روابط را باز نگه دارید که فقط خشنود بودن مؤثر می باشد

روابط را باز نگه دارید که فقط خشنود بودن مؤثر می باشد

616 0

یک مطالعه جدید دانشگاه گلف نشان داده است که افراد در روابط باز به عنوان شریک زندگی خوشحال هستند.

جسیکا وود، دانشجوی دکترا در روانشناسی اجتماعی کاربردی و نویسنده اصلی این مطالعه می گوید: “ما در برداشت افراد در روابط همجنسگرا و غیر همجنسگرا سطح رضایت از رابطه، رفاه روانی و رضایت جنسی را به عنوان کسانی که در روابط تک همگرایی هستند، تجربه می کنند. . “این دیدگاههای اجتماعی یکپارچگی را به عنوان ساختار مناسب ایده آل نسبت می دهد.”

در روابط همجنسگرایانه و غير انحصاری، همه شرکا موافقند که در روابط چندگانه جنسی و عاشقانه شرکت کنند.

بین سه تا هفت درصد مردم در آمریکای شمالی در حال حاضر در رابطه با همدستی، غیر انحصاری هستند.

وی گفت: “این شایع تر از آن است که اکثر مردم فکر می کنند.” “ما در نقطه ای از تاریخ اجتماعی هستیم که در آن از بسیاری از ما انتظار زیادی را داریم. ما می خواهیم تحقق و هیجان جنسی و همچنین حمایت احساسی و مالی داشته باشیم. تلاش برای تحقق بخشیدن به تمام این نیازها می تواند فشار روابط را تحمل کند. برخی اوقات شاهد آن هستیم که برخی از افراد به روابط انسجامی غیرمجاز نگاه می کنند. ”

او افزود، با این وجود، همجنس گرایی روابط غیر انحصاری هنوز هم سبب ایجاد شرم آور می شود.

“آنها به عنوان غیر اخلاقی و رضایت بخش تر در نظر گرفته می شوند. فرض بر این است که افرادی که در این نوع روابط هستند، همیشه با یکدیگر رابطه جنسی دارند. آنها لگد زده و به عنوان افراد بد در روابط بد، اما اینطور نیست.”

در مجله روابط اجتماعی و شخصی منتشر شده است ، در این مطالعه بیش از 140 نفر در روابط غیر مونوگامی و بیش از 200 نفر در مونوگامات مورد بررسی قرار گرفتند و آنها را با یکدیگر مقایسه کردند.

شرکت کنندگان در مورد رضایت آنها از روابط فعلی خود سوال کردند. برای شرایط غیر همجنسگرا، سوالات مربوط به شریک اصلی پاسخ دهنده است. در میان پرسش ها، محققان پرسیدند که چگونه اغلب پاسخ دهندگان جدایی، اعتماد به نفس شریک را در سطح شادی عمومی در نظر داشتند؟

محققان دریافتند افرادی که در روابط غیر یکپارچه زندگی می کنند، همانند روابطی که با شریک اصلی خود داشتند، همانند کسانی که در تکوین هستند، راضی بودند.

تجزیه و تحلیل وود نشان داد که یک پیش بینی کننده مهم رضایت از رابطه، ساختار روابط نیست بلکه انگیزه جنسی است.

“وود بیان کرد: در روابط تکوین و غیر انحصاری، افرادی که در رابطه جنسی قرار دارند نزدیک به یک شریک هستند و برای رفع نیازهای جنسی خود نسبت به افرادی که به دلایل ذاتی خود دارای جنس هستند، از قبیل جلوگیری از درگیری، روابط رضایت بخش تر دارند.

او اضافه کرد: در نهایت اگر شما نیازهای روانشناختی خود را برآورده می کنید و از نظر جنسی رضایت دارید، مشکلی در ساختار رابطه ندارید، احتمال بیشتری موجود می باشد که در شراکت رضایت داشته باشید.

“این تحقیق به ما نشان می دهد که انتخاب ما از ساختار روابط نشان دهنده چقدر خوشحال است که ما در روابط اولیه هستیم.”

منبع:

مواد ارائه شده توسط دانشگاه گولف 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: روابط را باز نگه دارید که فقط خشنود بودن مؤثر می باشد. آخرین ویرایش: سپتامبر 5, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3196

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *