تکنیک های داشتن رابطه عاشقانه با همسر بیاموزیم

نوشته شده برای at 8:44 ب.ظ
356 0

داشتن رابطه عاشقانه با همسر و ارتباطات مناسب در کیفیت زندگی زوجین نقش تاثیر گذاری ایفا می کند. افراد زیادی از جلسات زوج درمانی برای حل مشکلات و ارتباطات عاطفی خود استفاده می کنند.

درطول این جلسات در واقع دیده می شود که زوجین به یکدیگر علاقه دارند و می خواهند رابطه خود را حفظ کنند. اما ضعف آن ها در مهارت های برقراری رابطه منجر می شود نتوانند رابطه عمیقی با همسر خود داشته باشند، بنابراین با چالش هایی در زندگی خود مواجه می شوند.

اهمیت ابراز عشق و محبت به همسر

ارتباط عاطفی در کنار ارتباط جنسی و شناختی شکل می گیرد. یعنی در ارتباط عاطفی باید بتوانید عقاید و افکار خود رو با همسر در میان بگذارید.

عوامل ذکر شده مهم ترین ابعاد یک خانواده سالم است و هیچ کدام به تنهایی نمی تواند باعث سلامت خانواده شود.

برای اینکه یک رابطه سالم داشته باشید تمام این ابعاد باید در کنار هم وجود داشته باشد. اگر به همسر خود محبت نکنید و عشق خود را نشان ندهید، ممکن است زندگی و خانواده خود را از دست بدهید.

از جمله پیامدهای این امر خیانت یا اعتیاد است، در واقع همسر شما ممکن است از زندگی رضایت نداشته باشد بنابراین خواسته یا ناخواسته به محیط‌های دیگر پناه می برد.

 

راهکارهای ساده برای داشتن رفتار عاشقانه با همسر

  • محبت کلامی را دست کم نگیرید.

رفتار محبت آمیز اهمیت زیادی دارد اما به این معنی نیست که دیگر نیازی نیست محبت خود را به زبان بیاورید. زنان نیاز دارند که از همسرشان جملات عاشقانه و دلگرم کننده بشنوند. توجه داشته باشید که رفتارهای کلامی و غیرکلامی در کنار یکدیگر تاثیرگذار هستند.

  • خاطرات عاشقانه گذشته را مرور کنید.

احساسات خود را با همسرتان در میان بگذارید و از بیان آن نترسید در مورد خاطرات شیرین با یکدیگر صحبت کنید گاهی اوقات دانستن احساسات شما باعث ایجاد و تشدید احساسات عاشقانه بین شما و همسرتان می شود.

  • نکات مثبتی که در همسرتان می‌بینید را به او بگویید.

هر فردی نیاز دارد که نقاط قوت و ویژگی های مثبت خود را از همسرش بشنود. مثلاً در مورد جذابیت او، نحوه لباس پوشیدن، سلیقه و چیزهای دیگر تعریف کنید.

وقتی شما نسبت به رفتار طرف مقابل واکنش مثبت نشان می دهید، فضای عاشقانه ای بین شما و همسرتان ایجاد می شود و در زندگی خود موفق تر خواهید بود.

  • علایق جنسی همسرتان را بشناسید.

مهم ترین چیز این است که شما باید در یک رابطه عاشقانه بدانید این است که علاوه بر رفع نیاز خود به نیاز و لذت همسرتان نیز باید توجه کنید.

سعی کنید که علایق جنسی او را بشناسید و در طول رابطه جنسی با دقت رفتار و واکنش های او را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که در رابطه، دو نفر وجود دارد و شما برای خوشحال کردن همسرتان باید نیازهای او را نیز بشناسید.

  • در روابط عاطفی و جنسی خود تنوع ایجاد کنید.

زندگی دائم درکنار همسر ممکن است پس از مدتی یکنواخت شود و همین یکنواختی شور و اشتیاق شما را کاهش دهد. برای از بین بردن این یکنواختی شما می توانید راه های زیادی را امتحان کنید.

به طور مثال، در نحوه بوسیدن و آمیزش جنسی تنوع داشته باشید.  اگر در مهارت های ارتباطی ضعیف هستید باید از مشاور و متخصص کمک بگیرید.

 

تکنیک های داشتن رابطه عاشقانه با همسر

  • به مسافرت و گردش بروید

اگر می توانید برای مدتی به مسافرت یا حتی گردش روزانه بروید، سعی کنید که کودکانتان را با خود همراه نکنید تا بتوانید با یکدیگر حرف بزنید و خوش بگذرانید. این کار به شما کمک می کند تا به یکدیگر نزدیک تر شوید و بهتر بتوانید باهم ارتباط برقرار کنید.

در ماه حداقل دو روز را به این کار اختصاص دهید، می توانید از والدین خود بخواهید که از کودکان نگهداری کنند و یک روز کامل را به خودتان اختصاص دهید.

 

  • یادداشت های عاشقانه

شاید برخی روزها وقتی برای صحبت با یکدیگر نداشته باشید، شاید برنامه کاری شما تداخل پیدا کند و چند روز نتوانید کنار خانواده خود باشید. بنابراین سعی کنید هرروز یادداشت های عاشقانه ای بگذارید که به همسرتان یادآوری کند چقدر عاشق او هستید.

یادداشت های کوچک و قلبی شکلی با مضمون دوستت دارم، مراقب خودت باش، یادت نره میوه بخوری و متن های دیگر می تواند برای همسر شما بسیار جذاب باشد و نشان دهد که بسیار او را دوست می دارید.

این نوشته ها را روی یخچال، میوه ها، کتاب، آینه دستشویی و هرجایی که فکر می کنید جذاب است نصب کنید و در این کار ابتکار نشان دهید.

  • هنر گوش دادن

مهارت گوش دادن معمولا جدی گرفته نمی شود ولی اگر به زوج های موفق اطراف خود نگاه کنید متوجه می شوید که مهارت گوش دادن بسیار مهم می باشد و نباید آن را سرسری گرفت.

گوش دادن به حرف های همسر باعث می شود که بتوانید با احساسات او ارتباط برقرار کنید، از طرف دیگر مردان معمولا علاقه ای به حرف زدن یا گوش دادن ندارند برای همین معمولا از مردان خواسته می شود که این مهارت خود را ارتقا دهند، البته زنان نیز باید به این تفاوت ها دقت کنند.

 

  • عدم قضاوت

به هیچ عنوان همسر خود را سرزنش نکنید، این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است بنابراین چند بار با خودتان تکرار کنید که هرگز همسرتان را سرزنش نمی کنید.

فرض کنید که همسرتان مقداری پول را گم کرده است، شاید به شدت عصبی شوید و بخواهید سرش داد بزنید یا او را نصیحت کنید که حواس پرت است.

اما احتمالا خود او به اندازه کافی ناراحت شده است، بنابراین سعی کنید از او بخواهید که راهی برای جبران این پول ها ارائه دهد.

کنترل خشم در این شرایط بسیار دشوار می باشد ولی با تمرین زیاد می توانید به آن برسید.

  • ساعتی برای کنار هم بودن

بیش تر زوج ها تمام روز خود را به کار می گذرانند، این موضوع در دنیای پیچیده امروز عادی است. زوجین معمولا انقدر درگیر کارها هستند که هیچ زمانی را در کنار هم نمی گذرانند.

حتما ساعتی را از شب به فیلم دیدن، حرف زدن یا هرکار دو نفره ای اختصاص دهید. شاید پیدا کردن وقت برای این کار سخت باشد ولی به شما کمک می کند تا رابطه بین خود و همسرتان را تقویت کنید.

در این زمان از کار با گوشی یا لب تاپ خودداری کنید و از کنار یکدیگر بودن لذت ببرید.

همیشه به یاد داشته باشید که شما و همسرتان در یک تیم قرار دارید و نباید با یکدیگر بجنگید. همواره سعی کنید که مهارت های ارتباطی را یادبگیرید و به یکدیگر نزدیک تر شوید تا بتوانید در سختی و مشکلات دوام بیاورید.

منبع : تکنیک های داشتن رابطه عاشقانه با همسر بیاموزیم 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر ندا. تاپ نیوز: تکنیک های داشتن رابطه عاشقانه با همسر بیاموزیم. آخرین ویرایش: فوریه 1, 2021. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=5272

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *