نیمی از کسانی که داروهای پارکینسون دارند ممکن است مشکلات کنترل ضربان را ایجاد کنند

نیمی از کسانی که داروهای پارکینسون دارند ممکن است مشکلات کنترل ضربان را ایجاد کنند

506 0

با گذشت زمان، نیمی از افرادی که داروهای خاصی برای بیماری پارکینسون مصرف می کنند، ممکن است اختلالات کنترل ضربان مانند قمار اجباری، خرید یا خوردن غذا را توسعه می دهند، بر اساس یک مطالعه منتشر شده در 20 ژوئن 2018، شماره ی آنلاین Neurology ، مجله ی پزشکی آکادمی آمریکایی مغز و اعصاب می باشد.

در پارکینسون، یک ماده شیمیایی حیاتی در مغز به نام دوپامین که تنظیم حرکت را کاهش می دهد. پارکینسون با لوودوپا درمان می شود که به دوپامین در مغز تبدیل می شود یا با آگونیست های دوپامین که با فعال شدن گیرنده های دوپامین کار می کنند.

“مطالعه ما نشان می دهد که اختلالات کنترل ضربه، حتی بیشتر از آنچه که ما در افراد مبتلا به آگونیست های دوپامین تجویز کردیم، بیشتر رایج است.” Jean-Christophe Corvol، MD، موسسه مغز و نخاع ICM بیمارستان Pitié-Salpťrière، Assistance Publique Hôpitaux پاریس، دانشگاه سوربن در پاریس، فرانسه می باشد. “این اختلالات می تواند به مشکلات جدی مالی، قانونی و اجتماعی و روانی منجر شود.”

این مطالعه شامل 411 فرد مبتلا به بیماری پارکینسون برای مدت 5 سال یا کمتر بود که به طور متوسط ​​حدود 3 سال دنبال می شود. شرکت کنندگان در مصاحبه های مربوط به اختلالات کنترل ضربان مانند خرید اجباری، خوردن غذا، قمار یا رفتارهای جنسی خواسته شد.

حدود 87 درصد از شرکت کنندگان حداقل یک بار آگونیست دوپامین مصرف کرده بودند. در ابتدای مطالعه، 20 درصد از افراد مبتلا به اختلال کنترل قاعده ای داشتند که 11 درصد آنها دارای مشكلات غذا خوردن و اجباری هستند، 9 درصد رفتار های جنسی اجباری، 5 درصد خرید اجباری و 4 درصد قمار اجباری می باشد. شش درصد افراد دارای بیش از یک اختلال کنترل ضربه ای بودند.

از 306 نفر که در ابتدای مطالعه اختلالات کنترل ضربه را نداشتند، 94 نفر در طی مطالعه به اختلال مبتلا شدند و شیوع مجموع تجمعی پنجاه ساله 46 درصد بود. برای افرادی که هرگز آگونیست های دوپامین مصرف نکردند، بروز 5 ساله 12 درصد بود، در مقایسه با 52 درصد برای کسانی که تا به حال از مواد مخدر استفاده می کردند. میانگین سالیانه آن در افرادی که هرگز مواد مخدر مصرف نکرده بود، 26 در 1000 نفر سال در مقایسه با 119 در 1000 نفر سال در افرادی که دارو مصرف کرده بودند، بود.

لورا S. Boylan، MD، از دانشگاه نیویورک در نیویورک و عضو آکادمی مغز و اعصاب آمریکایی، که یک مقاله سرمقاله همراه با مقاله نوشت، گفت: “این اختلالات می تواند برای متخصصان مغز و اعصاب کشف کند. افراد ممکن است شرمنده باشند که مشکلات خود را به پزشک خود بگویند، ممکن است فکر کنند که این مسائل مربوط به بیماری پارکینسون نیستند، یا حتی ممکن است اختلال را به عنوان یک مشکل در نظر نگیرند. علاوه بر این، زمانیکه پزشکان برای دیدار با هر بیمار کوتاهتر می شوند ، مطرح کردن مسائل حساس سخت تر و سخت تر می شود. ”

محققان همچنین دریافتند که با دوزهای بالاتر از داروها و مصرف آنها برای مدتهای طولانی، افراد بیشتر احتمال دارد اختلالات کنترل ضربان را ایجاد کنند. داروهای تجویز پاپی اسکل و روپینیرول با بیشترین خطر ابتلا به اختلالات همراه بودند.

در مجموع 30 نفر مبتلا به اختلالات کنترل ضربه ای که از آگونیست های دوپامین متوقف شدند در طی مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند. اختلالات در طول زمان متوقف شده و نیمی از افرادی که پس از یک سال دیگر مسائل را حل نمی کنند.

یکی از محدودیت های این مطالعه این بود که چرا شرکت کنندگان نسبتا جوان بودند، با میانگین سنی 62 ساله و افراد جوان تر بیشتر احتمال دارد که آگونیست های دوپامین و اختلالات کنترل ایمن را دریافت کنند، این احتمال وجود دارد که میزان وقوع این اختلالات بیش از حد هم می تواند باشد.

منبع:

موارد ارائه شده توسط آکادمی مغز و اعصاب آمریکا

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: نیمی از کسانی که داروهای پارکینسون دارند ممکن است مشکلات کنترل ضربان را ایجاد کنند. آخرین ویرایش: سپتامبر 10, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3430

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *