مکالمات بزرگسالانه کودک باعث تقویت مناطق یادگیری مغز می شود

مکالمات بزرگسالانه کودک باعث تقویت مناطق یادگیری مغز می شود

667 0

 

بر طبق یک مطالعه از کودکان سالم که اطمینان یک فرضیه ثبت شده در چارچوب علوم باز است، اطفال جوان که به طور مرتب در گفتگو با بزرگسالان مشغول به فعالیت هستند، ممکن است ارتباط بین دو منطقه در حال رشد مغز برای زبان مهم باشد. این یافته که در JNeurosci منتشر شد مستقل از درآمد و تحصیلات والدین بود و بیان داشت که صحبت کردن با کودکان از سنین اولیه می تواند مهارت های زبان خود را بدون در نظر گرفتن وضعیت اجتماعی و اقتصادی آنها ارتقا دهد.

با وجودی که دهه های تحقیق ارتباطی میان وضعیت اجتماعی اقتصادی و رشد مغز کودکان ایجاد کرده است، مشخص نیست که این ارتباط چیست. به اصطلاح “شکاف کلمه” ، یافته های با نفوذ از اوایل دهه 1990 که کودکان مدرسه ای که در خانواده های کم درآمد SES بزرگ شده اند، 30 میلیون کلمه کمتر از همکلاسی های خود را شنیده اند  و شواهد دیگر که نشان دهنده نفوذ قرار گرفتن در معرض زبان زودگذر در زبان بعدي، توان بالقوه تجربه زبان در ساختار مغز را نشان مي دهد.

راشل رومیو و همکارانش در مطالعه تصویر عصب شناختی 40 کودک چهار تا شش ساله و والدین آنها با زمینه های مختلف اجتماعی و اقتصادی، متوجه شدند که تبدیل شدن بیشتر مکالمه (اندازه گیری در یک تعطیلات آخر هفته با دستگاه ضبط صوتی خانگی) مرتبط بود ارتباطات قوی تر بین منطقه ورنیکه و منطقه بروکا  مناطق مغزی که برای درک و تولید سخنرانی حیاتی هستند.

منبع داستان:

موارد ارائه شده توسط انجمن علوم اعصاب . توجه: محتوا را می توان برای سبک و طول ویرایش کرد.

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: مکالمات بزرگسالانه کودک باعث تقویت مناطق یادگیری مغز می شود. آخرین ویرایش: آگوست 24, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2701

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *