عصاره کانابیس به بازنشانی عملکرد مغز در روان درمانی کمک می کند

عصاره کانابیس به بازنشانی عملکرد مغز در روان درمانی کمک می کند

683 0

تحقیقات از کالج کینگ لندن نشان داده است که یک دوز عصاره کانابیدیل عصاره کانابیس می تواند به کاهش اختلالات عملکرد مغز در افراد مبتلا به سایکوز کمک کند. نتایج یک تحقیق جدید توسط MRC که در JAMA روانپزشکی منتشر شده است ، اولین شواهدی از نحوه عملکرد کاندیدول در مغز برای کاهش نشانه های روان پریشی است.

Cannabidiol، همچنین به عنوان CBD نامیده می شود، یک ترکیب غیر سمی است که در کانابیس یافت می شود. یک فرم خالص کانابیدیول به تازگی در ایالات متحده آمریکا به عنوان درمان برای صرع کودکان نابینایان مجوز داده شده است، و یک آزمایش 2017 پادشاه کالج لندن نشان داده است کانابیدیل دارای خواص ضد روانپریشی است.

با این حال، دقیقا همانطور که کانابیدیول ممکن است در مغز برای کاهش روان درمانی کار کند، به صورت رمز و راز باقی مانده است.

دکتر سگنی بختاچاریا، از موسسه روانپزشکی، روانشناسی و علوم اعصاب (IoPPN) می گوید: ” درمان اصلی فعلی افراد مبتلا به روان درمانی، داروهایی هستند که برای اولین بار در دهه 1950 کشف شد و متاسفانه برای همه کار نمی کنند. نتایج ما شروع شده اند به تجزیه و تحلیل مکانیسم های مغز از یک دارو جدید است که به طور کاملا متفاوت به سنت ضد روان شناسی کار می کند.”

محققان گروهی از 33 نفر جوان را که هنوز با روانپزشکی تشخیص داده نشده بودند، مورد بررسی قرار دادند اما علائم روانپریشی ناراحت کننده و 19 فرد سالم را تجربه کردند. دوز مجرد کانابیدیول به 16 نفر داده شد، در حالی که 17 نفر دیگر پلاسبو دریافت کردند.

تمام شرکت کنندگان در یک اسکنر MRI در حین انجام یک کار حافظه مورد مطالعه قرار گرفتند که سه ناحیه مغز شناخته شده درگیر در روان درمانی را شامل می شود.

همانطور که انتظار می رفت، فعالیت مغز در شرکت کنندگان در معرض خطر روان در مقایسه با افراد سالم غیر طبیعی بود. با این حال، در میان افرادی که دارای کانابیدیول بودند، فعالیت مغزی غیرطبیعی شدیدتر از افرادی بود که پلاسبو دریافت کردند، پیشنهاد می کند کانابیدیول می تواند به تنظیم مجدد فعالیت مغز به سطح نرمال کمک کند.

تأثیر کانابیدیول بر روی این سه ناحیه مغز می تواند اثرات درمانی آن را بر علائم روان پریشی تأثیر بگذارد.

جالب اینجاست که تحقیقات قبلی کالج لانگ کینگ در لندن نشان می دهد که کانابیدیول در مخالفت با تتراهید کربن هایینول (THC) کار می کند؛ عنصر کانابیس مسئول بالا آوردن کاربران بالا است که به شدت با توسعه روان در ارتباط است. THC را می توان به عنوان تقلید از برخی از اثرات روان درمانی، در حالی که کانابیدیول به طور گسترده ای در مقابل اثرات نورولوژیکی و رفتاری است.

دکتر Bhattacharyya و همکارانش در IoPPN در حال حاضر اولین آزمایش محدوده وسیع، چند محوری را برای بررسی اینکه آیا می توان از کانابیدیول برای درمان جوانان در معرض خطر بالای ابتلا به سایکوز استفاده کرد، راه اندازی کرد. محاکمه توسط کمک مالی £ 1.85 میلیون از همکاری NIHR و MRC پشتیبانی می شود.

برخی برآوردها نشان می دهد که تنها در انگلستان بیش از 15،000 نفر از افراد مبتلا به نشانه های اولیه سایکوزی هر ساله هستند. علیرغم علائمی که می تواند بسیار شدید باشد، در حال حاضر درمان هایی وجود ندارد که بتواند به بیماران در معرض خطر بالای روان درمانی باشد زیرا داروهای ضد روانپری در حال حاضر می توانند عوارض جانبی جدی داشته باشند.

دکتر Bhattacharyya می گوید: “یک نیاز فوری برای درمان سالم برای جوانان خطرناک روانی وجود دارد. یکی از مزایای اصلی کانابیدیول این است که آن ایمن است و به نظر می رسد بسیار خوب تحمل می شود و به طریقی به درمان ایده آل می انجامد. اگر موفقیت آمیز باشد، این محاکمه اثبات قطعی از نقش کانابیدیول را به عنوان یک درمان ضد پسیکوتیک برای استفاده در کلینیک ارائه خواهد داد ”

منبع:

موارد ارائه شده توسط کالج کینگ لندن 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: عصاره کانابیس به بازنشانی عملکرد مغز در روان درمانی کمک می کند. آخرین ویرایش: سپتامبر 9, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3386

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *