته است، ما آن را هدف گرفته ایم تا تغییرات در انگیزه غذایی ایجاد شده ناشی از وقایع تکراری غذا خوردن را بدانیم.”

محققان موش های صحرایی ماده را با رژیم غذایی کنترل شده یا یک رژیم غذایی حاوی قندها و چربی بالا که سبب افزایش وزن و التیام خوردن غذا می شوند، تحریک می کنند. سپس آنها یک کار را انجام دادند که در آن موشها می توانند کارهای شاد را انجام دهند. به عنوان کار مورد نیاز افزایش یافته است، انگیزه پایدار برای به دست آوردن درمان تنها در افرادی بود که قبلا وزن آنها در رژیم غذایی با چربی بالا بود. بدیهی است که این افزایش انگیزه با درمان با ترکیباتی که سیگنال های اکسین را در مغز متوقف می کند، تغییر یافت.

“این مطالعه واقعا یک اثبات مفهوم برای استفاده از مسدود کننده های orexin برای کاهش غذا خوردن پرخوری مانند در جوندگان، سرب نویسنده مطالعه دکتر مورگان جیمز، محقق فوق دکترا در موسسه سلامت مغز راتگرز گفت: “در حال حاضر چند دارو orexin وجود دارد که  هدف قرار دادن در کارآزمایی های بالینی یا در حال حاضر مورد تایید FDA، آغاز کرده اند و شناسایی این ترکیبات می توانند نتایج مشابه در مدل جوندگان ما از پرخوری تولید کند.” تیم تحقیقاتی این هفته در نشست سالانه انجمن مطالعه رفتار Ingestive (SSIB)، یک گروه بین المللی از کارشناسان علمی در رفتار خوردن گزارش یافته های خود را بیان کردند.

محققان همچنین دریافتند که مسدود کننده اکسیدین مقدار مواد غذایی مصرف شده در طول دوره غذا خوردن را کاهش می دهد، در صورتی که موش ها به طور غیرمجاز به یک مخلوط چربی شیرین شده در طول یک دوره 30 دقیقه دسترسی پیدا می کنند.

“درمان های دارویی در حال حاضر برای بیماران مبتلا به اختلالات خوردن محدود است، بنابراین اگر درمان جدید می تواند گزینه های درمان برای افراد چاق مبتلا به اختلال خوردن غذا را گسترش دهد، واقعا هیجان انگیز است،” دکتر نیکلاس بللو، دانشیار علوم انسانی در دانشکده محیط زیست و علوم زیست شناسی در دانشگاه راتگرز و نویسنده ارشد این مطالعه است.

نویسندگان تحقیقات خود را با بررسی اینکه چگونه اندازه و تعداد نورونهای اورکسین در مغز ممکن است پس از تغییرات در عادات غذایی یا وزن یا ترکیب آنها تغییر کند، ادامه خواهد داد. بودجه برای این تحقیق برنامه Rutgers One خلبان غذا تغذیه و موسسه سلامت روان Rutgers ارائه شد.

منبع:

موارد ارائه شده توسط انجمن برای مطالعه رفتار آلرژیک.

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: محققان منطقه مغز را در ارتباط با اختلالات انگیزشی در خوردن غذا موثر می دانند. آخرین ویرایش: آگوست 29, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2890

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *