سوزش مغز: در مطالعه اول، مزایای فیزیولوژیکی ASMR را نشان می دهد

سوزش مغز: در مطالعه اول، مزایای فیزیولوژیکی ASMR را نشان می دهد

1121 0

بر اساس تحقیقات جدید، واکنش مریدین حسی مستقل (ASMR) “تندرستی مغزی” که بعضی از افراد در پاسخ به عوامل خاص مانند تکان خوردن، ضربه زدن و حرکات دست انداز تجربه می کنند ممکن است بر سلامت ذهنی و جسمی شما تاثیر بگذارد.

محققان دانشگاه شفیلد در اولین مطالعه نوع خود به پایه های فیزیولوژیکی ASMR دریافتند که کسانی که این پدیده را تجربه می کنند، در مقایسه با افرادی که ASMR تجربه نکردند، میزان ضربان قلب را در مقایسه با فیلم های ASMR کاهش دادند.

ASMR احساساتی است که بعضی از مردم در پاسخ به دیدگاه های خاص و صداهای خاص تجربه می کنند، که به عنوان احساس گرم، سوزش و دلپذیری که از روی تاج سر شروع می شود و بدن را گسترش می دهد، توصیف می شود. “تینلز” – گاهی اوقات به عنوان “ترس از مغز” و یا “ارگاسم مغز” به طور معمول با احساس آرامش همراه است.

بیش از 13 میلیون ویدیو ASMR در یوتیوب وجود دارد ، از جمله آزمایش های پزشکی، موهایشان و ماساژ و آموزش حوله ی تاشو که مردم تماشا می کنند برای استراحت، از بین بردن استرس و یا بهتر خوابیدن می باشد.

با این حال، در حالی که تحقیقات مشابه در مورد تجربیات مشابه مانند محرمانگی و موسیقی منجر به لرزش شده است، تحقیق در ASMR محدود شده است.

دکتر جولیا پویریو، از گروه روانشناسی دانشگاه شفیلد، گفت: “بسیاری از افراد از کودکی تجربه ASMR را تجربه کرده اند و آگاهی از این احساس در دهه گذشته به دلیل سایت های اینترنتی مانند YouTube و Reddit به طور چشمگیری افزایش یافته است.

با این حال، ASMR در تحقیقات علمی عملا بی توجهی شده است و به همین دلیل ما می خواستیم بررسی کنیم که آیا تماشای فیلم های ASMR با اعتماد به نفس باعث ایجاد آرامش و تغییرات در بدن می شود مانند کاهش ضربان قلب “.

محققان دانشگاه روانشناسی دانشگاه شفیلد تحقیق کردند که آیا ASMR یک تجربه قابل اعتماد و فیزیولوژیک است و می تواند به نفع سلامت جسمی و روانی افراد مبتلا به آن باشد.

در یک آزمایش، آنها تغییرات فیزیولوژیکی را که هنگام شرکت در یک محیط آزمایشگاهی تماشا دو ویدیو مختلف ASMR و یک ویدیو کنترل (non-ASMR) مشاهده کردند، مورد مطالعه قرار دادند. نیمی از کسانی که در این مطالعه شرکت کردند، استخدام شدند، زیرا آنها به عنوان تجربه ASMR شناخته شدند، و نیم دیگر به عنوان کنترل کننده های سن و جنس که از ASMR تجربه نکردند، استخدام شدند.

این مطالعه نشان داد که افرادی که ASMR را تجربه می کنند، هنگام تماشای فیلم های ASMR (کاهش میانگین به میزان 3.14 ضربه در دقیقه) به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. همچنین افزایش قابل توجهی در احساسات مثبت از جمله آرامش و احساسات ارتباط اجتماعی نشان داد.

دکتر Poerio گفت: “مطالعات ما نشان می دهد که فیلم های ASMR در واقع اثر آرامش بخش را به طور ناگهانی گزارش شده توسط تجربه گران اما فقط در افرادی که تجربه احساس می کنند. این در احساسات خود گزارش شده توسط شرکت کنندگان ASMR و کاهش میزان ضربان قلب آنها در مقایسه با شرکت کنندگان غیر AMMR، جالب است که میانگین کاهش ضربان قلب بیماران ASMR ما با سایر یافته های تحقیقاتی در مورد اثرات فیزیولوژیکی تکنیک های کاهش استرس مانند موسیقی و ذهنیت قابل مقایسه است. ”

در یک آزمایش دیگر، بیش از 1000 شرکت کننده پس از تماشای یک انتخاب از کلیپ های ویدئویی ASMR و کنترل (non-ASMR)، یک بررسی آنلاین را انجام دادند، نشان دادند که چگونه اغلب آنها “تینلز” را تجربه کرده و پاسخ احساسی خود را به هر یک از ویدیوها می دهند. همچنین افرادی که از ASMR تجربه می کنند، پرسش هایی در مورد عامل های معمول ASMR و تجربیات عمومی ASMR پاسخ داده شده است.

این مطالعه نشان داد که در مقایسه با افراد غیر ASMR، افرادی که ASMR را تجربه می کنند، سوزن های مکرر بیشتری را نشان می دهند، افزایش هیجان و آرامش و کاهش سطوح استرس و ناراحتی را نشان می دهد. اختلاف معنی داری بین ASMR و شرکت کنندگان در ASMR در پاسخ های عاطفی آنها به فیلم های کنترل وجود ندارد.

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه شفیلد 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: سوزش مغز: در مطالعه اول، مزایای فیزیولوژیکی ASMR را نشان می دهد. آخرین ویرایش: سپتامبر 10, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3426

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *