آرام کردن نوزادان| ۸ راه که گریه بی دلیل بچه را قطع کنیم

نوشته شده برای at 11:25 ب.ظ
154 0

. مکیدن برای آرام کردن نوزادان

مکیدن اغلب منجر به آرامش نوزادان شده و باعث می شود نوزاد ارام شود، چه اینکه آنچه که می مکند یک انگشت، پستانک و یا شیر مادر باشد. با این حال زمانی که نوزاد به خوبی تغذیه شده و فقط به دنبال راحتی است، انگشتان و پستانک بهترین کارایی را خواهند داشت. یک نوزاد گرسنه از مکیدن هر چیزی که گرسنگی را رفع نمی کند خسته خواهد شد. زمانی که یک کودک درد دارد و یا گرسنه است، شیر دادن به او بهترین راهکار خواهد بود.

۲. تاب دادن

تاب دادن های سریع و ریتم دار و یا گرداندن نوزاد نا آرام را امتحان کنید چرا که اینها حرکاتی را آنها در شکم مادر تجربه کرده اند را برایشان تداعی می کند. سطح تحریک پذیری نوزاد، نیروی حرکتی لازم را برای گرداندن تعیین می کند. همان گونه که گفته شد، به اندازه ای کودک را تکان ندهید که خطرناک باشد. همچنین مطمئن شوید که سر نوزاد در یک وضعیت ثابت قرار گرفته باشد.

۳. ایجاد یک الگوی خواب

قرار دادن نوزاد نا آرام در یک روال، هم به نوزاد ارام و هم به مراقب و یا والدین کمک می کند تا سلامتی خود را حفظ کنند. خواب یک نقش حیاتی در رشد کودک و همچنین در خلق و خوی او ایفا می کند. ایجاد یک روتین برای نوزاد نا آرام یک اقدام بلند مدت است و یکی از چالش برانگیز ترین کارهای سخت در امر فرزند پروری است. با این حال، کودکان زودتر از آن چه که فکرش را می کنید، یاد می گیرند. عادت ها این اطمینان را به ما می دهند که نوزادان به حد کافی به خواب و به بازی می پردازند و یک نوزاد شادتر کمتر به گریه می پردازد.

۴. بررسی قولنج یا کولینگ

قولنج معمولا در سنین حدود ۲ تا ۶ هفتگی شروع می شود، ۲۶ درصد از نوزادان را در دوره های مختلف درگیر می کند. یک گریه مداوم و غیر قابل توضیح می تواند ناشی از گاز معده، نارحتی باشد و یا اینکه نوزاد صرفا در تلاش است تا با محیط دنیای خارج از رحم انطباق پیدا کند. نوزاد نا آرام را به پشت بخوابانید، هر دو پای او را نگهدارید و بصورت دوچرخه ای خیلی آرام حرکت دهید.

مطالعات نشان می دهد نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند و دارای قولنج هستند، زمانی که مادر مصرف مواد لبنی را قطع می کند، به طرز قابل توجهی بهبود پیدا می کنند. این به ویژه در خانواده ای با سابقه ی عدم تحمل لاکتوز و آلرژی شایع است.

۵. آروغ زدن بعد از غذا خوردن

اگر این روال نادیده گرفته شود، منجر به ناراحتی زیاد در کودک می شود. هنگامی که نوزاد ارام به خوبی تغذیه شد، او را در حالت بالا به پایین نگه دارید و به آرامی پشت او را مالش دهید. به آرامی این حرکت را تا زمانی که او آروغ بزند، تکرار کنید. هر چند این روش به رفلاکس کمک می کند، موارد حاد تر ممکن است به نسخه ی پزشک نیاز داشته باشند. آروغ زدن ناراحتی را تسهیل کرده و نوزاد را آرام می کند.

۶. قنداق کردن برای آرام کردن نوزادان

یکی از موثر ترین روش ها برای آرام کردن کودک “نگه داشتن” او است. این فرآیند چهار مرحله ای که بوسیله ی دکتر رابرت همیلتون ایجاد شده است، تقلیدی است از حالت کودک در رحم مادر. کودک را برداشته و دستان او را مقابل قفسه ی سینه اش با یک دست جهت محافظت از چانه و قفسه ی سینه قفل کنید.

پایین تنه ی نوزاد آرام را با دست دیگر گرفته و به آرامی او را در یک حالتی با زاویه ی ۴۵ درجه قرار دهید. با تکان های آرام به پشت او بزنید و یا به آرامی او را به بالا و پایین حرکت دهید تا آرام کردن نوزادان برای شما راحت تر شود.

آرام کردن نوزادان

۷. بیرون رفتن در آرام کردن نوزادان

طبیعت مهربان است و تاثیر آرامش بخشی بر کودکان دارد. بردن یک کودک در حال گریه به بیرون از خانه هم برای مراقب و هم برای خود کودک التیام بخش است. پرندگان آواز خوان، خش خش برگ های متحرک و دیگر مناظر، اصوات و بوهای طبیعی می تواند حواس نوزاد نا آرام را پرت کرده و او را آرام کند.

حرکت و هوای تازه همچنین به آرام کردن کودک کمک می کند. یکی از سخت ترین بخش های نگهداری از نوزاد نا آرام، مجبور بودن به نگهداری و پرداختن به یک نوزاد در حال گریه است. با استفاده از راهنمایی هایی که در بالا آورده شد شما می توانید یک نوزاد آرام داشته باشید و یک والدین و مراقب شاد باشید.

۸. اگر هیچ چیز دیگری جواب نداد.

با مشورت پزشک کودک را روی پشت خود در یک تخت خالی (بدون پتو یا حیوانات عروسکی) قرار دهید، در را ببندید و بعد از ۱۰ دقیقه وضعیت کودک را بررسی کنید. سعی کنید صورت خود را بشویید، عمیق نفس بکشید یا به موسیقی گوش دهید و اضطراب خود را کم کنید.

چرا کودک من گریه می کند؟ | علت گریه کودک

ادامه مقاله به شما در تشخیص علت گریه کودک کمک می کند:

۱. گرسنگی

نوزادان تازه متولد شده هر چند ساعت یک بار یا هشت تا ۱۲ بار در یک دوره ۲۴ ساعته شیر می خورند. اگر کودک شما گریه می کند، این احتمال وجود دارد که دوباره آماده غذا خوردن باشد.

۲. گاز معده.

بلعیدن مقدار زیاد مایعات می تواند هوا را در شکم کودک شما حبس کند و باعث ناراحتی و عصبانیت او می شود.

۳. پوشک خیس یا کثیف

نوزادان روزانه شش بار یا بیشتر پوشک خود را خیس می‌سازند، بنابراین مرتباً پوشک او را چک کنید.

۴. خستگی

از روز اول تا سوم ماه، نوزادان حدود ۱۴ تا ۱۷ ساعت در یک روز کامل در فواصل دو تا چهار ساعته می خوابند، بنابراین شرایط خانه را به گونه ای فراهم سازید که کودکتان به اندازه کافی در روز بخوابد.

۵. کولیک

گریه بیش از حد می تواند ناشی از قولنج باشد بنابراین از پزشک اطفال بپرسید که آیا فکر می کنید گریه او ممکن است بیش از حد باشد یا خیر.

۶. گرما یا سرما.

هنگام پوشاندن لباس نوزاد نا آرام، در مورد لایه های لباس دقت کنید تعداد بسیار کم یا زیاد میتواند باعث ناراحتی و اشک او شود. لباس او را بررسی کنید تا ببینید آیا باید یک لایه اضافه یا کم کنید.

۷.در نهایت مریضی،

گاهی اوقات گریه کردن نشانه ای از این است که کودک شما خوب نیست، بنابراین با پزشک اطفال در مورد مشکل او مشورت کنید. اگر مشکوک هستید که ممکن است تب داشته باشد، دمای بدن او را بررسی کنید و از تب سنج استفاده کنید.

چگونه می توانم تشخیص بدهم که گریه کودکم طبیعی است؟

گریه برای نوزاد کاملا طبیعی است. در واقع، باید انتظار داشته باشید که در طول شش هفته اول زندگی کودک روزانه دو یا سه ساعت صدای گریه کودک را بشنوید. بنابراین باید بدانید که گریه کردن بخش طبیعی از کودک بودن است، قدم بعدی این است که بفهمید آیا گریه هایی که می شنوید نشانه های معمولی (گرسنگی، خستگی، پوشک کثیف) هستند یا خیر و این اطلاعات نیاز به تمرین دارد.

منبع : آرام کردن نوزادان| ۸ راه که گریه بی دلیل بچه را قطع کنیم

بازنشر(Cite this article as):
دکتر ندا. تاپ نیوز: آرام کردن نوزادان| ۸ راه که گریه بی دلیل بچه را قطع کنیم. آخرین ویرایش: نوامبر 6, 2022. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=11619

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *