مغز شما چند وظیفه دارد، با استفاده از یک پپتید گرسنگی هنگام غذا خوردن به شما اطلاع می دهد

مغز شما چند وظیفه دارد، با استفاده از یک پپتید گرسنگی هنگام غذا خوردن به شما اطلاع می دهد

679 0

یک مطالعه USC نشان می دهد سیستم لوله کشی مغز وظیفه دو شاخه را بر عهده دارد، سوزش زباله ها و هدایت یک مولکول گرسنگی را به شما می گوید که باید غذا بخورید.

امیلی نوبل، محقق علوم زیست شناسی پس از مدرک دانشکده علوم، هنر و علوم دانشگاه Dornsife گفت: “مردم معمولا از سلولهای مغز به عنوان سیگنال های ارتباطی از طریق سیناپس بین آنها فکر می کنند. “ما نشان می دهیم که مغز یک روش مکمل دیگری برای ارتباط با فرستادن این سیگنال ها به مایع مغزی نخاعی دارد.”

در ارتباط سلول به سلول، نورون ها به صورت گسسته به یادداشت های مربوط به نورون های فردی یا سلول های دیگر منتقل می شوند. با این حال، مایع مغزی نخاعی یک خبرنامه را برای بسیاری از مشترکان توزیع می کند.

دانشمندان مدت ها شناخته اند که سیگنال ها از سلول به سلول یا از طریق انتشار به رگ های خونی ارسال می شود. این مطالعه که امروز در مجله Cell Metabolism منتشر شده، نشان می دهد که مغز برخی از فرآیندها را با انتشار و پراکنده شدن مولکول ها و در این مورد یک نوروپپتید، از طریق مایع مغزی نخاعی تنظیم می کند.

توسعه دهندگان مواد مخدر علاقه مند به ایجاد داروهایی هستند که سیستم MCH را برای کنترل اشتها هدف قرار می دهند و به این ترتیب با چاقی و دیگر مشکلات بهداشتی مرتبط با وزن روبرو می شوند.

یک مایع، اهداف بسیاری است

مایع مغزی نخاعی دارای سه وظیفه اصلی است. اول، وظیفه ابدی ماندگار این است که شناوری، مانند یونان تیتان اطلس، حمایت از مغز است. دوم، پس از یک ضربه به سر، مانند یک کوسن عمل می کند. سوم، این سیستم فاضلاب مغز، پاک کردن زباله های متابولیک است.

همانطور که فن آوری های علوم اعصاب پیشرفته پیشرفت کرده اند، دانشمندان شاهد آن هستند که گاهی اوقات از بین می رود زیرا فاضلاب در تنظیم رفتار مغز مانند استرس، تعادل انرژی و بازتولید نقش مهمی دارد.

اسکات کانوسکی، نویسنده متناظر این تحقیق و استادیار علوم زیست شناسی ایالات متحده آمریکا Dornsife، گفت: “مایع مغزی نخاعی از لحاظ تاریخی بیشتر به عنوان کششی متابولیکی در نظر گرفته شده است. اما آنچه ما نشان می دهیم این است که مایع مکانیسم فعال برای ارتباط در مغز است.”

پپتیدهای گرسنگی

محققان برای مطالعه خود متمرکز بر مولکول “هورمون متمرکز ملانین” (MCH) بودند. این نوروپپتید توسط نورون ها در مرکز گرسنگی مغز، هیپوتالاموس جانبی، در پایه مغز درست بالای غده هیپوفیز تولید می شود. مولکول پروتئینی، MCH اشتها را تحریک می کند. همچنین می تواند هزینه انرژی را کاهش دهد.

محققان از طریق یک سری آزمایش با موش ها، آزادی پپتید گرسنگی را تحریک کردند و سپس آن را در مایع مغزی نخاعی ردیابی کردند.

Kanoski گفت: “هنگامی که ما MCH را به مایع مغزی نخاعی منتشر کردیم، حیوانات شروع به خوردن می کنند. هنگامی که سطوح مولکول را کاهش دادیم، پس اثر متفاوتی را دیدیم و حیوانات کمتر غذا می خوردند”.

بر اساس یافته های آنها، محققان اعلام کردند آزاد شدن پپتید احتمالا تحت تاثیر ساعت های روزانه غذا است.

محققان سؤال های طولانی درباره مولکول گرسنگی دارند که امیدوار هستند با تحقیقات بیشتری پاسخ دهند: آیا MCH از مغز در برخی از فرم های خاص آزاد شده است که از آسیب و یا تخریب دیگر آن محافظت می کند؟ چگونه دقیقا به مایع مغزی نخاعی منتقل می شود و به کجا می رود؟

Kanoski اضافه کرد که آنها تعجب می کنند که رفتارهای دیگر، علاوه بر تغذیه، مایع مغزی نخاعی به تنظیم کمک می کنند.

این مطالعه توسط کمک مالی موسساتی به Kanoski (DK104897)، به همراه سوزان M. Appleyard در دانشگاه ایالتی واشنگتن (DK083452)، تد M. Hsu در USC Dornsife (DK107333) و Noble (DK111158) حمایت شد.

دیگر نویسندگان مطالعه، مارتین درواس در دانشگاه واشنگتن بودند. Vaibhav R. Konanur در دانشگاه ایلینوی، و همچنین جوئل D. Hahn، Alyssa M. Cortella، Clarissa Liu، Monica Song، آندره سوارز، Caroline C. Szujewski، Danielle Rider و Jamie E. Clarke – همه در USC.

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه جنوبی کالیفرنیا 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: مغز شما چند وظیفه دارد، با استفاده از یک پپتید گرسنگی هنگام غذا خوردن به شما اطلاع می دهد. آخرین ویرایش: سپتامبر 16, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3696

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *