حتی یک جلسه تمرین مدیتیشن تنها می تواند اضطراب را کاهش دهد

حتی یک جلسه تمرین مدیتیشن تنها می تواند اضطراب را کاهش دهد

17688 0

برنامه مراقبه ذهن آگاهانه برای درمان اضطراب، یکی از شایع ترین اختلالات روان شناختی در ایالات متحده آمریکا نشان داده است. تحقیقات جدید نشان می دهد که مردم می توانند پس از یک جلسه ی عمومی، مزایای روانشناختی و فیزیولوژیکی را به دست آورند.

“نتایج ما نشان می دهد که کاهش شدید اضطراب در ساعت اول پس از جلسه مراقبه، و نتایج اولیه ما نشان می دهد که اضطراب یک هفته پس از جلسه مدیتیشن به طور قابل توجهی کاهش یافته است،” نویسنده John J. Durocher، PhD، استادیار از فیزیولوژی در بخش علوم زیستی در دانشگاه تکنولوژی میشیگان بیان می کند:”شرکت کنندگان همچنین یک ساعت پس از جلسه فشارخون خود را بر روی شریان هایشان کاهش دادند. این می تواند به کاهش استرس بر روی اندام ها مانند مغز و کلیه ها کمک کند و به جلوگیری از شرایط مانند فشار خون بالا کمک کند.”

با توجه به Durocher، درک اثرات مراقبه ذهن بر روی بدن می تواند کمک به بهبود طراحی درمان های ضد اضطراب شود. او این تحقیق را در نشست سالانه انجمن فیزیولوژی آمریکا در طی نشست زیست شناسی تجربی 2018، که در تاریخ 21 تا 25 آوریل در سن دیگو برگزار می شود، ارائه خواهد کرد.

اضطراب می تواند یک عامل خطر برای بیماری های قلبی عروقی باشد. مطالعات قبلی نشان داده است که سختی شریانی (پیش بینی کننده بیماری قلبی عروقی) می تواند با وقوع حوادث زندگی تروماتیک، فشار کاری، افسردگی، اضطراب موقت و طولانی مدت به اضطراب افزایش یابد. تغییرات قلب و عروق در ارتباط با اضطراب همچنین می تواند منجر به فشار خون بالا و آسیب درازمدت به ارگان های مختلف شود.

محققان 14 نفر شرکت کننده را انتخاب کردند که فشار خون طبیعی داشتند اما سطح اضطراب بالا بود. آنها  و عوامل مرتبط با عملکرد قلبی عروقی را اندازه گیری کردند، از جمله ضربان قلب، فشار خون، آئورت (فشار خون در آئورت، به طور خاص) و سفتی شریانی، قبل و بعد از 60 دقیقه تمرین مقدماتی هدایت شده تمرکز ذهنی می باشد. این نوع مراقبه بر تمرکز بر تنفس و آگاهی از افکار خود تاکید دارد.

نتایج نشان می دهد که حتی یک مداخله مختصر، می تواند بهبود قابل ملاحظه ای در افرادی که اضطراب دارند، بهبود یابد. محققان گفتند که اکثر شرکت کنندگان گزارش کردند که بعد از جلسه اولیه از تمرکز ذهنی استفاده کرده و نمرات اضطراب حتی یک هفته بعد نیز کاهش می یابد.

Durocher گفت: “این مطالعه متفاوت است، چرا که ما یک جلسه تمرین مدیتیشن ذهن آگاهی را در مورد اضطراب و نتایج قلب و عروق بررسی کردیم، در حالی که مطالعات دیگر اثر چند هفته مدیتیشن را مورد بررسی قرار داده است. نتایج نشان می دهد که یک جلسه تمرین مراقبه تنها ممکن است به کاهش خطر قلبی عروقی در افراد دارای اضطراب متوسط ​​کمک کند.”

Durocher و همکارانش اخیرا یک مطالعه جدید را برای ارزیابی اثرات کاهش استرس مبتنی بر ذهنیت در افرادی که فشار خون متوسط ​​دارند، آغاز کردند.

منبع:

موارد ارائه شده توسط آزمایشگاه زیست شناسی 2018 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: حتی یک جلسه تمرین مدیتیشن تنها می تواند اضطراب را کاهش دهد. آخرین ویرایش: سپتامبر 25, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4049

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *