اسب تروجان: قارچ قاتل چگونه مننژیت و عفونت مغزی را از بین می برد؟

اسب تروجان: قارچ قاتل چگونه مننژیت و عفونت مغزی را از بین می برد?

808 0

این پژوهش توسط یک تیم از موسسه تحقیقات پزشکی Westmead و مؤسسه مری بشیر موسسه بیماری های عفونی و بیوسایتی دانشگاه سیدنی به چاپ رسید که در مجله آسیب شناسی آمریکا منتشر شده است .

مننژیت یک التهاب مینرده، سه غشاء که مغز و نخاع را پوشش می دهند. هنگامی که مایع مغز را شست و شو دهد و آن را از مننژها جدا کند و آلوده  شود، مننژیت می تواند رخ دهد.

محققان یک فرایند تهاجمی دو مرحله ای را که توسط سیستم ایمنی متوسل شده است، شناسایی کردند، که در عین حال دفاع اولیه علیه عفونت کریپتوکوک، به طور متناقض باعث عفونت و مننژیت می شود.

این تیم محل خاصی را مشاهده کرد که در آن سلول های سفید خون شناخته شده به عنوان مونوسیت ها، به عنوان وسیله نقلیه حمل و نقل برای کریپتوکوک ها عمل می کنند تا از رگ های خونی کوچک (محل های پس از مویرگی یا PVC) در داخل و اطراف مغز به فضای عروقی خارج از خون عروق یاری دهد.

آنها همچنین کریپتوكوكهایی كه از مونوسیتها به داخل این فضای پرایسكاریكی آزاد می شوند را مشاهده می كنند و به طور جداگانه وارد مغز می شوند و باعث ایجاد ضایعات مانند تومور و مایع مغز می شوند كه مننژیت را ایجاد می كنند.

یافته های کلیدی

محققان، استاد تانیا سورل از دانشگاه سیدنی گفت: “ما برای اولین بار است که پاسخ ایمنی اولیه در neurocryptococcosis از سلول های سفید خون به نام مونوسیت ها، نوتروفیل و لنفوسیت دریافت کرده ایم، از خون در سراسر اندوتلیال از PCV ها به فضای مجاور عروقی پوشش داده ایم.

“ما همچنین نشان می دهیم که مونوسیت های مشتق شده از خون و به میزان کمتر، نوتروفیل ها، با عمل به عنوان اسب های تروجان، عامل اصلی کشتن تومورهای Cryptococcus neoformans از سیستم عصبی مرکزی، همان مسیر است.”

پروفسور سورل می گوید کشف اولین گام مهم برای طراحی درمان های جدید است که می تواند از طریق قارچ قاتل جلوگیری و درمان شود.

“شناخت این فرایند پیچیده اولین گام مهم در طراحی انواع جدید درمان است که می تواند از داروهای ضد قارچی استفاده کند.

Cryptococcus neoformans قارچی است که در محیط زیست در سراسر جهان زندگی می کند، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها را یادآوری می کند. به طور معمول در خاک، بر روی چوب افتاده، در درخت های توخالی یافت می شود.

Cryptococcus neoformans یک علت شایع مننژیت این است که حتی تا زمانی که به طور مناسب درمان می شود، تا یک سوم از بیماران را می کشد.

در سراسر جهان، حدود 220،000 مورد جدید از مننژیت کریپتوکوک در هر سال رخ می دهد که باعث مرگ 181 هزار نفر می شود.

مردم پس از تنفس در قارچ میکروسکوپیک می توانند آلوده شوند، اگرچه اکثر افرادی که در معرض قارچ قرار دارند، از بیماری آن ها بیمار نمی شوند.

عفونتهای کریپتوکوکوس نئوفورانس در افرادی که در مقایسه با بقیه سالم می باشند نادر هستند. اکثر موارد در افرادی که سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده اند، به ویژه افرادی که HIV / ایدز پیشرفته دارند، رخ می دهد.

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه سیدنی 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: اسب تروجان: قارچ قاتل چگونه مننژیت و عفونت مغزی را از بین می برد?. آخرین ویرایش: سپتامبر 13, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3525

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *