کدام رویکردهای تغذیه ای می تواند رشد مغز میکرو پری را افزایش دهد؟

کدام رویکردهای تغذیه ای می تواند رشد مغز میکرو پری را افزایش دهد؟

548 0

حجم کربوهیدرات ها، پروتئین ها، چربی ها و کالری مصرف شده توسط داروهای بسیار آسیب پذیر به طور قابل توجهی باعث افزایش حجم مغز و رشد ماده سفید می شود، اما تحقیقات بیشتری برای تعیین رویکردهای خاص تغذیه ای که بهتر از این مغزهای توسعه این نوزادان پشتیبانی می کنند، مورد نیاز است. ارائه شده در نشست سالانه 2018 انجمن کودکان دانشگاهی.

در طول هفته های آخر بارداری، مغز جنین تحت تاثیر رشد بی سابقه ای قرار می گیرد، به طرز چشمگیری افزایش حجم و همچنین پیچیدگی ساختاری به عنوان جنین به حالت کامل رسیده است.

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، یکی از 10 نوزاد که در سال 2016 در ایالات متحده آمریکا متولد شده است، قبل از 37 هفته بارداری متولد شده است. در این گروه، پیش درآمد بسیار کم وزن در معرض خطر قابل ملاحظه ای برای نارسایی رشدی و اختلال نعوظ است. حمايت تغذيه ای در بخش مراقبتهای ويژه نوزادان (NICU) به تشويق رشد مغز مطلوب در نوزادان نارس کمک می کند. با این حال، رشد مغز آنها هنوز هم از کسانی که در نوزادان کامل دیده اند، عقب مانده است.

کاترین اوتولینی، نویسنده اصلی مطالعات کودکان، می گوید: “مطالعات اندکی به بررسی تأثیر مکمل های اولیه مغذی و کالری در رشد مغز استخوان در نوزادان مبتلا به زودرس آسیب پذیر می پردازند. تکنیک های پیشرفته تصویربرداری رزونانس مغناطیسی پیشرفته (MRI) ممکن است برای پر کردن شکاف داده ها به منظور بهتر هدایت مداخلات هدفمند برای نوزادانی که بیشترین نیاز را دارند، کمک کند. ”

تیم تحقیقاتی در سیستم بهداشت ملی کودکان 69 شيرخواران را که کمتر از 32 هفته بارداری متولد شده بودند و کمتر از 1500 گرم وزن داشتند. وزن تولد نوزاد 970 گرم و میانگین سن حاملگی آنها در هنگام تولد 27.6 هفته بود.

نوزادان به مدت معادل سن، 40 هفته بارداری تحت آزمایش MRI قرار گرفتند. نقشه های پارامتریک برای آنیزوتراپی کسر در مناطق مغز و مخچه برای تحلیل های تصویربرداری تانسور منتشر شد که ارتباطات مغز و یکپارچگی ماده سفید ماده را اندازه گیری می کند. تیم تحقیقاتی داده های تغذیه ای: گرام ها در هر کیلوگرم کربوهیدرات ها، پروتئین ها، چربی ها و مصرف کلی کالری را ردیابی کرد.

کاترین لمرپوپولس، دکترا، مدیر آزمایشگاه تحقیقات مغز در حال توسعه کودکان و نویسنده ارشد تحقیق، می گوید: “ما ارتباط معکوس منفی بین آنیزوتراپی کسری و مصرف مواد مغذی تجمعی یا کالری پیدا کردیم. عجیب است که  همچنین ارتباط معنادار منفی بین مصرف مغذی یا کالری و حجم مغز منطقه در مواد خاکستری قهوه ای و عمیق، مخچه و مغز دارد.”

از آنجایی که حمایت تغذیه ای به حجم مغزی و رشد میکرواستاتیکی ماده سفید در نوزادان بسیار آسیب پذیر کمک می کند، لیمپروپولوس می گوید که ارتباطات منفی در این مطالعه ممکن است نشان دهنده مدت زمان طولانی این نوزادان به حمایت از تغذیه در NICU باشد.

منبع:

موارد ارائه شده توسط سیستم بهداشت ملی کودکان 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: کدام رویکردهای تغذیه ای می تواند رشد مغز میکرو پری را افزایش دهد؟. آخرین ویرایش: سپتامبر 23, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3968

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *