برگرداندن عشق به رابطه عاطفی

نوشته شده برای at 8:48 ب.ظ
196 0

برگرداندن عشق به رابطه عاطفی، تکنیک ها و راه های برای برگرداندن عشق

بسیاری از افراد که در روابط شان دچار مشکل شده اند و عشقی در رابطه شان باقی نمانده است تصمیم می گیرند با استفاده از روش های مختلف عشق را به رابطه عاطفی شان برگردانند.

عجله آن ها باعث می شود از روش های صحیح برای برگرداندن عشق شان استفاده نکنند. توجه داشته باشید نبود عشق را نباید نادیده گرفت زیرا از بین رفتن عشق تهدیدی برای رابطه عاطفی و ازدواج می باشد.

برای این که عشق به رابطه عاطفی برگردد باید هر دو طرف برای برگرداندن عشق به رابطه عاطفی تلاش کنند شاید فرد برای برگرداندن عشق به شور و شوق ابتدایی قدم بردارد اما برای این که این مسئله به موفقیت برسد باید همکاری دو طرفه باشد و هر دو برای برگرداندن عشق به روابط عاطفی شان تلاش کنند.

در این شرایط می توانند از مشاور ازدواج کمک بگیرند، مشاور به زوجین کمک می کند تا سهم خود را در عشق از دست رفته پیدا کنند و برای بازگرداندن آن از روش های صحیح و درست استفاده نمایند.

در ادامه این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم و برخی از اشتباهات زوجین و راه های صحیح ارتباط با شریک عاطفی را مورد بررسی قرار می دهیم.

اشتباهات رایج در برگرداندن عشق به رابطه  عاطفی

اگر چه شروع یک رابطه عاطفی و عاشقانه سخت است اما نگهداری از عشق به وجود آمده و گذر از مشکلات، بسیار سخت تر می باشد. بسیاری از افراد برای رابطه شان تلاش زیادی انجام می دهند اما باعث دوری آن ها یکدیگر از هم می شوند و هم چنین تکرار رفتارهای نادرست و اشتباه نتیجه معکوسی در رابطه آن ها می دهد.

در این مقاله خطاهای رایجی که مانع شکل گیری یک ازدواج می شود را مورد بررسی قرار می دهیم، تا به خوبی با آن ها آشنا شوید.

  1. پذیرش بی چون و چرای خواسته های معشوق

برای بسیاری از افراد فاصله به وجود آمده بسیار سخت و دشوار است به طوری که برای بازگشت به روزهای اولیه حاضرند هر کاری را انجام دهند و حتی بسیاری از آن ها حاضرند به خواسته های معشوق شان تن دهند.

اما زمانی که اوضاع به شرایط اولیه برگشت، مشکلات و جر و بحث های آن ها دوباره شروع می شود، زیرا هر کس نیازهای خودش را دارد و او نمی تواند در رابطه مانند یک برده رفتار کند. رابطه ای سالم است که نیازهای هر دو طرف به درستی رفع شود.

در صورتی که آن چه در توان تان نیست را قبول کنید تنها شرایط را برای خود دشوارتر کرده اید و دیگر نمی توانید خودتان باشید.

  1. با ایجاد ترحم، عشق بخواهید

برخی از افراد زمانی که در رابطه دچار مشکل می شوند، تصور می کنند که اگر همسرشان حس و حال بدن شان را ببیند، دلش برای او به رحم می آید و به رابطه بر می گردد. اما این تصور اشتباه است و باعث می شود معشوقش فکر کند آن فرد شخص ضعیفی است و یا دلش برای او خواهد سوخت و از سر دلسوزی به رابطه بر می گردد.

در صورتی که فرد از سر دلسوزی به رابطه برگردد انگار با اجبار رو به رو شده است و این رابطه دوامی نخواهد داشت، هم چنین ترحم و دلسوزی در رابطه باعث می شود سلامت رابطه با خطر روبه رو شود و عشقی که با ترحم و دلسوزی همراه باشد صادقانه نمی باشد و باعث آسیب رسانده به هر دو می شود.

استفاده از ترحم برای برگرداندن عشق به رابطه یکی از بدترین روش ها می باشد و کمک کننده نخواهد بود.

  1. افراط در بیان احساسات

برخی از افراد تصور می کنند اگر به صورت افراطی احساسات شان را بیان کنند و با شریک عاطفی شان از عشق و علاقه شان بگویند همه چیز به خوبی حل می شود اما توجه داشته باشید که بیان احساسات اگر چه خوب است اما در حالت افراطی برای فرد بسیار خسته کننده است.

هم چنین عشق از دست رفته با عللی همراه می باشد که باید آن علل شناسایی شده و حل گردد در غیر این صورت بیان احساسات به تنهایی موضوع را حل نخواهد کرد.

 

  1. گدایی محبت برای برگرداندن عشق به رابطه

سعی کنید از گدایی محبت برای برگرداندن عشق تان استفاده نکنید زیرا عشق و علاقه تنها با شناخت عمیق از یکدیگر، و وجود صمیمیت در رابطه و وفاداری تداوم خواهد داشت.

در صورتی که به طور مداوم از شریک عاطفی تان بخواهید که به شما توجه کند بدون آن که به سایر ابعاد زندگی تان توجه کنید او را دلزده خواهید کرد و از شما دورتر خواهد شد.

راهکارهایی برای برگرداندن عشق به رابطه

ابتدا باید رفتارهای اشتباهی که در رابطه تان انجام داده اید را شناسایی کنید و بعد از آن رفتارهای صحیح و درست را یاد بگیرید. یادگیری مهارت های لازم برای ازدواج بسیار ضروری می باشد، در ادامه مقاله به راهکارهای ساده ای که باعث بازگرداندن عشق به رابطه عاطفی تان می شود می پردازیم و آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

  1. دلایل از بین رفتن عشق تان را پیدا کنید

رابطه عاطفی تان به مرور زمان به سمت سردی رفته و عشق در آن هیچ نقشی ندارد مسلما یکی از دلایل از بین رفتن روابط عاشقانه در روابط تان همین سردی است، در این حالت شما باید تلاش کنید تا ریشه مشکلات را پیدا کنید.

به روابط خود با شریک عاطفی تان در چند وقت اخیر توجه کنید و چیزهایی که باعث ناراحتی شما شده است را مورد بررسی قرار دهید. تا زمانی که مشکلاتی در میان شما وجود داشته باشد هر چند هم تلاش کنید رابطه به حالت سابق بر نخواهد گشت.

یکی از اصول مهم برای برگرداندن عشق به رابطه، ریشه یابی و پیدا کردن مشکل می باشد به عنوان مثال ممکن است شما از گذشته همسرتان هراس داشته باشید و این مسئله باعث به وجود آمدن مشکلاتی در زندگی شما شده باشد در این صورت باید این مسئله به درستی حل شود.

  1. جنبه های مختلف رابطه را پرورش کنید

بر اساس مطالبی که بیان شد تنها ابراز کلامی عشق به شریک زندگی تان کافی نمی باشد، این امر به تنهایی نمی تواند رابطه ای سرشار از عشق و محبت را به وجود آورد برای این که یک رابطه عاشقانه داشته باشید

باید به موارد زیر توجه کنید و سعی کنید ضعف های موجود در هر مورد را، از بین ببرید زیرا ممکن است کمبود در هر کدام از آن ها به عشق و علاقه شما آسیب رسانده و صمیمیت در میان شما را از بین ببرد.

  • رابطه جنسی رضایت بخش
  • تفاهم های فکری
  • رابطه ای دوستانه
  • تعهد و وفاداری
  1. با صراحت با شریک تان صحبت کنید

بسیاری از زوجین روش های صحیح گفت و گو با یکدیگر را بلد نیستند به همین دلیل زمانی که با مسئله و مشکلی رو به رو می شوند با قهر و دعوا سعی می کنند آن را حل کنند.

بسیاری از این رفتارها که به وجود می آید به خاطر نداشتن آگاهی و مهارت های زندگی در برقراری گفت و گوی سالم و دوستانه می باشد، در این شرایط باید زوجین مهارت های گفت و گو بیاموزند تا با صراحت حرف هایشان را بزنند.

در رابطه موفق، زوجین هر چند وقت یک بار در مورد مشکلات و دلخوری هایی که در بین آن ها به وجود می آید حرف می زنند و در صورتی که در میان آن ها فاصله ای افتاده باشد خیلی روشن و واضح در مورد این مسئله با یکدیگر به گفت و گو می پردازند.

در بسیاری از موارد بی توجهی و بی علاقگی شریک عاطفی به دلیل سوء تفاهم هایی است که به خاطر نبود گفت و گوی سالم در میان افراد به وجود می آید.

ممکن است رفتارهای اشتباه افراد گاهی اوقات آسیب های جدی به دلبستگی های آن ها بزند به طوری که ترمیم آن نیاز به کمک شخص حرفه ای و متخصص داشته باشد. در این شرایط می توانید از مشاور و روانشناس کمک بگیرید تا با استفاده از خدمات زوج درمانی به ریشه یابی و بهبود مشکلات خود بپردازید.

تاثیر خدمات روانشناسی در برگرداندن عشق به رابطه

برای این که یک رابطه عاشقانه و خوبی داشته باشید وجود عشق و علاقه در رابطه بسیار مهم می باشد، در صورت عدم وجود عشق و علاقه مشکلات بسیاری به وجود می آید که به راحتی حل نمی شود.

به همین دلیل در صورتی که با مشکلی رو به رو شدید از مشاور و روانشناس کمک بگیرید تا مشکلات و مسائل حل نشده شما را مورد بررسی قرار داده و با شناسایی آن ها به حل موضوع بپردازد.

هم چنین با برخی از راهکارهای صحیح می توانید هیجان و عشق را به رابطه تان برگردانید. در این راستا مرکز مشاوره ستاره ایرانیان خدماتی را به صورت حضوری و تلفنی ارائه می دهد و در این زمینه یاری تان می کند.

منبع : برگرداندن عشق به رابطه عاطفی

بازنشر(Cite this article as):
دکتر ندا. تاپ نیوز: برگرداندن عشق به رابطه عاطفی. آخرین ویرایش: ژوئن 6, 2022. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=10076

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *