چگونه یک رابطه عاشقانه را تمام کنیم؟

نوشته شده برای at 7:15 ب.ظ
272 0

پایان دادن به رابطه عاشقانه غیر ممکن نیست.

زمانی که دو نفر تصمیم می گیرند تا رابطه عاشقانه خود را پایان دهند ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد و به مرور زمان متوجه می شوند که از نظر علایق، ایده ها، احساسات و ارزش های تفاوت هایی با یکدیگر دارند.

در واقع همه چیز آن طور که در روز های اول آشنایی بوده است پیش نرود و تفاوت هایی میان شما و شریک عاطفی تان به وجود آید و این اختلاف ها آنقدر زیاد باشد که جدایی را به با هم بودن ترجیح دهند، اما در هر صورت از هم پاشیدن رابطه عاشقانه می تواند بسیار دردناک باشد.

اگر افراد در این شرایط تصمیمات درستی نگیرند و اصولی عمل نکنند، احتمال دارد به احساسات و سلامت روانی فرد آسیب های جدی وارد شود و به همین دلیل اگر قصد جدا شدن از یکدیگر را دارید بهتر است به مطالعه این مقاله بپردازید ما در ادامه به توضیحات جامع تری در این باره می پردازیم که مطالعه آن می تواند برای شما سودمند باشد.

مشاوره به صورت رایگان در انتهای مطلب در زمینه های زیر:

  • خداحافظی جملات پایان رابطه
  • جملات پایان رابطه عاشقانه
  • پایان رابطه اشتباه
  • نشانه های پایان رابطه
  • فرق قطع رابطه با پایان رابطه

چرا تمام کردن رابطه عاشقانه تا این حد دشوار است؟

تمام کردن رابطه عاشقانه تصمیم بسیار سختی در زندگی می باشد، زیرا هنگامی تصمیم گیری در مورد این موضوع به طور طبیعی با افکار و احساسات خود درگیر خواهید شد و می ترسید بعد ها از گرفتن این تصمیم پشیمان شوید و فکر می کنید که اگر صبر کنید احتمال دارد اوضاع و شرایط زندگی شما بهتر شود یا خیر.

گرفتن تصمیم درست در میان افکار و احساسات متفاوت بسیار سخت است و نیازمند زمان کافی برای فکر کرد دارد، زمانی که نتوانید به تنهایی برای آینده و زندگی خود تصمیم بگیرید می توانید از مشاور روانشناس کمک بگیرید تا در این زمینه شما را راهنمایی کند.

تصمیم به پایان دادن رابطه عاشقانه اگر چه سخت است اما دشواری پایان دادن به رابطه تنها به تصمیم گیری در مورد آن محدود نمی شود، حتی اگر شما از تصمیم جدایی خود مطمئن باشید و بدانید که حتما باید به رابطه خود پایان دهید اما بعدا ممکن است با مشکلات و ناراحتی هایی رو به رو شوید.

زمانی که رابطه از طرف شما پایان یابد احتمال دارد شخص مقابل دچار ناامیدی، شکست، خشم و غم شود و به احساسات او صدمه های زیادی وارد شود در این شرایط شما باید با فرد مقابل به گفت و گو بپردازید و به عواطف و احساسات او احترام بگذارید، اگرچه انجام این کارها در موقعیت واقعی زندگی همیشه آسان نمی باشد و می تواند فشارهای زیادی را به افراد وارد کند.

همچنین با خواندن مقاله های مرتبط در این باره و مطالعه بیشتر می توانید تصمیم های بهتری بگیرید و داشتن اطلاعات در گرفتن تصمیم به شما کمک می کند.

باید ها و نباید ها در پایان دادن به رابطه عاشقانه

به هم خوردن و پایان دادن به رابطه عاشقانه سختی ها و دشواری های مخصوص به خود را دارد و نمی توان هیچ نسخه ای برای همه تجویز کرد، با این حال برخی از اصول و قواعد کلی وجود دارد که هنگامی که بحث برای پایان دادن رابطه عاطفی به وجود می آید می تواند به شما کمک کند در ادامه این مقاله تحت عنوان باید ها و نباید ها به این اصول اشاره می کنیم.

  1. باید ها در پایان دادن به رابطه عاشقانه

  • به حرف هایی که می خواهید به طرف مقابل تان بگویید و دلایل آن فکر کنید و سعی کنید احساسات و دلایل خود را بیشتر بشناسید و برای آن ها وقت بگذارید، علاوه بر این به عکس العمل طرف مقابل تان فکر کنید و آمادگی لازم را برای رو به رو شدن با او را داشته باشید، در صورتی که شما از قبل به واکنش ها و حساسیت های طرف مقابل تان فکر کرده باشید زمانی که با او رو به رو شوید برخورد معقولانه تری خواهید داشت و در آن لحظه بهتر عمل می کنید.
  • به شریک عاطفی خود نشان دهید اگر چه تصمیم به پایان دادن رابطه عاطفی دارید اما باز هم او برای شما ارزش و احترام خاصی دارد و احساساتش را درک می کنید.
  • برای این که گفت و گو مفیدی داشته باشید دائما به نقاط ضعف فرد و مشکلات رابطه تاکید نکنید، در ابتدای گفت و گو سعی کنید ویژگی های مثبتی که باعث شد رابطه شما ایجاد شود را بیان کنید و بعد از آن به طور صادقانه دلایل بر هم زدن رابطه را بیان کنید، زمانی که می خواهید صادقانه دلایل خود را بیان کنید به نحوه بیان و حرف زدن خود توجه داشته باشید.
  • اگر در زمان بحث و گفت و گو نمی توانید به درستی هیجانات خود را کنترل کنید و یا در موردی تصمیمی که گرفته اید دچار شک و تردید شده اید بهتر است از متخصص روانشناس کمک بگیرد، روانشناس به شما کمک می کند تا به گونه ای رفتار کنید که شما و شریک عاطفی تان با آسیب های کمتری رو به رو شود.
٫ نباید ها در پایان دادن به رابطه عاشقانه
  • در مکالمه و گفت و گو سعی کنید در مورد تمام شدن رابطه حرف بزنید زیرا اگر این موضوع را کش دهید و فرایند تمام شدن رابطه بیشتر طول بکشد آسیب بیشتری به افراد وارد خواهد شد.
  • بدون فکر قبلی در مورد تمام شدن رابطه با یکدیگر بحث نکنید، زیرا در این هنگام احتمال دارد حرفی بگویید که بعدا از گفتن آن پشیمان شوید.

 

  • نسبت به یکدیگر رفتار های ناپسند انجام ندهید و به یکدیگر بی احترامی نکنید، سعی کنید که بعد از تمام شدن رابطه فرد به خوبی از شما یاد کند، این امر باعث می شود تا در پشت سر گذاشتن این مسئله بهتر عمل کنید.

پایان دادن به رابطه، کلام آخر

روش و نحوه ای که شما برای پایان دادن رابطه خود انتخاب می کنید می تواند بر روی روابط بعدی زندگی شما تاثیرات بسیاری بگذارد، اگر شما نتوانید از این مرحله به درستی عبور کنید احتمال دارد در آینده بر روی انتخاب و پیشبرد روابط عاشقانه شما اختلالات و مشکلاتی را ایجاد کند.

اگر بعد از پایان رابطه عاشقانه احساس شکست شدید می کنید و با گذشت زمان حس می کنید به خوبی نمی توانید با این شرایط سازگار شوید برای ارتقا و سلامت روح و روان خودتان و پیشگیری از به وجود آمدن مشکلات بعدی حتما به روانشناس مراجعه کنید تا شما را در این زمینه راهنمایی کند.

تاثیر خدمات روانشناسی بر اتمام رابطه عاطفی

افراد برای این که بتوانید تصمیم های بهتری برای زندگی و آینده خود بگیرند می توانند از خدمات روانشناسی بهره مند شوند و روانشناسان به صورت تلفنی و حضوری پاسخگوی مراجعین می باشند.

روانشناس در مرحله اول به شما کمک می کند تا رابطه عاشقانه خود را به درستی بازنگری کنید و مشکلات آن را پیدا کنید، و بعد از آن به شما کمک می کند تا به حل این مشکلات بپردازید، در صورتی که این رابطه بی سرانجام باشد راهکارها و روش هایی را به شما ارائه می دهد تا هر چه زودتر رابطه عاطفی شما پایان یابد تا به شما و شریک عاطفی تان آسیب کمتری وارد شود.

منبع : چگونه یک رابطه عاشقانه را تمام کنیم؟

بازنشر(Cite this article as):
دکتر ندا. تاپ نیوز: چگونه یک رابطه عاشقانه را تمام کنیم؟. آخرین ویرایش: نوامبر 14, 2021. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=7776

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *