چگونه کسی را که دوست داریم فراموش کنیم؟

نوشته شده برای at 11:29 ق.ظ
155 0

چگونه کسی را که دوست داریم فراموش کنیم؟

چگونه کسی را که دوست داریم فراموش کنیم؟ این یکی از سوالاتی می باشد که افراد بعد از یک رابطه مکرر با آن رو به رو می شوند. در بسیاری از مواقع افراد به طور منطقی می دانند که این رابطه را باید پایان دهند و نمی توانند عشق سالمی را تجربه کنند اما با این وجود درگیر شریک احساسی خود می باشند و قادر نخواهند بود شریک عاطفی شان را فراموش کنند.

اگر شما هم در چنین شرایطی قرار گرفتید در ادامه این مقاله راهکارهایی را بیان می کنیم که می تواند برای شما مفید و سودمند باشد.

چگونه کسی را دوست داریم فراموش کنیم؟

فراموش کردن به معنی از یاد بردن کامل شاید هیچ موقع اتفاق نیفتد اما آن چه اهمیت دارد که زمانی که یک رابطه پایان می یابد فرد بتوانید این مسئله را راحت تر بپذیرید و دائما در فکر و خیال شخص قبلی نباشید، برای این امر رعایت نکات زیر می تواند برای شما کمک کننده باشد و اگر هیچ رابطه ای  با فرد محبوب و مورد علاقه خود نداشته اید برای فراموش کردن آن می توانند از روش های فراموشی عشق یک طرفه استفاده کنید.

در بسیاری از اوقات با از دست دادن رابطه عاطفی احساس می کنید که دیگر زندگی شما هیچ معنایی ندارد چون تمام معنا و هدف های زندگی خود را حول محور رابطه عاطفی در نظر گرفته اید، در این هنگامی پایان دادن رابطه می تواند احساس پوچی و سردرگمی برای شما ایجاد کند و شما دائما به روز های گذشته فکر می کنید و قادر نخواهید بود آینده خود را بدون شریک عاطفی سابق تصور کنید.

برای این که از این بحران زندگی رها شوید باید سعی کنید زندگی خود را از نو بیافرینید و تلاش کنید تا با خودآگاهی بیشتر علائق تان را پیدا کنید و فعالیت هایی که دوست دارید خودتان را درگیر کنید و مهارت هایی که علاقه دارید فرا بگیرید، از جمله این فعالیت ها می توان به فعالیت های هنری، ورزشی و اجتماعی اشاره کرد.

  1. چگونه کسی را که دوست داریم فراموش کنیم، از یک مشاور راهنمایی بگیرید

گاهی اوقات زخم های عاطفی عمیق تر از چیزی است که شما متصور می شوید و این زخم ها زمینه های فطری، تربیتی و شخصیتی هر فرد را در برابر تجربیات عاطفی آسیب پذیر می کند به طور مثال در هرحال خروج از رابطه و پایان دادن آن می باشید اما به تنهایی نمی توانید با فقدان آن رو به رو شوید به همین دلیل بهتر است این مسیر را تنهایی سپری نکنید.

از آن جا که تا مدتی قادر نخواهید بود روابط جدیدی را ایجاد کنید و آمادگی ذهنی و روانی نخواهید داشت در این هنگام بهتر است از روانشناس کمک بگیرید تا در این زمینه به شما کمک کند.

روانشناس بدون قضاوت به حرف های شما گوش می دهد و با بیان کردن روش های جدید شما را برای عبور از این مرحله آماده می کند، درمانگر نه تنها کمک می کند تا بحران فعلی را با موفقیت پشت سر بگذارید بلکه با ارائه آموزش های مناسب و دقیق در مورد عشق و روابط سالم به شما کمک می کند تا برای ساختن روابط عاطفی در آینده آماده شوید.

  1. روزانه احساسات و افکارتان را ثبت کنید

زمانی که رویداد های تلخی مانند پایان دادن یک رابطه عاطفی را تجربه می کنید افکار منفی بسیاری به سراغتان می آید که باعث می شود آشوب درونی شما چندین برابر شود،.

در این شرایط برای این که گرفتار نشخوار های ذهنی نشوید باید هیجانات و افکاری که در سرتان می گذارد را کنترل کنید و آن ها را در دفترچه ای بنویسید، زمانی که مسائل ذهنی را عینی کنید امکان رو به رو شدن و کنار آمدن با آن ها برای شما آسان تر و راحت تر خواهد بود.

 

  1. چگونه کسی را که دوست داریم فراموش کنیم، مسافرت بروید

زمانی که می خواهید فضای درون ذهنی خود را تغییر دهید می توانید از یک مکان به مکان دیگر جا به جا شوید و یا موقعیت های دیگری را تجربه کنید به عنوان مثال با تجربه کردن سفر نوعی تغییر برای خود به وجود آورید و از شرایط تلخ عبور کنید، پس حتما سفر را برای چند روز در برنامه خود بگذارید و لذت ببرید.

  1. با دوستانتان وقت بگذرانید

زمانی را به دوستانتان اختصاص دهید و با آن ها معاشرت کنید به خصوص دوستانی که با شما هم فکر بوده و شاد هستند آن ها می توانند شما را از افکار منفی تکرار شونده ذهنی دور کنند، از طرف دیگر هنگامی که مورد توجه و حمایت آن ها قرار می گیرید بخشی از نیاز ناکام مانده شما در رابطه تمام شده جبران می شود.

۶٫ در زمینه فقدان عاطفی کتاب بخوانید

هر کتابی مفهوم و منظر جدید برای زیستن دارد و فرد با خواندن آن تجربه های جدید کسب می کند و معنای جدیدی برای زندگی به دست می آورد، در زمینه فقدان عاطفی کتاب های بسیاری وجود دارد که به شما کمک می کند تا با جدایی عاطفی کنار بیایید.

۷٫ از فضاهای مجازی حذفش کنید

بسیاری از افراد از سر کنجکاوی و به دلیل این که نشان ندهند ضعیف هستند بعد از تمام شدن رابطه عاطفی فرد مورد نظر را از شبکه مجازی حذف نمی کنند، شاید این یک مکانیسم دفاعی برای تحمل فقدان باشد اما واقعیت این است که با دنبال کردن او در شبکه های مجازی به طور ناخودآگاه گرفتار وسواس ذهنی می شوید و برنامه ها و عملکرد فرد را در شبکه های مجازی چک می کنید که این امر باعث می شود تنش شما بیشتر شود.

۸٫ چگونه کسی را که دوست داریم فراموش کنیم، ببخشید، بپذیرید و رها کنید

بر اساس تحقیقات انجام شده توانایی بخشیدن باعث می شود تا فرد به آرامش روانی برسد و رویدادهای گذشته با بپذیرد، زیرا اگر فرد گرفتار احساسات منفی و کینه شود تا مدت زیادی در بند ذهنی همان رابطه قدیمی می ماند.

بخشیدن به معنی فراموش کردن و نادیده گرفتن صدمات روحی نمی باشد بلکه به معنی رها شدن از احساسات منفی و کینه ای است که بیش از هر کس خودتان را مورد آزار و اذیت قرار می دهد، هم چنین برای این که احساسات خود را ترمیم کنید این نکته را بپذیرید که هر رابطه ای به هر علتی می تواند به اتمام برسد و این به معنی تمام شدن زندگی شما نمی باشد و هنگامی که شما این مسئله را بپذیرید راحت تر خواهید توانست گذشته را فراموش کنید و به سمت آینده حرکت کنید.

مرکز مشاوره روانشناسی

همانطور که گفته شد شکست عشقی و فراموشی فرد مورد علاقه فشار های روانی بسیاری را بر روی فرد ایجاد می کند در این هنگام باید از فردی متخصص برای فراموشی عشق خود کمک بگیرید و هم چنین در این زمینه روانشناس به شما کمک می کند تا با آن غم کنار بیایید و شادی و نشاط را به دست آورید و دوباره احساس عشق را تجربه کنید.

منبع : چگونه کسی را که دوست داریم فراموش کنیم؟

بازنشر(Cite this article as):
دکتر ندا. تاپ نیوز: چگونه کسی را که دوست داریم فراموش کنیم؟. آخرین ویرایش: ژوئن 25, 2022. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=10245

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *