صحبت در مورد مسائل مالی با همسر |چرا و چگونه؟

نوشته شده برای at فوریه 1, 2022
300 0

صحبت در مورد مسائل مالی با همسر، چرا و چگونه

صحبت کردن در مورد مسائل مالی برای بسیاری از زوجین سخت می باشد و آن ها نمی دانند چطور بدون بحث و دعوا مشکلات مالی خودشان را حل کنند، مسائل مالی در زندگی نقش بسیار مهمی دارد و به همین دلیل بسیار لازم و ضروری می باشد که زوجین در مورد مسائل مالی با یکدیگر به تفاهم برسند.

این مسئله مانند هر مشکل دیگری راه حل های خاص خودش را دارد و شما باید مهارت گفتگوی موثر را یاد بگیرید.

در ادامه این مقاله به توضیحات بیشتری در مورد حل مشکلات مالی و حرف زدن با همسر در این باره می پردازیم که مطالعه آن می تواند برای شما مفید باشد و آگاهی شما را در این خصوص افزایش دهد، هم چنین برای این که در زندگی مشترک به تعادل برسید باید از مشاور خانواده کمک بگیرید.

صحبت در مورد مسائل مالی با همسر: خودداری از گفتگو

برای بسیاری از زوجین مشکلات مالی در زندگی زناشویی از جمله مسائل مهم و حساسی می باشد که صحبت کردن در مورد آن ها سختی های بسیاری برای آن ایجاد می کنند، علت این موضوع باورهای غلطی می باشد که بسیاری از افراد در این زمبنه دارند.

به طور مثال بسیاری از افراد صحبت کردن در مورد مسائل مالی را مناسب نمی دانند و صحبت کردن در مورد مسائل مالی را نشان دهنده این است که آن ها انسان های مادی گرایی می باشند.

به همین دلیل ممکن است آن ها دچار نشخوار های ذهنی و خطاهای شناختی مانند ذهن خوانی شوند و در صورتی که در مورد مسائل مالی حرف بزنند همسرشان درباره آن ها چه فکرهای می کنند.

لازم است که بدانید که مشکلاتی که در زندگی مشترک به وجود می آیند بهتر است زوجین با گفتگوی سالم به حل آن بپردازند و در صورتی که زوجین از مهارت های ارتباط کلامی مناسبی برخوردار باشند سوء تفاهم این چینی برای آن ها کمتر به وجود می آید و در این باره نگرانی هایی برای آن ها وجود نخواهد داشت.

پیش از هر چیزی باید سعی کنید تا مهارت های ارتباط کلامی را در خودتان تقویت نمایید

چگونه در مورد مسائل مالی با همسر خود صحبت کنیم؟

برای این که بتوانید مشکلات مالی را در زندگی مشترکتان را به خوبی مدیریت کنید و با یکدیگر گفتگوی سالم و مثبت و سازنده ای داشته باشید باید برخی از نکات ضروری را رعایت کنید که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  1. شریک بودن در عین استقلال را یاد بگیرید

پس از این که به زندگی مشترک تان وارد شدید باید یاد بگیرید که در مسائل مختلف با همسرتان شریک باشید زیرا این زندگی و این خانواده متعلق به هر دوی شما می باشد و در نتیجه هر تصمیمی که گرفته باشید نیازمند به نظرات هر دو شما می باشد.

یکی از این مسائل مهم، مسائل مالی و اقتصادی می باشند که در زندگی زناشویی از اهمیت بسیاری برخوردار هستند و به تصمیم هر دو طرف نیاز دارند، به طور مثال استقلال مالی زنان یکی از مسائلی می باشد که باعث به وجود آمدن اختلاف می شود.

به طور مثال هر کدام از شما می توانید به سرکار بروید و در مورد خرج کردن پول به استقلال مالی برسید.

اما چون مسائل مالی به کیفیت زندگی خانوادگی شما مربوط می شود باید تا جایی که امکان دارد به نظرات یکدیگر احترام بگذارید و در صورتی که قرار است اقدامات مالی مهمی را انجام دهید باید پیش از آن که تصمیم خودتان را عملی می کنید از نظر همسرتان جویا شوید و به آن ها احترام بگذارید.

در مورد این مسائل با همسرتان مشورت کنید و با هم فکری به نتیجه صحیحی برسید.

  1. در مورد اهداف مشترک با یکدیگر صحبت کنید

بسیاری از اختلافات زوجین در مورد مسائل مالی به این دلیل می باشد که آن ها هرگز در مورد اهداف مالی شان با یکدیگر صحبت نمی کنند و به طور واضح با نظرات یکدیگر آشنا نمی شوند.

به همین خاطر احتمال دارد که شما و یا همسرتان در صورتی که برای زندگی مشترک تلاش می کنید اقداماتی را انجام دهید که باعث نارضایتی طرف مقابل شود.

به همین دلیل برای این که با این مشکلات رو به رو نشوید باید زمان هایی را در نظر بگیرید و با همسرتان به برنامه ریزی و صحبت کردن در مور مسائل مالی اختصاصی بپردازید.

صحبت در مورد مسائل مالی با همسر

و باید به صورت وضوح انتظارات خودتان را بیان کنید تا بتوانید در کنار یکدیگر برنامه های مشترکی برای رسیدن به این ها داشته باشید و به خوبی بتوانید در مورد اهداف مشترک تان با یکدیگر صحبت کنید.

  1. تفاوت دیدگاه ها را بپذیرید

در صورتی که با همسرتان در مورد مسائل مالی حرف می زنید از او انتظار نداشته باشید که دیدگاه و نظرات شما با یکدیگر مشابه باشد زنان و مردان به طور معمول در نوع برخورد و نگاهشان به مسائل مالی تفاوت هایی با یکدیگر دارند و این تفاوت ها باعث می شود تا مسائلی مانند موارد زیر به وجود آید:

  • تفاوت در نحوه خرید کردن: احتمال این که زنان بیشتر برای خرید چیزی که به آن نیاز ندارند اقدام کنند.
  • اهمیت دادن به تنوع در وسایل در زنان
  • تفاوت در نحوه پس انداز و سرمایه گذاری

در صورتی که در مورد مسائل مالی با یکدیگر صحبت کنید راحت تر می توانید با این تفاوت ها آشنا شوید و آن ها را در نظر بگیرید این امر به شما کمک خواهد کرد که در مورد مکالمات تان انعطاف پذیری بیشتری داشته باشید در غیر این صورت با همسرتان با مشکلاتی رو به رو خواهید شد.

صحبت کردن در مورد مسائل مالی قبل ازدواج

بسیار مهم می باشد که قبل از ازدواج تان در مورد مسائل مالی با همسرتان حرف بزنید زیرا این مسائل بخش مهم و بزرگی را از زندگی مشترک شامل می شوند و به همین دلیل باید از نگرش یکدیگر نسبت به مسائل آگاه باشید.

اما قبل از ازدواج ممکن است صحبت کردن در مورد این مسائل برای شما دشوار باشد البته نگرانی در مورد این موضوع کاملا طبیعی می باشد زیرا رفتار و پرسش های اشتباه ممکن است باعث سوء تفاهم در فرد شوند.

به همین دلیل توصیه می شود که در این خصوص از مشاور ازدواج کمک بگیرید، تا به تمامی این سوالات به درستی پاسخ داده شود در غیر این صورت احتمال دارد بعد از ازدواج  با اختلافات خانوادگی رو به رو شوید و مشکلاتی در این خصوص برای شما به وجود آید.

سخن آخر

باید توجه داشته باشید که مسائل مالی نقش بسیار مهمی در زندگی مشترک شما دارند به طوری که امروزه زوجین ساعت های بسیاری را صرف این گفتگو و حرف زدن در مورد این موضوع می پردازند،

در حالی که اگر در مورد این موضوع آگاهی داشته باشید و از روش های صحیح گفتگو در مورد مسائل مالی آگاهی داشته باشید می توانید بحث و دعوا را به حداقل برسانید  و با یکدیگر گفتگو موثر و خوبی انجام دهید.

در صورتی که در این مسئله دچار مشکل شده اید می توانید از مشاور و متخصص کمک بگیرید، مرکز مشاوره ستاره ایرانیان در این خصوص خدماتی را ارائه می دهد و برای حل مشکلاتتان راهکارهایی را بیان می کنند.

منبع : صحبت در مورد مسائل مالی با همسر |چرا و چگونه؟

بازنشر(Cite this article as):
دکتر ندا. تاپ نیوز: صحبت در مورد مسائل مالی با همسر |چرا و چگونه؟. آخرین ویرایش: فوریه 1, 2022. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=8513

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *