ساختار مغز مرتبط با نشانه های سندرم پاهای بی قرار است

ساختار مغز مرتبط با نشانه های سندرم پاهای بی قرار است

653 0

طبق یک مطالعه منتشر شده در تاریخ 25 آوریل 2018، شماره مجله پزشکی نورولوژیست ، مجله پزشکی آکادمی مغز و اعصاب آمریکا ، افرادی که مبتلا به سندرم پاهای بی قرار هستند ممکن است تغییراتی در بخشی از مغز داشته باشند که اطلاعات حسی را پردازش می کنند .

سندروم پاهای بی سر و صدا یک اختلال است که احساسات ناراحت کننده ای در پاها همراه با یک خواست غیر قابل تحمل برای حرکت آنها ایجاد می کند. این اغلب در شب اتفاق می افتد، گاهی اوقات بر توانایی فرد در خواب تأثیر می گذارد. در برخی موارد ورزش ممکن است علائم را کاهش دهد. مکمل آهن ممکن است تجویز شود اگر کمبود آهن وجود داشته باشد. برای موارد جدی تر، داروها نیز وجود دارد، اما بسیاری از آنها عوارض جانبی جدی دارند اگر بیش از حد طول بکشد.

“مطالعه ما، که ما معتقدیم، اولین بار است که نشان می دهد تغییرات در سیستم حسی با سندرم پاهای بی قرار است، شواهد تغییرات ساختاری در قشر Somatosensory مغز، منطقه که در آن احساسات پردازش، Byeong-Yeul لی، دکترا ، از دانشگاه مینه سوتا در مینیاپولیس گفت: “احتمال دارد که علائم ممکن است به تغییرات پاتولوژیک در این ناحیه مغز مرتبط باشد.”

قشر Somatosensory مغز بخشی از سیستم somatosensory بدن است، که از اعصاب و مسیر ساخته شده است که به تغییرات در داخل و یا خارج از بدن واکنش نشان می دهد. این سیستم به فرد کمک می کند لمس، درجه حرارت، درد، حرکت و موقعیت را درک کند.

این مطالعه شامل 28 نفر مبتلا به علائم شدید بیقراری بود که اختلال در آنها به طور متوسط ​​13 سال بود. آنها به 51 نفر از افراد سالخورده بدون اختلال مقایسه شدند. هر شرکت کننده یک اسکن مغزی با تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) داشت.

محققان دریافتند افرادی که مبتلا به سندرم پاهای بیقراری هستند ضخامت متوسط ​​ضایعه مغزی را در ناحیه مغز که میزان حساسیت نسبت به افراد سالم را کاهش می دهد کاهش 7.5 درصدی داشته است. آنها همچنین کاهش قابل توجهی در ناحیه مغز پیدا کردند که در آن فیبرهای عصبی یک طرف مغز را به یکدیگر متصل می کنند.

لی گفت: “این تغییرات ساختاری، حاکی از آن است که علائم RLS ناشی از تغییرات منحصر به فرد در مغز است و زمینه تمرکز جدید برای درک این سندروم و احتمالا درمان های جدید را فراهم می کند.”

او گفت، در حالی که مطالعه نشان می دهد که ممکن است ارتباط بین علائم و مناطق مغز که اطلاعات حس گر را پردازش می کند ممکن است که علائم ممکن است در عوض به اختلال عملکرد در بخش های دیگر سیستم حسی مرتبط باشد.

منبع:

موارد ارائه شده توسط آکادمی مغز و اعصاب آمریکا 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: ساختار مغز مرتبط با نشانه های سندرم پاهای بی قرار است. آخرین ویرایش: سپتامبر 24, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4011

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *