چگونه می توانید بهداشت روان خود را حرفه ای انتخاب کنید

چگونه می توانید بهداشت روان خود را حرفه ای انتخاب کنید

869 0

درمان بخش مهمی از درمان اختلال دوقطبی است. به دنبال درمان با یک متخصص معالجه که اعتماد دارید، برای سلامت روانی خوب ضروری است. از این اشاره گرها برای کمک به انتخاب درمانگر مناسب برای خود استفاده کنید.

فرمت درمان را انتخاب کنید

درمان در تنظیمات خصوصی و گروهی ارائه می شود. انتخاب فرمت مناسب درمان برای شما کمک خواهد کرد که احساس آرامش کنید و مایل باشید که به اشتراک بگذارید.

اگر یک محیط خصوصی را ترجیح می دهید، ممکن است یک جلسه تمرین صحبت کردن یک به یک بهترین گزینه باشد.

اگر می خواهید بدانید که تنها در شرایط شما نیستید، درمان گروهی ممکن است به شما برای غلبه بر این احساسات کمک کند. همچنین ممکن است به شما کمک کند احساس بیشتری نسبت به دیگران داشته باشید که مشکلات مشابهی دارند.

درباره انواع پزشکانی که اختلال دوقطبی را درمان می کنند بیشتر بدانید »

مشاوره بگیرید

اکثر متخصصان بهداشت روان با مشاوره تلفنی شروع خواهند شد. این یک زمان برای توضیح اینکه چرا شما به دنبال درمان هستید و برای جزئیات وضعیت خود صحبت می کنید. شما می توانید هر سوالی را که می خواهید در طول این مشورت بخواهید بپرسید. سعی کنید از بعضی از سوالاتی که می خواهید قبل از مشاوره از پزشک درخواست کنید، فکر کنید ، فلسفه کلی آنها چیست؟ چگونه با بیماران خود ارتباط برقرار می کنند؟ تجربه آنها چیست؟

شما همچنین می توانید مشاوره چهره به چهره را درخواست کنید تا بتوانید به طور فردی درمانگر بالقوه را ببینید. این می تواند تفاوت زیادی در ارزیابی شما ایجاد کند. کاملا طبیعی است که شخصا به شخصه درمانی را ملاقات کنید و با آنها نباشد. اگر حتی به کوچکترین مسئله اشاره کنید که با درمانگر احساس راحتی نکنید، مودبانه اعلام کنید که اعتقاد ندارید که در این رابطه کار خواهد کرد. اما از دست ندهید  سعی کنید جستجوی خود را ادامه دهید تا فردی پیدا شود که برای شما مناسب است.

روش های درمانگر شما را ارزیابی کنید

برای دریافت بهترین درمان در دسترس، شما باید یک روابط خوب با درمانگر خود داشته باشید. عوامل متعددی در این امر دخیل هستند، از جمله مهارت شنوایی شما در درمانگر و چگونگی هماهنگی ارزش های شما می باشد.  به عنوان مثال، شما ممکن است از تکنیک های خاص مانند هیپنوتیزم لذت ببرید. همچنین، شما نمی خواهید از هرکسی در معرض انتقاد یا ناکارآمدی از تلاشهای خود باشید، به دنبال درمان باشید. به طور مشابه، برخی از جهت گیری های درمانی ممکن است برای شما ناراحت کننده باشد که اگر آنها دستورالعمل بیشتری نسبت به دیگران دارند.

تمام درمانها زمان می برند، پس مراقب باشید که درمانگر شما به شما رفع سریع را بدون ارائه ابزارهایی که برای ثبات درازمدت نیاز دارید را ارائه دهد. این می تواند شامل مواردی باشد که مشتاقانه به شما توصیه می شود، مثلا همیشه به خاطر مشکلات خود دیگران را متهم می کنید. یک درمانگر باید در کنار شما قرار گیرد، بلکه باید به شما برای مقابله با نقش خودتان مبارزه کند.

همانطور که در سبک درمان نیز مهم است، چگونه می توانید آن را در زندگی خود قرار دهید؟ هنگام انتخاب یک نوع درمان، نگرانی های مهم در زمینه منطقی وجود دارد.

پیدا کردن یک درمانگر برای رسیدن به ساده تر شدن اینکه که در سفر به بیمارستان بروید، به احتمال زیاد شما یک قرار ملاقات را از دست خواهید داد. شما همچنین می توانید به یک قرار ملاقات در حالت آرام و آماده برای به اشتراک گذاشتن بپردازید.

هنگامی که شما برای اولین بار با درمانگر خود ملاقات می کنید، در مورد قیمت جلسات خود و اینکه چگونه اغلب یکدیگر را مشاهده می کنید، موافقت می کنید. اگر هزینه بیش از آنچه که می توانید به هزینه کردن بپرازید باشد ، باید قیمت را مذاکره کنید یا چیزی را پیدا کنید که درآمد شما مناسب تر باشد. تأثیرات مالی درمانی نباید یکی دیگر از عوامل استرس زا باشد.

در مورد زمینه های آموزشی خود از درمانگر بپرسید. شما باید احساس کنید که دانش آنها نیاز به کمک شما دارد. اطمینان حاصل کنید که آنها مجوز دارند و نترسید که آنها را در اینترنت جستجو کنید.

آموزش و تجربه دو چیز متفاوت است. از پزشک خود بپرسید که چه میزان تجربه دارد.

ایجاد اعتماد

اعتماد، سنگ بنای هر رابطه خوب است، به ویژه در جایی که می توانید به کسی که عمیق ترین مشکلات و اسرار عاطفی خود را می گوید، بگویید.

تن، رفتار و عوامل دیگر می تواند بر شیوه ای که ما آن را مشاهده می کنیم، تحت تاثیر قرار گیرد. اگر با پزشک خود تماس نداشته باشید، باید آن را به آنها بگویید. اگر آنها واقعا حرفه ای باشند، درمانگر شما کمک خواهد کرد تا شخص دیگری را برای دیدن پیدا کنید. اگر آنها مجازات شوند، پس می دانید وقت آن است که یک متخصص دیگر را پیدا کنید.

درمان شامل کار گروهی است، بنابراین مهم است که احساس کنید که شما و درمانگرتان در یک تیم قرار دارند.

غذای آماده

اگر در معرض مشکلات روحی روانی هستید، اغلب برای رسیدن به حرفه ای مشکل است. اما درمان می تواند یک روش بسیار موثر درمان باشد. درمانگران برای کمک به افرادی مثل شما آموزش دیده اند. دانستن سوالاتی که می توانید بپرسید و چه چیزی را جستجو کنید می تواند به درمانگر کامل کمک کند.

منابع مقاله

  • پیدا کردن یک حرفه بهداشت روانی. (nd) 
    nami.org/Find-Support/Living-with-a-Mental-Health-Condition/Finding-a-Mental-Health-Professional
  • پیدا کردن یک درمانگر که می تواند به شما کمک کند. (2016، فوریه) 
    helpguide.org/articles/emotional-health/finding-a-therapist-who-can-help-you-heal.htm
  • چگونه یک روانشناس انتخاب کنید (nd)
بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: چگونه می توانید بهداشت روان خود را حرفه ای انتخاب کنید. آخرین ویرایش: آگوست 14, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2359

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *