سیگاری های دختر دارای گیرنده های CB1 در مغز هستند

سیگاری های دختر دارای گیرنده های CB1 در مغز هستند

679 0

در مقایسه با افراد غیر سیگاری، افراد سیگاری مزمن و سیگاری مکرر تعداد کمتری از گیرنده های CB1 کانابینوئید، “گیرنده گلدان” را در یک تحقیق در روانپزشکی زیستی گزارش می دهند .

مطالعه، نتیجه همکاری محققان وابسته به موسسه ملی بهداشت، مریلند، حاکی از این است که گیرنده های CB1 در سیگار کشیدن نقش دارند. یافته ها به مطالعات قبلی گروه اضافه شده است که نتایج مشابهی را در افرادی که از مصرف مواد مخدر یا الکل استفاده می کنند، نشان می دهد که کاهش گیرنده های CB1 یکی از ویژگی های رایج اعتیاد است.

از 46 مرد که در این مطالعه شرکت کردند، سالم به نظر می رسیدند که 18 نفر از شرکت کنندگان سیگاری بودند و 28 نفر سیگار نکشیدند. محققان با استفاده از تکنیک تصویربرداری مغز، تعداد گیرنده ها را برای تشخیص یک داروی متصل به گیرنده های CB1 اندازه گیری کردند.

این تجزیه و تحلیل نشان داد که در گیرنده های CB1 در مغز سیگاری ها نسبت به افراد غیر سیگاری تقریبا 20 درصد کاهش می یابد. تعداد گیرنده های کاهش یافته در مغز (در تمام 18 منطقه مورد بررسی در این مطالعه) وجود داشت و برخی از مناطق بیشتر از دیگران آسیب دیده بودند. کاهش تعداد گیرنده ها توسط سیگار کشیدن در روز می یابد یا شروع آن  قبل از سن 18 سالگی افزایش نمی یابد.

جیسی هیرونن، دکترای علمی، NIH و دانشگاه تورکو، فنلاند، گفت: “ما فکر می کنیم که کاهش گیرنده CB1 ممکن است ناسالم باشد زیرا این گیرنده ها در بسیاری از عملکردهای نرمال مغز مانند حافظه و مقابله با استرس دخیل هستند.” دکتر هیرونن نخستین نویسنده این مطالعه بود، همراه با پائولو زانوتی و فریونارا، MD، PhD، از NIH و موسسه تحقیقات متودیست Houston، تگزاس می باشد.

داروهایی که گمانه های CB1 را متوقف می کنند،  rimonabantنامیده می شوند، که در آزمایشات بالینی برای توقف سیگار کشیدن آزمایش شده است. اگرچه مواد مخدر به نظر می رسید به مردم کمک می کند تا سیگار را ترک کنند، این عوارض جانبی روانپزشکی را به خطر می اندازد. “در حالی که Rimonabant با خطر غیر قابل قبول برای علائم خلقی و افکار خودکشی همراه بود، سایر درمان اعتیاد به هدف قرار دادن سیگنالینگ کانابینوئید باید بررسی کرد، گفت:” یافته ها پیامدهای مهم و فوری برای تحقیق در مورد نقش سیستم کانابینوئید مغز در علل اختلالات روانپزشکی دارند. از آنجا که سیگار کشیدن در افراد مبتلا به اختلالات روانپزشکی بسیار رایج است، مطالعات بالینی باید با دقت در مصرف عادت های سیگاری در بیمارانی که می توانند با اندازه گیری گیرنده های کانابینوئید مواجه شوند، توجه داشته باشند.

منبع: تاپ نیوز،1397

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: سیگاری های دختر دارای گیرنده های CB1 در مغز هستند. آخرین ویرایش: آگوست 23, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2651

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *