چگونه مغز باورهای غلط را تشخیص می دهد؟

چگونه مغز باورهای غلط را تشخیص می دهد؟

568 0

بر طبق یک تحقیق تصویر برداری عصبی در انسان که در JNeurosci منتشر شده است، انگیزه مردم برای بستن مفاهیم مطلوب در مورد آینده از  تعامل بین مناطق قشر پیشانی جلوگیری می کند .

بویانا کوزمنوویچ و همکارانش مدارهایی را در مغز کشف کردند که تجربیات به روزرسانی را پشتیبانی می کنند و از شرکت کنندگان می خواهند تا خودشان و احتمال همکاری خود را در مورد یک رویداد زندگی ناگوار، مانند دریافت یک تشخیص سرطان، و سپس ارائه آمار واقعی فدرال، ارزیابی کنند. سپس شرکت کنندگان با توجه به این اطلاعات جدید، خطر شخصی خود را ارزیابی کردند.

محققان دریافتند که تفاوت بین دو برآورد زمانی که شرکت کنندگان در ابتدا خطر ابتلا به عوارض جانبی خود را بیش از حد مورد ارزیابی قرار دادند، نشان داد که تعصبی بین شناختی شناخته شده است. تجزیه و تحلیل فعالیت مغز و مدارهای پایه نشان داد که این پدیده بستگی به تاثیر سیستم ارزش گذاری مغز بر فرایندهای استدلال دارد.

مدار پیشنهادی شامل قشر پیشروی پیشانی و دوپامین است که با هم تلفیق اطلاعات جدیدی را برای حمایت از نتیجه گیری ترجیح می دهند.

منبع داستان:

موارد ارائه شده توسط انجمن علوم اعصاب . توجه: محتوا را می توان برای سبک و طول ویرایش کرد

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: چگونه مغز باورهای غلط را تشخیص می دهد؟. آخرین ویرایش: آگوست 24, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2709

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *