سوالات مادر داماد در جلسه خواستگاری که هر عروسی باید بداند

نوشته شده برای at 6:31 ب.ظ
307 0

سوالات مادر داماد در خواستگاری از اهمیت خاصی برخوردار هستند و به همین دلیل باید از قبل خودتان را برای آن ها آماده کنید، رابطه مادر شوهر و عروس از داستان های قدیمی می باشد که از زمان های قدیم بر سر زبان ها افتاده است و به همین دلیل ممکن است سوالات مادر داماد از عروس در روز خواستگاری نگرانی هایی را ایجاد کند و تا حدودی این داستان واقعیت دارد.

دلیل رفتارها مادرشوهر و عروس ممکن است عدم آگاهی مادر شوهر و عروس نسبت به نحوه رفتار با هم و درک یکدیگر باشد و این مسئله ممکن است اختلاف ها و سوء ظن هایی در هر دو طرف به وجود بیاورد و به واسطه همین حس دو طرفه دختر با مجموعه ای از سوالات رو به رو می شود و  هم چنین از طرف مادر شوهر با کنش هایی مواجه خواهد بود در این مقاله به بررسی سوالاتی که مادر داماد ممکن است در جلسه خواستگاری از دختر بپرسد رو به رو می شویم و در این امر باید از مشاور قبل از ازدواج کمک بگیرید تا برای همه مراحل آمادگی داشته باشید.

پیشنهاد مشاور: رابطه با مادر زن یا مادر شوهر+ تست

به طور سنتی همیشه دیده شده که درگیری هایی بین عروس و مادر شوهر وجود داشته است. البته این باور همیشه هم غلط نمی باشد و گاهی اوقات وابستگی شوهر به مادر باعث تشدید درگیری می شود. برای این که از ابتدا بتوانید رابطه خود با مادرشوهرتان را مدیریت کنید این مقاله را از دست ندهید و در انتها نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات مادر داماد چه می تواند باشد؟

نکته ای که در شب خواستگاری باید به آن توجه داشت این است که مادر داماد در جلسه خواستگاری به رفتار دختر توجه خاصی دارد ممکن است در این جلسه به صورت مستقیم از دختر سوالاتی نپرسد اما رفتار دختر را زیر ذره بین دارد، مادر داماد سعی دارد تا از کوچک ترین حرکات دختر نتیجه گیری کند به نظر مادر داماد حتی از چیدن لوازم خانه می توان در مورد رفتار و اخلاق دختر نظر داد.

سوالات مادر داماد، آیا چیزی برای نگرانی وجود دارد؟

این تعلق خاطر مادر به پسرش می باشد که او را نسبت به عروس آینده اش حساس کرده است و به خاطر داشته باشید که مردی که امروز به خواستگاری شما آماده است حاصل شب زنده داری های مادرش بوده است و مادر برای بزرگ کردن او زحمت بسیاری کشیده است، پس بسیار طبیعی است که مادر داماد نسبت به شما قدرت نمایی کند و نسبت به پسرش کنترل احساسی داشته باشد.

بنابراین هنگام پاسخ دادن دقت کنید که با فکر و آرامش پاسخ دهید. می توانید برای برخی سوالات مکث کرده و فکر کنید، سوالات زیر شامل موضوعاتی می شود که ممکن است مادر همسرتان سوال بپرسد ولی ممکن است سوالات متفاوتی در این موضوعات پرسیده شود بنابراین توصیه می شود پیش از صحبت با مادر همسرتان در مورد این موضوعات فکر کنید.

سوالات مادر داماد از عروس، چرا می خواهی ازدواج کنی؟

یکی از سوالاتی که ممکن است مادر داماد از شما سوال کند با دلایل ازدواج تان می باشد و احتمال دارد سوال اولش این باشد که چرا پسر او را انتخاب کرده اید پس از این که پاسخ صادقانه ای به او دادید در مورد دلایل ازدواج تان از شما می پرسد در این حالت در مورد دلایل ازدواج تان با او صحبت کنید و بگویید که چرا می خواهید ازدواج کنید. این سوالات می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • به چه دلیلی تصمیم به ازدواج گرفته ای؟ چه معیارهایی برای ازدواج داشته ای که با پسر من هماهنگ بوده است؟
  • آیا ازدواج جزو هدف های زندگی شما بوده است؟
  • آیا تصور می کنی ازدواج کردن زندگی شما را کاملا تغییر می دهد؟

توجه داشته باشید که ارتباط کلامی شما با موضوعات مهمی از این قبیل رابطه میان شما را قوی تر می کند پس سعی کنید اطلاعات درستی در خصوص انتخاب و انگیزه تان از ازدواج داشته باشید.

سوالات مادر داماد، صحبت در رابطه مادر شدن

مادر داماد برای این که خود را کانون احساسات قرار دهد ممکن است از شما در رابطه با بچه دار شدن سوالاتی را بپرسد و آیا شما برنامه ریزی در مورد بچه دار شدن دارید یا خیر، صحبت کردن در مورد این مسائل به او یک حس برتری می دهد زیرا خودش یک مادر است در این خصوص باید احساسات واقعی تان را به او بگویید و در صورتی که دیدتان نسبت به آینده و بچه دار شدن مثبت بود به راحتی با او حرف بزنید و احساس خود را بیان کنید سعی کنید با اشتیاق با او حرف بزنید و در صورتی که جوابتان منفی بود به او بگویید فعلا به این موضوع فکر نمی کنید. این سوالات می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ترجیح می دهی چند سال دیگر بچه دار شوید؟
  • آیا احساس می کنی که می توانی با کودک خود ارتباط مستقیم برقرار کنی؟
  • آیا با کودکان اطرافیان خود ارتباط خوبی برقرار می کنی؟

شما باید سعی کنید دلایل منطقی تان را در این خصوص بیان کنید و هر چه در این مورد صادقانه باشید، مادر داماد نسبت به شما احساس نزدیکی و محرم بودن خواهد داشت.

سوالات خانوادگی مادر داماد

یکی از موضوعات مورد علاقه مادر داماد سوالات خانوادگی می باشد و او دوست دارد در مورد آداب و رسوم خانواده شما سوالاتی را بپرسد و احتمال دارد در خصوص میزان رفت و آمدهای خانوادگی شما سوال بپرسد شما سعی کنید با او راحت باشید و در مورد موضوعاتی که او تمایل دارد و آن را به میان می کشد مصاحبتی داشته باشید.

هم چنین  مادر داماد در خصوص این که تا چه میزان برای خانواده اهمیت قائل هستید سوالاتی از شما می پرسد شما باید در این خصوص با او صادقانه باشید و واقعیت را به او بگویید. این سوالات ممکن است شامل موارد زیر شود:

  • آیا تاکنون از خانواده خود دور بوده ای؟ آیا به خانواده خود وابسته هستید؟
  • آیا با رسم و رسوم خانواده خود آشنا هستید؟
  • به نظرتان کدام رسوم ارزش بیش تر و کدام ارزش کم تری دارند؟ چرا؟

حقیقت این است که سوالات مادر داماد برای سنجش میزان پایبندی شما به زندگی مشترک می باشد، توجه داشته باشید در رابطه با اصالت خود به هیچ کس دروغ نگویید و توجه داشته باشید که خانواده جز انتخاب های شما نبوده است که بخواهد باعث افسردگی و یا سربلندی شما شود و این شخصیت خودتان است که می تواند از خانواده همسرتان برای خود احترام جذب کند.

سایر سوالات خواستگاری که ممکن است پرسیده شود

در جلسه خواستگاری سوالات مادر داماد از دختر بسیار زیاد می باشد و نمی توان آن سوالات را به طور کامل دسته بندی کرد اما به طور کلی مادر داماد در مورد موضوعات زیر سوالاتی را خواهد پرسید:

  • تعلقات خاطر شما چیست و چه چیزی به شما لذت می دهد؟
  • توقعات و انتظارات شما از زندگی مشترک چیست؟
  • توقعات شما از همسرتان چیست؟
  • روابط اجتماعی شما چه افرادی را شامل می شود آیا این روابط محدود به خانواده و اقوام می شود یا شامل جامعه و دوستان هم می شود.؟
  • توانایی شما در خانه داری در چه حد می باشد؟

به طور کلی مطالبی که گفته شد موضوعات مهم و اساسی می باشد که برای هر مادری سوال پیش می آید پس برای این که مصاحبت دلپذیر و شیرینی با مادر شوهر آینده خود داشته باشید باید به نکات فوق توجه کنید شاید این سوالات بیان شده در زمان نامزدی از شما پرسیده شود به همین دلیل باید اطلاعات خود را در این خصوص افزایش دهید.

6 نشانه مادرشوهر کنترل کننده

1. سعی می کند در کارهای شما فضولی یا جاسوسی کند.

در این حالت مادرشوهر سعی می کند برنامه کارهای شما را داشته باشد و مدام از شما می پرسد که کجا می روید؟ با چه کسی می روید و غیره.

2. سعی می کند با شما وارد بحث شود

مادرشوهر کنترل گر معمولا سعی می کند در بحث ها شما را مغلوب کند و خود برنده شود.

3. مادر شوهر کنترل گر: سعی می کند پسر خود را کنترل کند

در این حالت مادرشوهر تلاش می کند که پسر خود را کنترل کند، او احساس می کند که شما می خواهید پسر او را از او جدا کنید و تلاش می کند با زنگ زدن مداوم و کمک خواستن از او این عشق و علاقه را دوباره ایجاد کند.

4. از شما انتظار دارد کامل باشید

هر شخصی عیب هایی دارد و هیچ کس کامل نیست اما مادرشوهر شما تصور می کند که شما کامل هستید و مدام از کارهایی که می کنید ایراد می گیرد.

5. او احساس می کند که همه چیز را می داند.

البته که تجربه مادرشوهر شما در بسیاری از موارد زیاد است اما ممکن است مادرشوهرتان دکور خانه شما را تغییر دهد یا از نحوه غذا درست کردن شما ایراد بگیرد.

6. به حریم خصوصی شما احترام نمی گذارد

این مورد معمولا بسیار دیده می شود که عروس ها عنوان می کنند مادر شوهر آن ها حریم شخصی را رعایت نمی کند و در میان وسایلشان تجسس می کند یا بی اجازه وارد خانه آن ها می شود.

سوالات مادر داماد، سخن آخر

با سوالات مادر و پدر تکلیف مسائل اساسی از همان ابتدای زندگی مشخص می شود تنها چیزی که باید به آن توجه داشته باشید این است که از پاسخ دادن به سوالات آن ها طفره ندهید و سعی کنید غیر از حقیقت چیزی را بیان نکنید و باید با تمام خونسردی و احترام به سوالات او جواب بدهید و از هیچ چیز نترسید زیرا زندگی شما غیر از هر کس و هر چیز تنها به خودتان تعلق دارد و هیچ کس نمی تواند در آن دخالتی داشته باشد برای این که بتوانید به سوالات مطرح شده پاسخ درستی بدهید باید اطلاعات خود را در این خصوص افزایش دهید.

توجه داشته باشید که هنگام پاسخ دادن سوالات اندکی مکث کنید و سعی کنید با تفکر به سوالات پاسخ دهید، با این کار هم پاسخ های بهتری می دهید هم فرد معقولی به نظر می رسید.

تاثیر خدمات روانشناسی بر ازدواج موفق

کمک گرفتن از مشاوره قبل از ازدواج از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به شما کمک می کند تا تمام ابعاد ازدواج را به خوبی بشناسید و در امر ازدواج تصمیم صحیحی بگیرید و هم چنین مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا شناخت نسبتا جامعی از فرد مقابل در جلسات خواستگاری به دست آورید این گونه می توانید با اطمینان بیشتری در مسیر ازدواج قدم بردارید و خانواده موفقی را برای خود تشکیل دهید.

در این راستا مشاوران و متخصصان مرکز مشاوره ستاره ایرانیان آماده ارائه خدمت به شما می باشند تا در این خصوص به صورت حضوری و تلفنی خدماتی را به شما ارائه دهند.

منبع : سوالات مادر داماد در جلسه خواستگاری که هر عروسی باید بداند 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر ندا. تاپ نیوز: سوالات مادر داماد در جلسه خواستگاری که هر عروسی باید بداند. آخرین ویرایش: سپتامبر 7, 2021. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=7136

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *