پروبیوتیک ضد صفر می تواند اضطراب شما را کاهش دهد

پروبیوتیک ضد صفر می تواند اضطراب شما را کاهش دهد

799 0

یک مطالعه جدید از دانشگاه کانزاس در روز چهارشنبه در PLOS ONE به بررسی تحقیقات موجود در مورد حیوانات و افراد، پیدا کردن شواهدی مبنی بر اینکه پروبیوتیک می تواند اضطراب را در جوندگان، اما نه در انسان، کاهش دهد.

دانیل جی ریس، دانشجوی دکترای روانشناسی بالینی در دانشگاه کالیفرنیا، گفت: “من فکر می کنم مردم باید صبر کنند. ما در اولین روزهای این تحقیق در مورد پروبیوتیک ها هستیم. من بسیاری از داستان های پروبیوتیک هیپ را به عنوان امر مفید برای اضطراب دیده ام. ما نمی گوییم آنها هیچ کاری نمی کنند، اما قبل از اینکه ما بدانیم که چقدر آنها می توانند از نظر درمانی استفاده شوند، من توصیه نمی کنم که برای درمان اضطراب در این مرحله از پروبیوتیک استفاده کنم. ”

ریس و همکارانش KU Stephen S. Ilardi و Stephanie EW Punt بررسی داده ها از 22 مطالعات پیشخوانی شامل 743 حیوان و 14 مطالعه بالینی از 1527 نفر، پیدا کردن “Probiotics به طور قابل توجهی کاهش علائم اضطراب در انسان ها و تفاوت در تاثیر بالینی و سالم نمونه های انسانی است. ”

با این حال، محققان گفتند یافته های آنها نباید درب پروبیوتیک ها – میکروارگانیسم ها در ماست و دیگر محصولاتی که محل زندگی ما در روده ما است ، به عنوان یک درمان بالقوه مفید برای اضطراب و سایر مسائل شناختی در آینده بستگی داشته باشد.

ریس گفت: “ما مسیرهای بسیاری را بین سیستم های گوارش و مغز ما مشاهده می کنیم. ما می بینیم که ارتباطات سیستم عصبی، پاسخ التهابی به نظر می رسد که این میکروارگانیسم ها قادر به تأثیر بر مغز انسان از طریق این محور روده و مغز هستند. ما می خواستیم بدانیم که تغییرات در میکروبیوتا می تواند سلامت روان را بهبود بخشد. این هنوز در مرحله اولیه قرار گرفته است. ”

به عنوان مثال، Reis گفت که جوندگان پس از مصرف پروبیوتیک ها کاهش اضطراب، پروبیوتیک های بیشتری را نسبت به افرادی که در مطالعات بالینی هستند بیشتر می کنند، که می تواند تفاوت نتایج را توضیح دهد.

وی گفت: “اگر شما برای وزن حیوانات در مقابل انسان کنترل کنید، حیوانات با دو مقدار از دوزهای بیشتری از این آزمایش ها دریافت می کنند. گاهی اوقات این دوزها صدها برابر بیشتر از آنچه در مطالعات انسانی می بینیم، بیشتر است. این چیزی است که ما فکر می کنیم ارزش نگاه کردن است.”

همکاران Ilardi همچنین یادآور شدند: “هزاران گونه از گونه های مختلف میکروبی که در بدن زندگی می کنند وجود دارد و آنها بدون شک اثرات متفاوتی روی مغز دارند. حتی در مطالعات جوندگان، برخی از میکروب ها ممکن است در کاهش اضطراب مفید باشند، و ما پیشنهاد کردیم که این گونه های پروبیوتیک ممکن است به ویژه در مطالعات انسانی آینده امیدوار باشند. ”

همچنین محققان KU اشاره کردند که افراد در مطالعات موجود از سطوح بالایی از اضطراب رنج می برند.

ریس گفت: “ما در مطالعات بالینی با افراد مطالعه کردیم و از نظر ادبیات فعلی، شواهدی را مبنی بر اینکه پروبیوتیک ها اضطراب خود را گزارش می دهند، پیدا نکردند. اما ما متوجه شدیم که هیچکدام از این مطالعات در افراد مبتلا به اضطراب بالینی بالقوه مورد توجه قرار نگرفتند. آنها به طور خاص در افراد مضطرب به طور خاصی مورد توجه قرار نگرفتند. از لحاظ برنامه های بهداشت روانی برای پروبیوتیک، جمعیت بالینی هنوز مورد هدف قرار نگرفته است”.

برای افرادی که در معرض اضطراب هستند، پیشنهاد Reis برای کمک متخصص ارائه شده است.

وی گفت: “برای اضطراب، اولویت اول این است که به دنبال درمان حرفه ای باشیم. این باید اولین اقدام باشد و درمان های خوبی وجود دارد که می تواند با اختلالات اضطرابی مختلف کمک کند. همچنین داروهای مفید نیز وجود دارند. اینها نوعی از چیزهایی است که مردم باید در این مرحله برای کمک به آنها انجام دهند.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه کانزاس 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: پروبیوتیک ضد صفر می تواند اضطراب شما را کاهش دهد. آخرین ویرایش: سپتامبر 11, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3434

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *