ازدواج باعث کاهش افسردگی در زوج ها می شود که درآمد کمتر از 60،000 دلار در سال دارد

ازدواج باعث کاهش افسردگی در زوج ها می شود که درآمد کمتر از 60،000 دلار در سال دارد

577 0

طبق یک مطالعه مشترک، افرادی که ازدواج کرده اند و درآمد خانوار کمتر از 60،000 دلار در سال به دست می آورند، علائم افسردگی کمتری نسبت به افراد غیر مجاز را به خود اختصاص می دهند، اما برای زوج های بیشتری که ازدواج می کنند، مزایای سلامت روانی را نشان نمی دهد.  این تحقیق توسط یک پژوهشگر دانشگاه ایالتی گرجستان صورت گرفته است.

طبق این مطالعه، افرادی که هرگز ازدواج نکرده و بیش از 60،000 دلار در سال درآمد ندارند، علائم افسردگی کمتری نسبت به افراد متاهل داشته اند.

این مطالعه، داده هایی از نظرسنجی تغییر زندگی آمریکایی ها، یک مطالعه ملی را شامل مصاحبه هایی با 3617 بزرگسال در ایالات متحده بین 24 تا 89 ساله در فواصل خاص در طی سال ها مورد بررسی قرار داد. این بررسی طیف وسیعی از اقلام بهداشتی جامعه شناختی، روانشناختی، روانی و جسمی را پوشش می دهد. محققان پاسخ های متفاوتی از بزرگسالان متاهل، را بررسی کردند. یافته ها در مجله علوم اجتماعی منتشر شده است .

دکتر بن لنیکس کایل، نخستین نویسنده این مطالعه می گوید: “ما به بررسی رابطه بین ازدواج، درآمد و افسردگی نگاه کردیم، و آنچه که ما دریافتیم این است که مزیت ازدواج در افسردگی واقعا برای افرادی با درآمد متوسط ​​یا پایین تر است.” استادیار جامعه شناسی در ایالت گرجستان بیان کرد: “به طور خاص، افرادی که ازدواج کرده و درآمد کمتر از 60،000 دلار در سال در کل درآمد خانوار دارند، علائم افسردگی کمتری را تجربه می کنند، اما از این جهت، ازدواج با همان نوع کاهش علائم افسردگی همراه نیست.”

این مطالعه در میان تنها تعداد کمی از پژوهشگران این است که آیا رفاه روانی در ازدواج با وضعیت اجتماعی و اقتصادی متفاوت است یا خیر، از تئوری به نام مدل منابع زناشویی حمایت می کند که نشان می دهد مزایای سلامت ازدواج شامل جمع آوری منابع، از جمله امور مالی و حمایت اجتماعی است.

کایل گفت: “برای افرادی که بیش از 60،000 دلار درآمد کسب می کنند، این دست اندرکاران نمی توانند، زیرا منابع کافی دارند. حدود 50 درصد از مزایای این خانواده ها که درآمد کمتر از 60،000 دلار در هر سال از ازدواج را دریافت می کنند، افزایش احساس امنیت مالی و خودکارآمدی است که احتمالا از تلفیق منابع است.

“همچنین جالب است که در بالاترین سطوح درآمد توجه داشته باشیم که هرگز کرایه ازدواج از لحاظ افسردگی نسبت به ازدواج بهتر است. آنها علائم افسردگی کمتر نسبت به افراد متاهل دارند. همه این ها سطوح افسردگی زیر بالینی هستند، به این معنی که بیماری به اندازه کافی شدید نیست که به صورت بالینی به عنوان افسردگی شناخته شود، اما می تواند بر سلامت و شادی شما تأثیر بگذارد. ”

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه ایالتی گرجستان 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: ازدواج باعث کاهش افسردگی در زوج ها می شود که درآمد کمتر از 60،000 دلار در سال دارد. آخرین ویرایش: سپتامبر 28, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4141

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *