مکانیسم بیش از حد مضر و تورم مغزی

مکانیسم بیش از حد مضر و تورم مغزی

500 0

ما همه با کمبود آب آشنا هستیم، اما ما به ندرت در مورد اثرات مضر بیش از حد هیدراتاسیون می شنویم. تجمع مایع بیش از حد می تواند منجر به سطح خطرناک سدیم در خون و یا هیپوناتر شود و یک وضعیت تهدید کننده زندگی است که می تواند منجر به تورم مغز شود. به طور مشابه، بیشتر در مورد مکانیسم های بدن شناخته شده است که تشخیص و رعایت تشنگی است، در حالی که کمی در مورد نحوه تشخیص حالت فوقانی هیدراتاسیون شناخته شده است.

دکتر چارلز بوروک، که تیم خود را از مرکز تحقیقات عصب شناسی در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، می گوید: “هیپوناتمی در شرایط پاتولوژیک مشترک، از جمله آسیب مغزی، سپسیس، نارسایی قلبی و استفاده از داروها مانند MDMA (اکستازی) اتفاق می افتد.” موسسه تحقیقاتی مرکز بهداشت دانشگاه مک گیل (RI-MUHC) یک قطعه کلیدی برای پازل نحوه تشخیص هیپوناترمی و تنظیم بیش از حد آب بدن را کشف کرد. مطالعه جدیدی که در گزارش سلول ها صورت گرفته است ، مکانیزم بنیادی چگونگی تشخیص هیپوناترمی در مغز را از بین می برد.

دکتر Bourque گزارش می دهد که “اطلاعات خاص ما برای افرادی که در مطالعه هومیوستاز الکترولیتی هیدرومورال و مایع و پزشکان درمان شده با بیماران مواجهه با هیپوناترمی هستند مهم است” که او دانشمندی در برنامه مغز و اعصاب مغز و اعصاب مغز (BRAIN) در RI- MUHC و استاد در گروه مغز و اعصاب McGill می باشد. این بیماری در بیماران مسن شایع تر است و می تواند مشکلات و تشخیص های شناختی در این گروه آسیب پذیر ایجاد کند. در حالی که هنوز مشخص نیست که چگونه هیپوناترمی ایجاد می شود، نقص در مکانیزم حساس سازي هیدراتاسيون مغز می تواند مقصر باشد.

تیم دکتر بوریک که در بیمارستان عمومی مونترال واقع شده است، هیچ مطالعه ای در مورد مکانیزم های هیدراتاسیون در بدن ندارد، همچنین چندین بازنگری کلیدی در مورد نحوه تشخیص مغز و جلوگیری از کم آبی بدن ایجاد کرده است. مصرف نمک باعث افزایش فشار خون می شود. و اینکه چگونه ساعت بیولوژیکی مغز، تشنگی را قبل از خواب تحریک می کند. در این مثال، آزمایشات Sorana Ciura، دانشجوی دکترا در آزمایشگاه دکتر Bourque، که در حال حاضر در Imagine Institut، Hôpital Necker-Enfants Malades در پاریس، نشان داد که نورونهای حساس به هیدراتاسيون مغز، همانند بیش از حد هضم را تشخیص نمی دهند که آنها کمبود آب را تشخیص می دهند.

تحقیقات جدید نشان می دهد که بیش از حد هیدراتاسیون Trpv4 را فعال می کند که یک دروازه بان سلولی است که در حفظ تعادل آب در بدن دخیل است. Trpv4 یک کانال کلسیم است که می تواند در سلول های گلیال یافت شود که سلول هایی هستند که نورون ها را حساس می کنند.

“مطالعه ما نشان می دهد که در واقع سلول های گلیال است که ابتدا حالت بیش از حد هیدرات را تشخیص می دهند و سپس این اطلاعات را برای خاموش کردن فعالیت الکتریکی نورون های حساس به هیدراتاسیون انتقال می دهند.” محققان همچنین دریافتند که آزاد شدن اسید آمینه تائورین است که برای مهار نورونهای حساس کننده هیدراتاسازی عمل می کند. در اصل، وقتی که بیش از حد هیدراتاسیون توسط سلول های گلیال تشخیص داده می شود، کانال Trpv4 موجب آزاد شدن تائورین می شود، که به عنوان یک سیم سفر به منظور مهار نورون های سنجش هیدراتاسازی عمل می کند.

توانایی مغز برای شناسایی هیدراتاسیون بیش از حد برای حفظ تعادل مایع در بدن و جلوگیری از شرایطی مانند هیپوناترمی ضروری است.

دکتر بوروک می گوید: “مدل های پیش از هیپوناترمی برای بررسی اینکه آیا سازوکار ما گزارش شده در این وضعیت با هدف بلند مدت طراحی درمان های جدید یا ابزارهای تشخیصی تحت تاثیر قرار گرفته است، استفاده می شود.

دکتر بوروک با دکتر جولی مارکو، جراح مغز و اعصاب MUHC در مطالعه ای که هدف آن تعریف مبنای ظهور هیپوناترمی در یک زیر مجموعه از بیماران مبتلا به TBI است، همکاری می کند.

منبع:

موارد ارائه شده توسط مرکز بهداشتی دانشگاه مک گیل

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: مکانیسم بیش از حد مضر و تورم مغزی. آخرین ویرایش: سپتامبر 20, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3808

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *