اثرات بلند مدت پیش از زایمان برای ضد افسردگی در 12 سال بعد

اثرات بلند مدت پیش از زایمان برای ضد افسردگی در 12 سال بعد

707 0

بر طبق یک مطالعه جدید که در نشست 2018 انجمن کودکان دانشگاهی (PAS) ارائه شده است، درمان های ضد سرخجه انتخابی سرپوتونیک (SSRI) در دوران بارداری با عملکرد بهتر در یک کار رایانه ای برای اندازه گیری مهارت های شناختی در 12 سالگی همراه است.

این مطالعه که توسط دکتر سارا هاچینس انجام شده و نویسنده ارشد دکتر تیم اوبرلندر، تحقیقات روابط پیچیده بین مواجهه قبل از زایمان با داروهای ضد افسردگی بازدارنده selective serotonin inhibitor (SSRI) و مهارت های تفکر و توجه در 12 سالگی را بررسی می کند. دکتر اوبرلندر متخصص اطفال و محقق در بیمارستان BC کودکان و مرکز بهداشت زنان و زایمان BC و استاد در بخش کودکان UBC است. دکتر Hutchison یک دانشجوی کارشناسی ارشد UBC در BC Children است.

دکتر Oberlander در همکاری با دکتر آدل الیموند، استاد UBC و یک گروه تحقیقاتی کانادا، 51 کودک را از 26 هفته بارداری تا 12 سال دنبال کرد. در این قسمت از مطالعات کوهورت طولی، محققان در طول و بعد از حاملگی و عملکرد اجرایی فرزند (EFs) در سن 12 سالگی، خلق و خوی مادر را ارزیابی کردند. EF شامل مجموعه ای از مهارت هایی است که به بچه ها در کلاس و محل کار کمک می کند، از جمله حل انعطاف پذیر، خلاقیت خلاق، توانایی تمرکز و توجه و کنترل خود.

SSRIs یک کلاس محبوب ضد افسردگی است که معمولا برای درمان اختلال خلق مادر در دوران بارداری استفاده می شود. آنها بر سطح مغز سروتونین، یک ماده شیمیایی است که نقش مهمی در تنظیم خلق و خو و توجه دارد.

محققان دریافتند که عملکرد کودکان بسته به اینکه آیا آنها در معرض SSRI قبل از تولد قرار گرفتند، متفاوت بود: کودکان مبتلا به SSRI دارای مهارت های EF بهتر بودند، حتی در هنگام کنترل خلق و خوی مادر در دوران بارداری و زمانی که کودک 12 ساله بود. جالب توجه است، EF EFs نیز در 6 سالگی در کودکان مشابه مشاهده شد (Weikum et al 2013). در 12 سال، هر چند (بر خلاف 6 سال)، تفاوت در شیوع SSRI در حالی که در رحم و تفاوت درEF  کودکان با اندازه گیری خلق و خوی کودک (اضطراب یا افسردگی) و یا توانایی های کلامی متفاوت نیست.

“اینها یافته های اولیه مهمی هستند و تحقیقات بیشتری برای بررسی اینکه آیا مهارتهای شناختی بهتر در کودکان مبتلا به داروهای ضد افسردگی، برخی از مزایای رشد و توسعه را منعکس می کنند یا خیر، همچنین ممکن است خطر دیگری از قبیل افزایش اضطراب (Hanley et al، 2015) دکتر Oberlander بیان کرد:”یافته های ما هنگامی که کودکان 3 تا 6 سال سن داشتند، اضطراب را افزایش دادند، گرچه عدم این در 12 سال ممکن است نشان دهنده آن باشد که EF ها باعث افزایش بیشتر کودکان می شوند تا بتوانند از آنها برای کمک به آرامش استفاده کنند.”

در این زمان، محققان همچنان به مطالعه این نتایج در یک گروه بزرگتر (120 کودک = n ~) ادامه می دهند تا بتوانند ارتباط بین EF، خلق و رشد اولیه را بررسی کنند.

دکتر Oberlander می گوید: “تاثیر قرار گرفتن در معرض داروهای ضد افسردگی پس از زایمان یک علت و تاثیر ساده نیست. هنگامی که برای ارزیابی تاثیرات درازمدت قرار گرفتن در معرض خطر SSRI قبل از تولد، ژن ها و زندگی خانوادگی نقش مهمی را در تأثیر بر شیوع یک کودک تأثیر می گذارد”.

دکتر اوبرلندر افزود: “افسردگی در دوران بارداری و فراتر از آن یکی از مسائل مهم بهداشت عمومی برای مادران و کودکان آنها است. بدون درمان هرگز یک گزینه نیست. مهم است که زنان باردار درباره تمام گزینه های درمان با پزشکان خود صحبت کنند.”

این یافته ها بر مبنای برنامه تحقیقاتی گسترده دکتر Oberlander در همکاری با محققان دیگر با موضوع تحقیق در مورد رفتار مغز و توسعه در کودکان BC، در حال بررسی اثرات توسعه افسردگی مادران بر روی نوزادان و کودکان است. آنها همچنین بر روی برنامه تحقیقاتی دکتر دیاموند، که در همکاری با دیگر محققان علوم اعصاب در UBC و دیگر نقاط، انجام شده است، بررسی می کنند که چگونه EF ها تحت تأثیر عوامل بیولوژیک (مانند ژن ها و نورو شیمی) و محیط زیست (مثلا از نظر استرس و یا بهبود یافته توسط مداخلات)

دکتر Hutchison در پایان جلسه PAS 2018 در یکشنبه 6 مه در ساعت 5:45 بعد از ظهر، EDT، انتزاعی، بیان کرد: “تجویز بازدارنده سروتونین پیش از قاعدگی (SRI) ضد افسردگی را تحت تاثیر قرار می دهد و وظایف اجرایی در 12 سالگی” را ارائه می دهد. همکاران دیگر هم شامل دکتر لوئیز ماسسه، دکتر روت گرنو، دکتر ویتنی ویکوم، خانم اورسولا مغناطیس و آقای سیسیل چو هستند.

منبع:

موارد ارائه شده توسط انجمن های دانشگاهی کودکان 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: اثرات بلند مدت پیش از زایمان برای ضد افسردگی در 12 سال بعد. آخرین ویرایش: سپتامبر 23, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3964

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *