شبیه سازی مغز نشان دهنده مزایای استفاده از خنک کننده اورژانس می باشد

شبیه سازی مغز نشان دهنده مزایای استفاده از خنک کننده اورژانس می باشد

617 0

بینش تازه ای نسبت به نحوه پاسخ مغز به خنک کننده پزشکی می تواند درمان آسیب های سر و شرایط مانند سکته مغزی باشد.

این مطالعه که در شبیه سازی های سه بُعدی انجام شده است، می تواند به نوزادان نیز در معرض خطر عوارض زایمان کمک کند.

مدل تازه ای از تأثیر خنک کننده در پوست سر نشان داده است که این فرایند که به طور معمول برای محدود کردن آسیب سر مورد استفاده قرار می گیرد می تواند باعث کاهش شدید دما در مغز شود.

این تحقیق نشان می دهد که کاهش دمای مغز پس از آسیب یا سکته مغزی باعث کاهش فشار داخل سر می شود تا از تورم و آسیب بیشتر جلوگیری کند، به خصوص در موارد بحرانی.

محققان با جزئیات بیشتر از هر زمان قبل از اینکه چگونه دمای بدن سر پوست روی رگ های خونی و بافت در مغز تاثیر می گذارد، مورد بررسی قرار گرفت.

این مدل که توسط مهندسین با همکاری متخصصین پزشکی دانشگاه ادینبورگ طراحی شده است، اولین بار است که جریان، انتقال حرارت و سوخت و ساز متناوب بین شریان ها، رگ ها و بافت مغزی را در سه بُعد در سراسر ارگان مورد توجه قرار می دهد.

نتایج، به دست آمده به عنوان 3D درجه حرارت و حجم خون نقشه می تواند کمک به توسعه و آزمایش تکنیک های خنک کننده درمانی و اطلاع از پیشرفت های بالینی کند.

با استفاده از شبیه سازی های کامپیوتری، محققان دریافتند که خنک کردن سر نوزادان تا 10 درجه سانتیگراد، دمای مغز اصلی آنها را از سطح طبیعی 37 درجه سانتیگراد به کمتر از 36 درجه می رساند، که به اندازه کافی برای کمک به بهبود شناخته شده است.

محققان می گویند این می تواند به طور چشمگیری به نوزادان در معرض خطر آسیب دراز مدت از عوارض زایمان کمک کند، بدون اینکه تمام بدن خود را خنک کنند. هنگامی که به مغز بزرگسالان اعمال شد، مدل پیش بینی کرد که خنک کننده قادر به رساندن یک قطره بالقوه سودمند 0.5C، مطابق با مشاهدات بالینی است.

محققان که آخرین مدل را توسعه داده اند می گویند می توان آن را تغییر داد تا اثر سکته مغزی در مغز یا تاثیر اداره داروها را تقلید کند.

این مطالعه که در نشریات علمی منتشر شده است ، توسط شورای پژوهشی مهندسی و علوم فیزیکی پشتیبانی شد.

دکتر Prassant Valluri از دانشکده مهندسی دانشگاه ادینبورگ، که این مطالعه را انجام داد، گفت: “مدل پیشرفته ما باید پیشرفت سریع در ایجاد درمان های بهینه را در برگیرد که شامل خنک سازی مغز و حمایت از توسعه مطالعات در زمینه سلامت مغز است.”

پروفسور ایان مارشال، از دانشکده پزشکی دانشگاه ادینبورگ، که این تحقیق را رهبری می کرد، گفت: “دریافت اطلاعات حیاتی بیمار مانند دمای مغز یک چالش است و تنها در حال حاضر می تواند از طریق اسکن های MRI گران قیمت باشد. یک مدل قوی که می تواند پیش بینی دما و جریان خون را انجام دهد نیاز به ساعت می باشد. ”

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه ادینبورگ 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: شبیه سازی مغز نشان دهنده مزایای استفاده از خنک کننده اورژانس می باشد. آخرین ویرایش: سپتامبر 20, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3830

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *