بر اساس تصمیمات روزمره در مورد خطر درد و یا از دست دادن ارتباط با افزایش اضطراب همراه می باشد

بر اساس تصمیمات روزمره در مورد خطر درد و یا از دست دادن ارتباط با افزایش اضطراب همراه می باشد

564 0

یک مطالعه در eLife نشان می دهد که دانشمندان نور تازه ای در مورد اینکه چگونه مغز انسان از تجربیات گذشته استفاده می کند و آنها را به وقایع آینده متصل می کند، به ما کمک می کند تا با اطمینان به جهان اطراف ما هدایت شود .

توانایی ما برای «تعمیم دادن» یک روش زنده ماندن مهم است، اما بیش از حد تعمیم دادن از وقایع بد می تواند توضیح دهد که چرا برخی از مردم ترس دارند و سپس از صحنه هایی که واقعا خطرناک نیستند، اجتناب می کنند. این اجتناب بیش از حد به عنوان عامل مهمی در اضطراب، اختلال وسواس فکری، درد مزمن و افسردگی شناخته شده است.

“اگر خوردن یک غذای خاص در گذشته باعث بیماری شما شده است، احتمال دارد که شما در آینده از خوردن غذاهای مشابه و ظاهری در آینده جلوگیری کنید.” آگنس نوربری، مدرس پژوهشی در دانشگاه کمبریج، انگلستان می گوید: “ما می خواستیم نگاه کنیم که چگونه مردم تصمیم می گیرند تا از شرایط خاصی جلوگیری کنند، چگونه این اطلاعات در مغز نمایان می شود، و افراد آیا اگر وقایع منفی عمومی شود، بیشتر مضطرب می شوند؟”

نوربی و تیم او دو گروه از افراد را گرفتند: 26 آزمایش در آزمایشگاه در حالی که یک اسکن مغناطیسی مغز داشتند، و 482 آزمایش آنلاین انجام دادند. هر دو گروه با شکل های گل های مختلف بر روی یک صفحه نمایش داده می شدند، برخی از آنها “بی خطر” بودند و برخی از آنها “خطرناک” بودند.

برای جلوگیری از یک شکل خطرناک، شرکت کنندگان می توانند دکمه “فرار” را بزنند. اگر آنها این کار را نکنند، کسانی که در گروه آزمایشگاه شوک الکتریکی دریافت می کنند، و کسانی که آزمایش آنلاین را انجام می دهند، برخی از سهم پول نقد آنلاین خود را از دست می دهند. با این حال، برخورد با دکمه فرار و از دست دادن شوک های اضافی در پایان با هزینه پرداخت شد.

این آزمایش به محققان اجازه داد تا زمانی که افراد بیش از حد تعمیم داده شوند دکمه فرار آنها را بیش از اندازه تحت تاثیر قرار دهد. سپس مدل های ریاضی را برای بازسازی چگونگی تصمیم گیری مردم برای جلوگیری از وضعیت در مواجهه با تصاویر مشابه با آن ها در ارتباط با درد یا از دست دادن استفاده کردند و با اسکن مغز و پرسشنامه های مربوط به علائم روان شناختی ترکیب شدند.

آنها دریافتند که مردم نسبت به نتایج ایمن یا خنثی بیشتر احتمال دارد که از وقایع منفی تعمیم پیدا کنند. علاوه بر این، بخش های مختلف فرآیند تصمیم گیری به فعالیت در مناطق مغزی مختلف، از جمله مناطق درگیر در دید، پاسخ ترس و یادگیری ایمنی مرتبط بود. آنها همچنین دریافتند که افرادی که بیشتر از رویدادهای منفی (درد و یا از دست دادن) بیشتر تشریح می کنند، تجربه بیشتری از احساسات مضطرب و افکار نفوذی (افکار منفی که در برابر خواست شما ذهنتان قرار می گیرند) و از بین رفتن سخت است.

دکتر بن سیمور، ارشد پژوهشی بالینی در دانشگاه کمبریج، گفت: “ما امیدواریم که این یافته ها به درک بیشتر از فرآیندهای فکر که موجب اضطراب در برخی افراد می شود، کمک کند. نتایج ما نشان دهنده مزایای تجزیه و تحلیل فرآیندهای رفتاری پیچیده مانند تعمیم به مولفه های جداگانه ای است که می توانند مورد بررسی قرار گیرند و به فعالیت مغز و علائم مرتبط شوند. با درک بهتر این علایم در موارد مختلف، ما ممکن است بتوانیم درمان های موثرتری را به افراد با اضطراب در آینده انجام دهیم. ”

منبع:

موارد ارائه شده توسط eLife

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: بر اساس تصمیمات روزمره در مورد خطر درد و یا از دست دادن ارتباط با افزایش اضطراب همراه می باشد. آخرین ویرایش: سپتامبر 22, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3923

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *