دانشمندان مکانیزم های مولکولی بیماری پارکینسون را از بین برده اند

دانشمندان مکانیزم های مولکولی بیماری پارکینسون را از بین برده اند

712 0

تجزیه و تحلیل سلول های دقیق مغز کمک کرده است به محققان در کشف مکانیزم های جدیدی که فکر می کنند بیماری پارکینسون است.

این مطالعه که در « ارتباطات طبیعت» منتشر شده ، به درک رو به رشد ما در مورد علل بیماری های پارکینسون و سایر بیماری های نوروژنیک می افزاید و می تواند در آینده به طراحی دارو کمک کند.

سالها دانشمندان متوجه شده اند که بیماری پارکینسون با ایجاد پروتئین آلفا سینوکلین درون سلول های مغزی همراه است. اما چگونه این پروتئین ها باعث ایجاد نورون ها می شوند.

با استفاده از ترکیبی از رویکردهای سلولی و مولکولی دقیق برای مقایسه اشکال سالم و کلفت آلفا سینوکلین، گروهی از دانشمندان موسسه فرانسیس کریک، UCL، موسسه تحقیقات دمانس بریتانیا در دانشگاه های کمبریج و ادینبورگ، دانشگاه نیویورک و دیگر همکاران کشف کرده اند که چطور پروتئین ها برای نورون ها سمی هستند.

آنها دریافتند که توده های آلفا سینوکلین به پروتئین های کلیدی بر روی سطح میتوکندری منتهی می شوند و انرژی های قدرتمند سلول ها باعث کاهش کارایی آنها در تولید انرژی می شود. این همچنین یک کانال بر روی سطح میتوکندری برای باز شدن ایجاد کرد و موجب برانگیختن و انفجار شد و مواد شیمیایی را که باعث مرگ سلول می شود، از بین می برد.

این یافته ها در سلول های مغزی انسان تولید شده از سلول های پوست بیماران مبتلا به جهش در ژن آلفا سینوئولین، که باعث بیماری زودرس پارکینسون می شود. با تبدیل سلول های پوست بیمار به سلول های بنیادی، آنها می توانند به طور شیمیایی آنها را هدایت کنند تا سلول های مغزی تبدیل شوند که می توانند در آزمایشگاه مورد مطالعه قرار گیرند. این تکنیک برش لبه، بینش ارزشمندی را در اولین مراحل تولید عصبی ایجاد می کند و چیزی که مغز اسکن و تجزیه و تحلیل بعد از مرگ نمی تواند ضبط کند.

سونیا گاندی، رهبر گروه در Crick و UCL، و نویسنده ارشد مشترک این مطالعه گفت: “یافته های ما به ما نشان می دهد که چرا پروتئین چسبیده در پارکینسون بسیار مضر است، و برجسته شدن نیاز به توسعه درمان به فرم سمی از آلفا سینوکلئین، فرم غیر سالم نیست. ”

آندری آبراموف، نویسنده ارشد مشترک این مقاله گفت: “این مطالعه یک همکاری پیچیده در رابط شیمی، بیوفیزیک و زیست شناسی بود، که دانشمندان را از رشته های مختلف به منظور بررسی یک مشکل قدیمی در تحقیقات پارکینسون به ارمغان آورد.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط موسسه فرانسیس کریک 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: دانشمندان مکانیزم های مولکولی بیماری پارکینسون را از بین برده اند. آخرین ویرایش: سپتامبر 14, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3570

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *