علائم COVID-19 در کودکان

نوشته شده برای at آوریل 28, 2022
202 0

علائم COVID-19 در کودکان

کودکان در هر سنی می توانند به COVID-19 مبتلا شوند، از جمله نوزادان و کودکان نوپا. علائم کووید-19 در کودکان شبیه علائم بزرگسالان است – مانند تب، سرفه و مشکل در تنفس. علائم معمولاً در جوانان خفیف‌تر است، اما اقدامات احتیاطی مشابهی برای جلوگیری از شیوع آن باید انجام شود.

بررسی اجمالی

علائم COVID-19 در کودکان چیست؟

در بیشتر موارد، علائم COVID-19 در کودکان خفیف‌تر از علائمی است که بزرگسالان مبتلا به این ویروس تجربه می‌کنند. گاهی اوقات، کودکان مبتلا به هیچ وجه علائم بیماری را نشان نمی دهند. علائم احتمالی عفونت COVID-19 در کودکان عبارتند از:

  • تب .
  • لرز .
  • سرفه _
  • تنگی نفس (تنگی نفس) .
  • گلو درد .
  • دردهای عضلانی.
  • از دست دادن حس چشایی (اجوزیا).
  • از دست دادن حس بویایی (آنوسمی).
  • سردرد .
  • خستگی .
  • اسهال .
  • حالت تهوع و استفراغ .
  • آبریزش بینی .
  • ازدحام .

حتی اگر بیشتر کودکانی که مبتلا می شوند علائم شدید کووید را تجربه نمی کنند ، برخی ممکن است به بیماری به نام سندرم التهابی چند سیستمی مبتلا شوند. در صورت عدم درمان، این عارضه می تواند مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند.

کلینیک کلیولند یک مرکز پزشکی دانشگاهی غیرانتفاعی است. تبلیغات در سایت ما به حمایت از ماموریت ما کمک می کند. ما محصولات یا خدمات غیر کلینیک کلیولند را تایید نمی کنیم. خط مشی

سندرم التهابی چند سیستمی در کودکان چیست و چگونه با COVID-19 ارتباط دارد؟

سندرم التهابی چند سیستمی در کودکان (MIS-C) با التهاب در قسمت های مختلف بدن از جمله قلب، کلیه ها، ریه ها، چشم ها، پوست، مغز یا اندام های گوارشی مشخص می شود. تحقیقات اخیر نشان داده است که کودکان 2 تا 15 ساله که به کووید-19 آلوده هستند ممکن است به MIS-C مبتلا شوند. به طور متوسط، این اتفاق حدود دو تا شش هفته پس از قرار گرفتن کودک در معرض ویروس کرونا رخ می دهد. علائم احتمالی MIS-C عبارتند از:

  • بثورات پوستی .
  • درد شکم .
  • لب های ترک خورده و قرمز.
  • تورم در دست یا پا.
  • چشم های خون آلود

بدون درمان، MIS-C می تواند زندگی را محدود کند. با این حال، با مراقبت های پزشکی سریع، اکثر کودکان به طور کامل بهبود می یابند. اگر کودک شما هر یک از علائم ذکر شده در بالا را نشان داد، فورا با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید.

آیا نوزادان و کودکان نوپا می توانند به کووید مبتلا شوند؟

آره. به گفته آکادمی اطفال آمریکا، موارد COVID-19 در میان کودکان در هر سنی در حال افزایش است. این احتمالاً به دلیل ترکیبی از عوامل است. اول اینکه بسیاری از کودکان هنوز واکسینه نشده اند. در واقع، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) واکسن کووید-19 فایزر را برای استفاده در کودکان تا سن 5 سالگی در نوامبر 2021 تأیید کرد. دوم، نوع دلتا بسیار مسری در ماه‌های اخیر گسترده شده است. نوزادان زیر 1 سال ممکن است در مقایسه با کودکان بزرگتر در معرض خطر ابتلا به علائم شدید COVID-19 باشند. این ممکن است به دلیل راه های هوایی کوچکتر و سیستم ایمنی نابالغ آنها باشد.

آیا نوزادان تازه متولد شده می توانند به کووید مبتلا شوند؟

آره. افراد مبتلا به COVID-19 به طور بالقوه می توانند آن را به نوزادان خود منتقل کنند. نوزادان نیز می توانند در مدت کوتاهی پس از زایمان مبتلا شوند. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) اکثر نوزادانی که تست COVID آنها مثبت است، هیچ علامتی ندارند یا علائم بسیار خفیفی دارند. (توجه:__افراد باردار بیشتر احتمال دارد که علائم شدید COVID-19 را ایجاد کنند. همچنین احتمال بیشتری دارد که نوزاد خود را زودتر به دنیا بیاورند. اگر باردار هستید، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد راه هایی برای کاهش خطر ابتلا به ویروس کرونا صحبت کنید، مانند به عنوان مصرف واکسن کووید.)

آیا کودکان ناقل کووید هستند؟

بله کاملا. نوزادان، کودکان نوپا و کودکان می توانند کووید را به دیگران منتقل کنند، حتی اگر علائمی نداشته باشند.

علل احتمالی

چرا واکنش کودکان به کووید متفاوت از بزرگسالان است؟

کارشناسان هنوز مطمئن نیستند که چرا کودکان به شدت تحت تأثیر COVID-19 قرار نمی گیرند. یک نظریه این است که سیستم ایمنی کودکان در حال حاضر برای مبارزه با COVID-19 آماده شده است. (کرونا ویروس‌های دیگری نیز وجود دارند که پخش می‌شوند و باعث ایجاد شرایطی مانند سرماخوردگی می‌شوند. از آنجایی که کودکان اغلب سرما می‌خورند، ممکن است بهتر در برابر کووید-19 محافظت شوند.) نظریه دیگر این است که سیستم ایمنی کودکان به سادگی به ویروس واکنش متفاوتی نشان می‌دهد.

 

مراقبت و درمان

چگونه باید با علائم کووید در کودکان برخورد کرد؟

اگر کودک شما تب، سرفه، گلودرد، مشکل در تنفس یا سایر علائم کووید-19 داشت، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. آنها ممکن است توصیه کنند فرزندتان را با یک کیت خانگی آزمایش کنید، یا ممکن است از شما بخواهند که برای ملاقات به دفتر او بیایید. همچنین ممکن است بتوانید یک قرار ملاقات از راه دور با ارائه دهنده خود تنظیم کنید. مطمئن شوید که فرزند خود و همه افراد خانواده را تا پایان آزمایش در خانه نگه دارید.

اگر آزمایش کووید-19 فرزندم مثبت شد، چه؟

اگر آزمایش کووید فرزند شما مثبت شد، باید تمام اقدامات احتیاطی مناسب را برای محافظت از خانواده و سایر افراد جامعه خود انجام دهید. کودک شما باید از زمانی که علائم برای اولین بار ظاهر شد به مدت 10 روز در انزوا بماند. آنها همچنین باید حداقل 24 ساعت بدون تب باشند. در عین حال:

  • افراد دیگر در خانه را تا حد امکان از کودک خود دور نگه دارید.
  • در صورت امکان، یک نفر را برای مراقبت از کودک خود تعیین کنید تا دیگران در معرض خطر قرار نگیرند.
  • مراقب هنگام حضور در اتاق کودک بیمار شما باید از ماسک استفاده کند.
  • اگر کودک شما بیش از 2 سال سن دارد و می تواند به راحتی ماسک بزند، از او بخواهید هر زمان که مراقب در اتاق است، ماسک بزند.
  • حمام را اغلب برای کاهش انتقال کووید پاک کنید. در صورت امکان، از فرزندتان بخواهید از حمامی متفاوت از بقیه استفاده کند.
  • هر روز کلیدهای چراغ، دستگیره درها، تلفن ها، ریموت ها و هر چیز دیگری را که مکرراً لمس می شود ضدعفونی کنید.

آیا می توانم از ابتلای فرزندم به COVID-19 جلوگیری کنم؟

بهترین دفاع برای جلوگیری از ابتلا به COVID-19 واکسینه شدن است. اگر فرزند شما 5 سال یا بزرگتر باشد، واجد شرایط واکسن کووید Pfizer-BioNTech است . از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود بپرسید که فرزند خود را برای واکسیناسیون کجا ببرند. شما همچنین باید تمام دستورالعمل های توصیه شده CDC، از جمله شستن دست ها، ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی را دنبال کنید.

چه زمانی با دکتر تماس بگیرید

چه زمانی باید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی فرزندم تماس بگیرم؟

اگر فرزندتان در معرض فردی قرار گرفته است که آزمایش COVID-19 مثبت داشته است، به پزشک خود اطلاع دهید. اگر کودک شما علائمی مانند تب، سرفه، مشکل در تنفس، گلودرد، درد شکم، استفراغ، بثورات پوستی یا سایر علائم هشدار دهنده کووید را نشان داد، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

سوالات متداول

چند کودک مبتلا به ویروس کرونا هستند؟

طبق گزارش آکادمی اطفال آمریکا، 5,899,148 مورد کودکی کووید-19 بین شروع همه‌گیری تا 30 سپتامبر 2021 گزارش شده است. این به این معنی است که از هر 100,000 کودک، 7838 مورد مثبت برای ویروس بوده است.

کووید در کودکان چقدر طول می کشد؟

هر کودکی متفاوت است. اکثر بچه هایی که علامت دار هستند در حدود دو هفته بهبود می یابند. اما به خاطر داشته باشید که بسیاری از کودکان هرگز علائمی از خود نشان نمی دهند، حتی اگر به ویروس آلوده شده باشند.

علائم COVID-19 در کودکان می تواند شامل تب، استفراغ، مشکل در تنفس و موارد دیگر باشد. اگرچه بسیاری از کودکان علائمی ندارند، اما همچنان می توانند ناقل ویروس باشند. بنابراین، پیروی از تمام دستورالعمل های توصیه شده برای حفظ امنیت خانواده و جامعه بسیار مهم است.

منبع : علائم COVID-19 در کودکان

 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر ندا. تاپ نیوز: علائم COVID-19 در کودکان. آخرین ویرایش: آوریل 28, 2022. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=9370

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *