تحریک مغزی به حافظه بزرگسالان کمک می کند

تحریک مغزی به حافظه بزرگسالان کمک می کند

588 0

همه ما از این نوع سوالات می پرسیم: کلید های من کجاست؟ اسمش چی بود؟ کجا ماشین را پارک کردی؟

همانطور که مردم رشد می کنند، حافظه آنها به مراتب فقیرتر می شود، بنابراین پیدا کردن راه هایی برای بهبود آن مهم است که تحقیقات با توجه به عمر طولانی تر معاصر که مردم تجربه می کنند.

تحقیقات اخیر نشان داده است که تحریک مغز با جریان الکتریکی خفیف، به نام تحرک جریانی مستقیم ترانس کرانانی، می تواند حافظه را در افراد جوان و سالخورده بهبود بخشد.

در یک مطالعه منتشر شده آنلاین برای یک موضوع خاص آینده در علوم اعصاب شناختی پیری از نشریات ژئوناتولوژی و علوم روانشناسی ، محققان دانشگاه ایلینوی در شیکاگو این نتایج را با داشتن مجموعه جوانان و قدیمی از شرکت کنندگان  48 نفر از بین سنین 18 و 35 سال، و همچنین 48 بزرگسال بین سنین 60 تا 79 ساله، سعی دارند اطلاعات را یاد بگیرند و 60 عدد نام خانوادگی را به یاد داشته باشند.

برخی از شرکت کنندگان در تحقيق تحریک شده بودند و برخی دیگر تحريک شوم يا جعلی را تحريک کردند. خاطرات آنها هر دو بلافاصله بعد از تحریک و 24 ساعت بعد برای بررسی اثرات حافظه در روز بعد تست شدند.

در نهایت، محققان دریافتند که در حالی که بزرگسالان جوان بهبود حافظه را از تحریک نشان دادند، بزرگسالان سالخوردگی انجام ندادند.

اریک لشیکار، استاد روانشناسی بالینی UIC و نویسنده متناظر این مطالعه، به طور میانگین میزان بهبودی که بزرگسالان جوان از تحریک مغز نشان دادند، بهبود 50 درصدی حافظه بود. اریک بیان کرد: “مهم است که ما این بهبود حافظه هم بلافاصله پس از تحریک و هم پس از 24 ساعت متوجه شدیم که تحرک مغزی می تواند به طور موثر بهبود حافظه را بهبود بخشد.”

نتایج با نتایج مطالعات قبلی مخالف است که نشان می دهد جریان جبرانی انتخابی از طریق پوست سر تاثیر بیشتری بر شناخت برای افراد سالمند نسبت به بزرگسالان جوان داشته است.

Leshikar می گوید که کار آتی نگاهی به اینکه آیا با استفاده از روش های مختلف تحریک می تواند کمک کند تا افراد سالخورده به بهبود حافظه کمک کنند. او اضافه کرد: “ممکن است خیلی خوب باشد که افراد مسن ممکن است بهبود حافظه را از تحریک نشان دهند، اما شاید تحت روش تحریک پذیری ما در این مطالعه مورد استفاده قرار نگیرند.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه ایلینوی در شیکاگو 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: تحریک مغزی به حافظه بزرگسالان کمک می کند. آخرین ویرایش: اکتبر 3, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4365

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *