روانشناسی دختر ۱۱ ساله

نوشته شده برای at 9:32 ق.ظ
93 0

دختر یازده ساله، پرخاشگری در کودکان ۱۱ ساله، لجبازی بچه ۱۱ ساله، روانشناسی دختر ۱۱ ساله نی نی سایت در این مقاله آورده شده است. فرزند شما دیگر بچه کوچک محسوب نمی شود و اکنون وارد سنین نوجوانی شده و یک نوجوان به حساب می آید. دختران در این سن عروسک هایشان را کنار می گذارند و در اینه به صورتشان نگاه می کنند و متوجه تغییرات می شوند. ۱۱ سالگی اغلب به معنای تغییرات بزرگ فیزیکی، عاطفی و شناختی در دختر شماست. در این مرحله، او در حال گذر از کودکی به بزرگسالی است و به کمک والدین احتیاج زیادی دارند.

نوجوانان دختر در این سن لجباز، عصبی، پرخاشگر و مضطرب می‌شوند مشاوران مرکز ستاره ایرانیان به شما کمک می‌کنند تا در کم‌ترین زمان با کم‌ترین عوارض بهترین درمان را تجربه کنید و نوجوانی سالم و خوشحال داشته باشید.

روانشناسی دختر ۱۱ ساله

در این سن، دختر ۱۱ ساله شروع به درک مفهوم جنسیت می‌کند، علایق فکری خود را گسترش می‌دهد و شروع به توجه بیشتر نسبت به دوستان خود می‌کنند. نقاط عطف رشدی کودک ۱۱ ساله شامل موارد زیر است:

رشد فیزیکی

دختر ۱۱ ساله به‌تازگی وارد دوره بلوغ می‌شوند و جهش رشد را تجربه می‌کنند. رشد معمولاً با اولین قاعدگی کمی کند می‌شود، رشد فیزیکی در دختر ۱۱ ساله به‌طورکلی شامل موارد زیر است:

  • رشد استخوان که باعث می‌شود دختران کشیده و قد بلندتر شوند.
  • ضخامت استخوان جمجمه افزایش می‌یابد.
  • افزایش وزن (که باعث کاهش اعتماد به نفس دخترها می‌شود).
  • تغییر در ترکیب چربی بدن.
  • رشد موهای زیر بغل و ناحیه تناسلی.
  • افزایش اندازه اندام‌های داخلی.

پیشنهاد مشاور: تربیت پسر یازده ساله

دختر ۱۱ ساله

رشد شناختی

در سن ۱۱ سالگی دختران متوجه می‌شوند که انتخاب‌های آن‌ها عواقب و نتایج بلندمدت به همراه دارد. نقاط عطف مهم شناختی شامل موارد زیر است:

  •  انتزاعی‌تر فکر کرده و موقعیت های فرضی را درک می‌کنند.
  • ظرفیت حافظه و توجه افزایش می‌یابد.
  • تغییر فیزیکی در مغز رخ داده و به نوجوان کمک می‌کند تا استدلال‌های پیچیده را درک کند.
  • مفاهیم انتزاعی مانند ایمان، عشق، باور، رفاقت، خدا و مسائل دیگر را درک کرده و در مورد آن‌ها سوال می‌پرسد.
  • رقابتی‌تر می‌شوند و برای آن‌ها بسیار مهم است که توسط گروه همسالان خود پذیرفته شوند.

رشد عاطفی و اجتماعی

روانشناسی دختر ۱۱ ساله نی نی سایت چگونه است؟ دختران در این سن تمایل بیشتری دارند که از خانواده خود مستقل شوند و ترجیح می‌دهند که به دوستان خود نزدیک‌تر باشند. دوستی در این سن برای دختران حیاتی است؛ زیرا به آن‌ها کمک می‌کند تا از سختی‌های این مرحله راحت‌تر عبور کنند. سایر نقاط عطف کلیدی شامل موارد زیر است:

  • دختران، خود محورتر می‌شوند و ترجیح می دهند مستقل به کارهای خود رسیدگی کنند.
  • تغییرات بدنی اغلب باعث اضطراب و نگرانی دخترها می شود، والدین باید واکنش خود را نسبت به تغییرات بدن نوجوان کنترل کنند و اضافه وزن او را مورد تمسخر یا توجه قرار ندهند.

بلوغ

والدین دختر یازده ساله باید صبر و درک عمیقی نسبت به این دوره داشته باشند. زمانی که بلوغ شروع می‌شود. ممکن است دختر شما متوجه شود که در قسمت‌هایی از بدنش موهایی رشد می‌کنند. دختران از سن ۹ سالگی ممکن است عادت ماهیانه‌شان شروع شود؛ ولی ممکن است یک یا دو سال طول بکشد تا عادت ماهیانه شود، باسن دختران در این سن به‌تدریج بزرگ‌تر شده و به‌مرور قوس بر می‌دارد و شکل و فرم خاصی به خود می‌گیرد.

کمک والدین به دختر ۱۱ ساله

۱.اعتماد به نفس

تغییرات فیزیکی دختر یازده ساله ممکن است بر روی وزن او تأثیر بگذارد. وظیفهٔ شما در این زمان این است که نسبت به احساساتی که به او تحمیل می‌شود او را یاری کنید. والدین ممکن است سهواً از دخترشان انتظاراتی را داشته باشند که فراتر از اوست و زمانی که او نمی‌تواند انتظارات شما را برآورده سازد از اعتمادبه‌نفس او کاسته می‌شود. بگذارید دختران یازده ساله شما متوجه این مسئله شوند که زیبا هستند و شما بدون هیچ قید و شرطی آن‌ها را دوست دارید.

۲. بی اهمیتی به نظرات شما

دختر ۱۱ ساله شما ممکن است فکر کند که توصیه‌های شما غیرضروری، ناخواسته و شرم‌آور است. نظرات همسالان دخترتان در نظر او مهم است. ناامید نشوید، شما هنوز هم یک نیروی قدرتمند و تثبیت‌کنندهٔ زندگی دخترتان هستید. به‌هرحال او ممکن است نسبت به واکنش‌های شما پاسخ مثبتی بدهد. با رفتار خود به او نشان دهید که چه انتظاراتی از آن‌ها دارید و به‌شدت از قضاوت کودکتان در این سن خودداری کنید.

۳. ملاحظات

پدران می‌توانند همان گونه که با پسران یازده ساله‌ی خود صحبت کنند با دختر یازده‌ساله‌شان نیز صحبت کنند و برخی از خاطراتشان را با او در میان بگذارند و آن‌ها را تشویق کنند که برخی از خاطراتشان را تعریف کند. مادران نیز می‌توانند با به اشتراک گذاشتن برخی از داستان‌هایی که در این سن برای آن‌ها اتفاق افتاده است از میزان استرس دخترشان بکاهند. یک مادر چون خودش یازده‌سالگی را تجربه کرده است می‌تواند به دخترش کمک کند که کم‌تر احساس تنهایی کند و به او بقبولاند که زندگی بهتر خواهد شد.

دخترتان را بغل کنید و او را ببوسید حتی اگر او نمی‌خواهد که شما این کار را انجام دهید. دخترتان در مرحلهٔ اولیه رشد و نمو است؛ ولی او همچنان به میزان زیادی از عشق و محبت نیاز دارد ولی نمی‌تواند احساسات خود را نشان دهد. سعی کنید آن‌ها را درک کنید مهم‌ترین چیز برای کودک ۱۱ ساله همین درک والدین است حتی اگر نشان ندهد.

پرخاشگری در کودکان ۱۱ ساله

پرخاشگری و لجبازی بچه ۱۱ ساله دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد؛ اما دلیل اصلی آن بیش‌فعالی، اضطراب، اختلالات یادگیری یا اوتیسم است. مرکز مشاوره ستاره ایرانیان با تست‌های استاندارد به شما کمک می‌کند تا دلیل پرخاشگری کودک خود را متوجه شده و بدون هیچ‌گونه عوارض جانبی آن را درمان کنید. مرکز ستاره که چند سال پیاپی برگزیده جشنواره مشتری‌مداری شده است با به به‌روزترین تکنیک‌ها و دستگاه‌ها کمک می‌کند تا آینده‌ای درخشان را برای کودک خود رقم بزنید.

قد دختر ۱۱ ساله چقدر باید باشد؟

بسیاری از والدین سؤال دارند که دختر ۱۱ ساله باید چند کیلو باشد؟ قد و وزن مناسب برای دختر ۱۱ ساله نی نی سایت چقدر است؟ قد و وزن مناسب برای دختر ۱۱ ساله ۳۳ کیلوگرم و ۱۴۲ سانتی‌متر است. البته این قد حدودی است و برای اطمینان بیش‌تر باید از دکتر کودک نظر بخواهید و نمودار رشد را چک کنید.

انواع مشاوره کودک ۱۱ ساله

مشاوره برای کمک به کودک ۱۱ ساله به‌منظور تشخیص و درمان اضطراب، افسردگی و اختلالات دیگر و افزایش و بهبود عملکرد در مدرسه به سه شکل می‌تواند انجام شود که در ادامه جداگانه به هر کدام پرداخته شده است:

۱. مشاوره دختر ۱۱ ساله حضوری

مشاوره کودک در مرکز مشاوره ستاره ایرانیان به‌صورت حضوری شامل بازی درمان، روان‌درمانی، داستان درمانی و موارد دیگر زیر نظر متخصص کودک انجام می‌شود. علاوه بر این با کمک از به‌روزترین دستگاه‌ها مشکلات و اختلالات یادگیری و اختلال توجه و تمرکز کودک در کوتاه‌ترین زمان و بدون هیچ عوارض جانبی درمان می‌شود و کودک پیشرفت تحصیلی قابل‌توجهی را مشاهده می‌کند. مرکز برتر ستاره ایرانیان دارای سه شعبه معتبر در تهران بوده و همواره پاسخگو سؤالات شما است:

  • شعبه قیطریه، چیذر، میدان ندا، جنب بانک دی، پلاک ۵۶، طبقه ۴ شماره تماس: ۲۲۲۴۷۱۰۰-۰۲۱
  • شعبه شریعتی، چهارراه قصر، خیابان قدوسی، پلاک ۱۵۶، واحد ۱ شماره تماس: ۸۸۴۲۲۴۹۵-۰۲۱
  • شعبه سعادت‌آباد، ضلع جنوب غربی چهارراه سرو، خیابان پاک‌نژاد کوچه گل‌ها، پلاک ۵ طبقه ۴ شماره تماس: ۲۲۳۵۴۲۸۲-۰۲۱

۲. مشاوره کودک یازده ساله تلفنی

مهم‌ترین چیز این است که هرکسی در هر شرایطی بتواند از خدمات مشاوره کمک بگیرد به همین منظور مرکز تخصصی کودک ستاره ایرانیان امکان مشاوره تلفنی و آنلاین را برای تمام فارسی‌زبانان داخل و خارج کشور امکان‌پذیر کرده است. با مشاوره تلفنی دیگر لازم نیست نگران برنامه‌ریزی، ترافیک یا عدم دسترسی باشید. در هرجا و هر شرایطی می‌توانید سلامت روان را به کودک خود هدیه دهید.

۳. مشاوره دختر یازده ساله آنلاین

مشاوره کودک به‌صورت آنلاین کمک می‌کند تا دختر ۱۱ ساله احساس کند در جلسه مشاوره قرار دارد، علاوه بر این نیازی نیست که حتماً به‌صورت حضوری در دفتر مشاور قرار بگیرید. مرکز ما این امکان را فراهم کرده است تا در پلتفرم ایمو (IMO) با مشاور ارتباط برقرار کنید و کمک کنید تا کودک به بهترین شکل با مشاور ارتباط برقرار کرده و مشکلات و نیازهای خود را مطرح کند.

چرا مرکز مشاوره ستاره ایرانیان؟

مرکز مشاوره ستاره ایرانیان با تکنیک‌های روز دنیا در زمینه‌های کودک، زوج‌درمانی، مشاوره خانواده، مشاوره کودک، مشاوره تحصیلی، درمان اختلالات (افسردگی، اضطراب، وسواس، دوقطبی، اسکیزوفرنی، بیش‌فعالی و غیره) به‌صورت تخصصی به شما کمک می‌کند. مشاوره تخصصی کودک، به شما کمک می‌کند تا اختلالات کودک را پیش از شدید شدن شناسایی و درمان کنید. درمان زودهنگام باعث می‌شود که کودک آینده‌ای درخشان داشته باشد و افت درسی و تحصیلی را تجربه نکند.

در این مرکز تست‌های استاندارد (تحصیلی، شغلی، ازدواج و اختلالات روان‌شناختی) به‌صورت حضوری و آنلاین انجام شده و با کمک آن‌ها می‌توان اختلالات را شناخته و سپس با کمک مشاور به ریشه‌یابی و درمان آن‌ها بپردازید، این تست‌ها صحت‌سنج (دروغ‌سنج) دارند. این تست‌ها برای مشاوره تحصیلی، بیش‌فعالی و اختلالات دیگر انجام شده و به تشخیص دقیق کمک می‌کنند. برای آگاهی از این تست‌ها و نحوه انجام آن‌ها با مرکز ستاره ایرانیان تماس حاصل کنید، تا همکاران ما راهنمایی‌های لازم را باتوجه‌به خواسته شما ارائه دهند.

منبع : روانشناسی دختر ۱۱ ساله

بازنشر(Cite this article as):
دکتر ندا. تاپ نیوز: روانشناسی دختر ۱۱ ساله. آخرین ویرایش: ژوئن 8, 2023. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=13006

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *