پیوند عصبی بین PTSD و اعتياد

پیوند عصبی بین PTSD و اعتياد

594 0

به یاد آوردن خاطرات تروماتیک اثرات متقابل مورفین در موش های نر را افزایش می دهد، تحقیقات جدید منتشر شده در JNeurosci می باشد. این یافته ها ممکن است به توضیح وقوع اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) و اعتیاد کمک کند.

بیش از نیمی از بیماران مبتلا به PTSD نیز با سوء مصرف مواد مخدر مبارزه می کنند، با این حال مکانیسم های عصبی اساسی اعتیاد آنها مشخص نیست. گیرنده های دوپامین در قشر پیشانی می توانند نقش مهمی ایفا کنند، زیرا آنها در پردازش خاطرات ترس و پاداش دخیل هستند.

استیون لاوویلت و همکارانش درگیر شدن دو گیرنده دوپامین در فراخوانی یک تجربه تروماتیک، یک لگن و ترجیح بعدی برای مورفین را بررسی کردند. موش هایی که از تجربیات مضر بوسیله یک عطر مرتبط با آن یاد شده، یک پاسخ ترس انجماد بیشتر را نشان دادند و زمان بیشتری را در محیطی که قبلا دوز مورفین دریافت کرده بودند، به طور معمول برای یک محیط مورفین ایجاد نمی کرد. این اثر با فعال شدن گیرنده Dopram D1R مسدود شد. گیرنده Dopamin دیگر، D4R، رفتار انجماد و حساسیت پاداش را افزایش می دهد پس از فراخوانی یک کوتوله کوچک که در شرایط عادی حافظه تروماتیک ایجاد نمی کند.

منبع:

موارد ارائه شده توسط انجمن علوم اعصاب 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: پیوند عصبی بین PTSD و اعتياد. آخرین ویرایش: سپتامبر 25, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4040

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *