لمس مادران از رشد مغز کمک می گیرد

لمس مادران از رشد مغز کمک می گیرد

694 0

حضور مادر ممکن است اثرات فوری و دراز مدت بر روی مغز در حال رشد کودک خود را با تعدیل سیستم سروتونین بگذارد. مطالعات نشان می دهد  مادران موش و توله های آنها در eNeuro منتشر شده است . این تحقیق مکانیسم بالقوه ای را ایجاد می کند که جدا کردن یک کودک از مادرش در اوایل زندگی می تواند رشد را از بین ببرد.

کتیا تیکهیرا و همکارانش با ضبط بی نهایت فعالیت مغز موش صحرایی در طول تعامل با مادر خود، شواهدی را برای ارتباط مستقیم بین مراقبت مادران و سروتونین انتقال دهنده عصبی ارائه می دهند که دو عامل شناخته شده بسیار مهم در توسعه مغز هستند.

محققان نشان می دهند که حضور مادر در لانه باعث افزایش فعالیت مغز پیش مغز می شود که یک منطقه مغذی در حال رشد است که غنی از گیرنده های سروتونین است. با مسدود کردن این گیرنده ها مقابله کرد، در حالی که درمان توله های جدا شده با فلوکستین، بازدارنده selective-serotonin-reuptake، فعالیت های قشر پرفرانتال را افزایش داد، به همان اندازه که در حضور مادر مشاهده شد.

این نتایج نشان می دهد که تماس مادر و سیستم سروتونین به عنوان تنظیم کننده های مهم فعالیت های عصبی در مغز در حال رشد است.

منبع

Emmanuelle Courtiol, et al, 2018. Maternal Regulation of Pups’ Cortical Activity: role of Serotonergic Signaling. eneuro, 2018; ENEURO.0093-18.2018 DOI: 10.1523/ENEURO.0093-18.2018

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: لمس مادران از رشد مغز کمک می گیرد. آخرین ویرایش: آگوست 13, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2153

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *