ترک مورفین | بهترین و سریع ترین راه ترک اعتیاد به مورفین بدون درد

نوشته شده برای at 10:09 ق.ظ
249 0

ترک مورفین، بهترین و سریع ترین راه ترک اعتیاد به مورفین بدون درد

بهترین روش برای ترک مورفین چه چیزی می تواند باشد؟ آیا برای ترک مورفین و رهایی از آن راه حل خوب و قطعی وجود دارد؟ مورفین نوعی ماده مخدر افیونی می باشد که برای تسکین درد های شدید در شرایط بیمارستانی تجویز می شود.

ماده مورفین به شدت اعتیاد آور می باشد و باعث وابستگی جسمانی و روانی می شود و نباید فرد به صورت سرخود از این ماده استفاده کند در صورتی که در پی مصرف مورفین دچار اعتیاد به آن شدید روش های مختلفی برای آغاز ترک آن پیش روی شما قرار دارد که از آن می توان به سم زدایی به کمک داروهای نگهدارنده، روان درمانی به صورت فردی و گروهی اشاره نمود.

برای این که در این خصوص اطلاعات بیشتری را کسب کنید این مطلب را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید.

ترک مورفین، آشنایی با مخدری به نام مورفین

برای این که فرایند ترک اعتیاد به مورفین را شروع کنید ابتدا باید اطلاعات خود را در مورد این دارو افزایش دهید و بدانید مورفین نوعی ماده مخدر افیونی می باشد که قابلیت تسکین دهندگی دارد.

در واقع زمانی که مورفین استفاده می کنید، این ماده به گیرنده های افیونی در مغز می چسبد و مانع از انتقال پیام درد به مغز می شود و یا میزان درد را کاهش می دهد، این دارو تنها در زمانی انجام می شود که فرد درد های بسیاری شدیدی دارد.

پزشک باید با احتیاط این دارو را برای او تجویز کند اما توجه داشته باشید که دارو به شدت اعتیاد آور می باشد و استفاده سرخود از آن باعث وابستگی جسمی و روانی می شود.

علائم ترک مورفین

مصرف مورفین باعث وابستگی های جسمانی می شود و افرادی که به سوء مصرف این ماده دچار شده اند در صورتی که آن را کنار بگذارند علائم ناخوشایندی را تجربه خواهند کرد که از جمله این نشانه ها عبارت است:

  • درد عضلات
  • درد استخوان ها و مفاصل
  • حالت تهوع
  • اسهال
  • استفراغ
  • آبریزش بینی
  1. سم زدایی به کمک داروهای نگهدارنده

امروزه برای ترک اعتیاد به مواد مخدر افیونی از داروهای نگهدارنده مانند متادون و بوپرنورفین استفاده می کنند.

این داروها به گیرنده های اپیوئیدی در مغز می چسبند و باعث می شوند که فرد در دوره سم زدایی با علائم ترک رو به رو نشود اما توجه داشته باشید که این داروها یک نوع مواد شبه افیونی می باشد و باعث بروز اعتیاد می شود.

 

از این رو بسیار اهمیت دارد که میزان دوز مصرفی این داروها باید زیر نظر پزشک و متناسب با وضعیت جسمانی فرد تعیین شود.

افرادی که به صورت خودسر و از روی عدم آگاهی به مصرف داروهای نگهدارنده می پردازند نه تنها به ترک اعتیاد خود کمک نمی کنند بلکه وضعیت پیچیده تری را برای خودشان ایجاد می کند که در آن وابستگی به بیش از دو ماه بروز می یابد و اعتیاد آن ها بیشتر می شود.

  1. روان درمانی فرد

سم زدایی مورفین از بدن به تنهایی کافی نمی باشد زیرا این ماده علاوه بر وابستگی جسمی باعث وابستگی روانی شده است  و مصرف آن نوعی اختلالات مغزی ایجاد کرده است.

در این حالت فرد بسیار وسوسه می شود تا دوباره به سمت اعتیاد به مواد مخدر برود در این حالت او باید از جلسات روان درمانی و خدمات روان شناختی کمک بگیرد تا بتواند ریشه گرایش خود به مورفین را شناسایی کند و برای مقاله با وسوسه روش هایی را در نظر بگیرد.

  1. روان درمانی گروهی

بر اساس پژوهش های انجام شده در صورتی که فرد از خدمات روان درمانی گروهی استفاده کند تا حد زیادی می تواند به کمک آن اعتیادش را درمان کند در روش گروه درمانی فرد در تعامل با افرادی قرار می گیرد که مشکلات مشابهی با او دارند.

در این شرایط تاثیر پذیری بیمار از آموزش هایی که در گروه مطرح می شود بالا می رود و هم چنین به خاطر تعامل با سایر افراد کمتر با مشکلاتی مانند انزوای اجتماعی و افسردگی رو به رو می شود و در صورت مواجه شدن با افسردگی راحت تر می تواند آن را حل و فصل کند.

۴٫ خانواده درمانی برای ترک مورفین

در بسیاری از موارد افراد به خاطر این که الگوی ارتباطی ناسالمی در میان اعضای خانواده آن ها وجود دارد درگیر اعتیاد می شود و آن ها برای رهایی از تنش های موجود در خانواده به سمت موادی مانند مورفین می روند.

در این شرایط خانواده درمانی به کمک روانشناس به شما کمک می کند تا الگوهای غلط و نامناسب را شناسایی کنید و سعی کنید برای حل تعارضات بنیادی موجود در خانواده در مسیر ترک، قوی تر و استوار تر قدم بردارید.

منبع : ترک مورفین | بهترین و سریع ترین راه ترک اعتیاد به مورفین بدون درد

بازنشر(Cite this article as):
دکتر ندا. تاپ نیوز: ترک مورفین | بهترین و سریع ترین راه ترک اعتیاد به مورفین بدون درد. آخرین ویرایش: نوامبر 21, 2021. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=7855

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *