انتقاد از والدین بر روی اینکه چگونه مغز کودکان به اطلاعات عاطفی پاسخ می دهد تأثیر می گذارد

انتقاد از والدین بر روی اینکه چگونه مغز کودکان به اطلاعات عاطفی پاسخ می دهد تأثیر می گذارد

623 0

با توجه به تحقیقات جدید دانشگاه Binghamton، دانشگاه ایالتی نیویورک، بچه های پدر و مادر بسیار انتقادی توجه کمتری به بیانات احساسی صورت می دهند.

کیرا جیمز، دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی در دانشگاه بینگمونت و نویسنده اصلی مقاله، گفت: “این یافته ها نشان می دهد که کودکان با یک پدر و مادر بحرانی ممکن است از توجه به چهره هایی که هر نوع احساسی را بیان می کنند جلوگیری کنند. این رفتار ممکن است بر روابط آنها با دیگران تأثیر بگذارد و می تواند یکی از دلایلی باشد که کودکان در معرض سطوح بالایی انتقاد در معرض خطر هستند مانند افسردگی و اضطراب”.

محققان می خواستند بررسی کنند که چگونه مخاطرات والدین در معرض انتقاد والدین به طریقی که کودکان در حال پردازش هستند و به بیان صورت احساسات توجه می کنند، تاثیر می گذارد. یکی از راه های توجه به این مسئله این است که از یک نشانگر عصبی به نام Potential Late Positive Potential (LPP) استفاده شود که نشان می دهد که چه کسی به اطلاعات عاطفی توجه می کند، مانند چهره خوشحال یا غمگین می باشد.

جیمز و همکارانش والدین کودکان 7 تا 11 ساله را برای پنج دقیقه در مورد فرزندشان صحبت کردند. این اظهارات بعدا برای سطوح نقد به کار رفته است. آنها همچنین فعالیت مغز کودکان را اندازه گیری کردند، زیرا آنها مجموعه ای از تصاویری از چهره هایی را که احساسات مختلفی را مشاهده می کردند مشاهده کردند. محققان دریافتند کودکانی که از پدر و مادر بسیار انتقاد شده اند، کمتر به همه عبارات صورت هیجانی توجه نشان می دهند تا کودکانی که والدین از انتقاد کمتری برخوردارند.

“ما با توجه به تحقیق قبلی می دانیم که افراد تمایل دارند از مواردی که موجب ناراحتی، اضطراب یا ناراحتی آنها می شود ناراحت شوند زیرا این احساسات ناخوشایند هستند. ما همچنین می دانیم که کودکان دارای والد بحرانی احتمال بیشتری برای استفاده از استراتژی های مقابله ای اجتناب ناپذیر در زمانی که در آنها هستند جیمز گفت: “ناراحتی نسبت به کودکان بدون پدر و مادر بحرانی است. با توجه به این تحقیق و یافته های ما که کودکان با یک پدر و مادر بحرانی توجه کمتر به تمام علامت های فکری عاطفی نسبت به کودکان بدون پدر و مادر مهم است، یک توضیح ممکن این است که کودکان با پدر و مادر بحرانی از تماشای هر گونه عاطفه صورت جلوگیری می کند. ممکن است به آنها کمک کند از مواجهه با عبارات انتقادی جلوگیری کنند، و از طرف دیگر، احساسات ناخوشایند که ممکن است با انتقاد والدین مرتبط شوند.

محققان امیدوارند که این نتایج را با مطالعه دیگری بررسی کنند که در مغز کودکان در زمان واقعی اتفاق می افتد وقتی که آنها از والدینشان نظر مثبت و منفی دریافت می کنند.

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه Binghamton

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: انتقاد از والدین بر روی اینکه چگونه مغز کودکان به اطلاعات عاطفی پاسخ می دهد تأثیر می گذارد. آخرین ویرایش: سپتامبر 14, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3601

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *