راهنمایی برای سفر به موقع وقتی که یک بیماری روحی جدی دارید

راهنمایی برای سفر به موقع ، وقتی که یک بیماری روحی جدی دارید

634 0

برای کسانی که بیماری جدی روانی دارند مانند اسکیزوفرنی یا اختلال دوقطبی، مسافرت می تواند شامل موارد اضافی در سلامت باشد. این نکات می تواند کمک کند.

تحقیقات نشان می دهد که سفر اغلب مردم باعث اضطراب می شود. در واقع، برای برخی، استرس حتی می تواند یک قسمت روانپریشی ایجاد کند.

مری سیمان، روانپزشک تورنتو، به داستان یکی از زنان که در هواپیما تهوع زده شده بود، به داستان گفت، و معتقد بود که خلبان به طور عمدی او را بیمار ساخته است تا وقتی که هواپیما فرود آمد، بهانه ای برای او باشد. “او متقاعد شده بود که او بلافاصله عشق در او کاهش یافته بود.

دکتر کن داوکورت، مدیر پزشکی اتحاد ملی در بیماری های روانی، یک کارمند اجرایی را با اختلال دوقطبی که در هر زمانی که از ایالات متحده به اروپا پرواز کرد، به بیمارستان منتقل کرد.

سفر در مناطق زمانی به ویژه برای یک فرد مبتلا به بیماری روحی خطرناک است. یکی از نظریه ها این است که افراد مبتلا به بیماری روانی ممکن است قبلا تغییرات ریتم های روزانه را تغییر داده اند، که باعث می شود که تنظیمات سریعتر به جت تبدیل شود.

بنابراین، هنگامی که یک فرد دارای شرایطی است که خطر ابتلا به یک قسمت روانپریشی را تجربه می کند، آیا هر سفر ارزشش را دارد؟

اجتناب از سفر به طور کلی همیشه امکان پذیر نیست. اگر شما نیاز به سفر دارید، برنامه ریزی پیش رو می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

برای اجرایی کسب و کار، راه حل این بود که یک قایق را در سراسر اقیانوس اطلس بجای یک هواپیما بگذاریم، زمان بیشتری برای تنظیم بدن او می گذاریم. داکورث گفت: “او این کار را کرد و هیچ مشکلی نداشت.”

روانپزشکان راهنمایی های مختلفی را برای کمک به کاهش خطر ابتلا به یک نوع روان پریشی در هنگام سفر ارائه می دهند.

چه کسی در معرض خطر است؟

حتی اگر هرگز روانپزشکی نداشته اید، اما می دانید که در معرض خطر هستید، بهتر است قبل از آن فکر کنید. اولین شکست شما با واقعیت ممکن است هنگام سفر باشد.

Seeman Heathlin گفت که شانس بالاتر است اگر سابقه خانوادگی بیماری روانپزشکی داشته باشید و در یک لحظه آسیب پذیر، مانند پس از شکستن یا مرگ یک عزیز، یا پس از دست دادن مقدار زیادی از وزن یا تجربه دیگر فیزیکی یا عاطفی شوک ها می باشد.

او گفت: “در این شرایط،” مردم باید سعی کنند از دست دادن خواب، تغییر زمان، الکل، و شاید بالا بودن ارتفاع نیز جلوگیری کنند. ”

علائم دوقطبی یا اسکیزوفرنیا معمولا توسط یک فرد 20 ساله نشان داده می شود. اما برخی تحقیقات نشان می دهد که آنها ممکن است در 40 سالگی یا بعد از آن، به ویژه در زنان که بیماری و تنش های دیگری مانند سابقه بیکاری دارند، وارد شوند .

بزرگسالان سالخورده نیز می توانند در هنگام مسافرت در صورتی که دچار زوال عقل می شوند، اولین بار خود را ترک کنند.

علاوه بر این، روانپریشی می تواند توسط ملفوخین (گاهی اوقات به نام لاریام)، داروئی که برای جلوگیری از مالاریا استفاده شود. در سازمان جهانی بهداشت (WHO) اگر شما افسردگی، اختلال اضطراب عمومی، یا اختلال روانپزشکی یا تشنج داشته باشید، توصیه می کنند که یک دارو دیگر تجویز کنند.

چگونه می توان از جوانان محافظت کرد؟

مارگارت کوکر، یک درمانگر از سان خوزه، کالیفرنیا، در صورت وجود روانپریشی در خانواده، توصیه می کند با جوانان صحبت کنند و با کودکان درباره خطر آن بیاموزد. “بیماری روانی، در میان سایر چیزها، باید” عادی “شود، به پزشک مناسب بروید و تحت درمان قرار بگیرید »، او ادامه داد و گفت: والدین می توانند مسائل پزشکی دیگری مانند دیابت یا کلسترول بالا را در یک مکالمه مشابه در نظر بگیرند.

اما جوانان نیز باید بدانند که ممکن است علائم ایجاد نشود. اکثر افراد با یک نسل یا حتی یک خواهر و برادر یا والدین مبتلا به اسکیزوفرنیا اختلال ایجاد نمی کنند. این یافته های یک مطالعه خانوادگی در سال 2014 توسط کنسرسیوم ژنتیک اسکیزوفرنی انجام شده است. این مطالعه که 16 نویسنده دارد و در حدود 300 خانواده انجام شده است، نتیجه گرفتند که خطر ابتلا به اسکیزوفرنی در خانواده  تنها 31 درصد است.

قبل از سفر بزرگ یا اقامت در خارج از کشور، فیزیوتراپی را برای کودک خود برنامه ریزی کنید و از دکتر برای بحث در مورد مسائل بهداشت روانی در طول امتحان بپرسید.

کودکان مبتلا به روان درمانی باید بدانند که ماری جوانا می تواند یک قسمت را ایجاد کند. این اطلاعات نیز ممکن است بهتر از دکتر شما باشد. کوکران خاطرنشان كرد كه برای كودكانی بین 13 تا 25 ساله، توجه بیشتری به “بیگانه معتبر” نسبت به والدین خود دارد.

مقصد مهم است

سفر به شرق یا غرب سخت تر از شمال یا جنوب می باشد به دلیل تغییرات منطقه زمانی است. داکورث گفت: اگر شما در بوستون هستید و اختلال دوقطبی را تجربه کرده اید، “و شما فرصتی برای رفتن به برزیل یا ایتالیا دارید، اگر همه چیز همان است که من برزیل را در نظر می گیرم”.

سفرهای ارتفاع بالا نیز ممکن است به شدت سخت باشد. در میان ساکنان کوهستانی، ارتفاع زیاد به نظر می رسد یک عامل خطر برای خودکشی، به ویژه برای افراد مبتلا به اختلال دوقطبی است. اما هنوز مشخص نیست که مسافران تحت تاثیر قرار گرفته اند.

مقصد های خاص با قسمت های روان پریشی همراه است. “سندرم تاهیتی” می تواند هنگامی رخ دهد که جمعیت گردشگران به جای بهشت ​​به وجود آید. “سندرم اورشلیم” ممکن است توسط احساس مذهبی به ارمغان بیاورد. “سندروم فلورانس” ممکن است نگاهی به هنرهای زیبا رخ دهد.

دلیل برای سفر می تواند عامل دیگری باشد. Seeman خاطر نشان کرد: مسافرت برای عروسی ها و موارد بزرگ دیگر می تواند موجب ایجاد لرزش دیگر برای بسیاری از مردم شود.

اما این بدان معنا نیست که هیچ کس نباید سعی کند. کلینیک زنان روانپزشکی در تورنتو برای بیماران مبتلا به اسکیزوفرنیا سفر کند تا آنها بتوانند دوباره با فرزندان غیر منتظره و یا سایر دوستان و اقوام دور هم جمع شوند. برای اطمینان از ایمنی، کارکنان تعدادی از اقدامات احتیاطی از جمله برقراری تماس با مراقبان  و مراقبت های پزشکی در مقصد انجام داده اند.

آماده شدن برای سفر شما

همه مسافران با یک نسخه فعال باید مطمئن باشند که به اندازه کافی از داروهای خود را به ارمغان بیاورد. در برخی از کشورها، شما نیاز به نسخه تجویزی برای حمل قرصهای خواب آور دارید. قوانین مربوط به مقصد خود را بررسی کنید.

اگر شما در معرض خطر از یک استراحت روان رنجوری قرار دارید، شما نیاز به حمل نامه یک دکتر که توضیح می دهد نیاز شما به دارو  ایده آل در زبان مقصد خود  و شاید نسخه داشته باشید. داک ورث نشان می دهد نیز حمل یک لیست از مکان ها و تاریخی که در آن شما در بیمارستان بستری شده اید، به طوری که کارکنان را در مقصد خود می توانید سوابق پزشکی خود را در صورت نیاز تیک بزنید.

با این حال، او توصیه نمی کند که در طول روز بستری شدن  پرونده های “تخلیه” خود را حمل کند.

همچنین بیمه درمانی خود را بررسی کنید تا ببینید آیا هزینه درمان بیمارستانی در یک کشور خارجی و یا سفر اضطراری به خانه را پوشش می دهد.

بیماران که نیاز به تزریق داروهای ضدویروسی مثل لیتیوم یا کلوزاپین دارند، ممکن است قبل از دریافت مراقبت در محل مقصد، انجام دهند.

Seeman اشاره کرد که نوشیدن یا استفاده از داروهای تسکین دهنده برای تسکین اضطراب خود را در فرودگاه ، هواپیما کنید که آنها می توانند از کمبود آب بدن، بیماری های حرکتی و بیماری های مرتبط با دما کاسته و علائم ایجاد کنند.

برای مدیریت تغییر در مناطق زمانی، سینتیا آخرین روانشناس بالینی و نویسنده بیان می کند “هنگامی که کسی که دوستش دارید دوقطبی است ، کمک و پشتیبانی از شما و به عنوان شریک زندگی او لازم می باشد”به تدریج، با افزایش اندک، خواب خود را تغییر دهید و زمان بیداری در جهت مکان شما سفر خواهد کرد. ”

Seeman خاطر نشان کرد: برای کمک به مدیریت زمان انقباض جت پس از رسیدن شما می توانید تا 2 تا 5 میلیگرم ملاتونین قبل از خواب به مدت چهار روز مصرف کنید.

او ادامه داد: سعی نکنید فعالیت های بیش از حد بسیاری را به یک روز برسانید. و سعی کنید همیشه زمان خواب مناسب را حفظ کنید.

مهمترین گام: به دقت توجه کنید که آیا سفر ایده خوبی است یا خیر. “تنش ها را ترکیب نکنید. ممکن است زمان هایی وجود داشته باشد که یک سفر ارزشمند نیست، “داکورت گفت : “شما باید ویژگی های خودتان را بدانید.”

منبع: تاپ نیوز،1397

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: راهنمایی برای سفر به موقع ، وقتی که یک بیماری روحی جدی دارید. آخرین ویرایش: آگوست 18, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2513

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *