مشاوره تلفنی با برترین مشاوران کشور

نوشته شده برای at 6:15 ب.ظ
161 0
مشاوره تلفنی ازدواج. مشاوره تلفنی گزینه نسبتاً جدید برای دریافت کمک در مورد مسائل سلامت روان است که تحقیقات از اثربخشی آن حمایت می کند.

در ادامخه به بررسی مزایا و معایب مشاوره تلفنی می پردازیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید و از مشاوره تلفنی بهترین نتیجه را دریافت کنید.

مشاوره تلفنی چیست؟

مشاوره تلفنی مانند مشاوره حضوری عمل می کند، اما جلسات به صورت تلفنی انجام می شود.

می توانید از طریق خطوط مرکز مشاوره ستاره ایرانیان به مشاوره تلفنی دسترسی داشته باشید. اگر نیاز به صحبت فوری با شخصی دارید حتما با مشماره مشاوره تلفنی 02122354282و 02122247100 و  09035673050 و 09108347597 تماس بگیرید و از بهترین مشاوران کمک لازم را دریافت کنید.

افرادی که از مشاوره تلفنی بیش تر بهره مند می شوند شامل افراد مسن، خانه نشین یا مبتلایان به بیماری های مزمن پزشکی، پرسنل نظامی یا افراد با مشکلات حرکتی می باشند.

مزایای مشاوره تلفنی

تحقیقات تا به امروز در مورد روان درمانی تلفنی، یافته های دلگرم کننده ای به دست آورده است و نشان داده شده است که درمان افسردگی و اضطراب خفیف تا حدی با مشاوره تلفنی ممکن می باشد.

1. راحتی

بارزترین مزیت مشاوره تلفنی ازدواج این است که راحت تر از جلسات حضوری است و باعث می شود افراد راحت تر حرف های خود را بازگو کنند.

شما می توانید در خانه استراحت کنید و بدون توجه به اینکه در کجا زندگی می کنند، با درمانگر خود از طریق تلفن صحبت کنید یا می توانید از محل کار خود به درمان دسترسی داشته باشید.

شما می توانید مشاوره را طوری سازماندهی کنید که با برنامه زندگی شما سازگاری داشته باشد، مهم نیست کجا هستید و در چه شرایطی قرار دارید.

2. خصوصی نگه داشتن اطلاعات

تلفن درمانی نسبت به جلسات حضوری، حریم خصوصی بیشتری را ارائه می دهد. برای مثال، می‌توانید مشاوری را انتخاب کنید که در منطقه‌ یا شهری کاملاً متفاوت با شما زندگی می‌کند.

برای برخی، نگاه کردن به چشمان دیگران در هنگام بحث می تواند دلهره آور باشد. اینجاست که صحبت با مشاور از طریق تلفن می‌تواند راه‌حل خوبی باشد، زیرا بدیهی است که نیازی به دیدن درمانگر خود نخواهید داشت.

حفظ حریم خصوصی و محرمانه بودن مشاوره برای افراد مضطرب می تواند بسیار آرامش بخش باشد، به خصوص زمانی که موضوعاتی که می خواهید در مورد آن ها بحث کنید موضوع حساسی برای شما می باشد.

3. ارزان بودن

هزینه های درمان بسته به مکان های مختلف می تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی هزینه های آن نسبت به مشاوره حضوری کم تر و به صرفه تر می باشد.

4. برای کسانی که مشکلات حرکتی دارند آسان تر است

اگر به هر دلیلی بیرون رفتن برایتان سخت است، مشاوره به صورت تلفنی یک گزینه عالی می باشد. مشاوره به این صورت به شما کمک می کند تا از این مسائل مربوط به دسترسی عبور کنید، با کمک او می توانید از طریق تلفن با یک درمانگر به راحتی صحبت کنید.

5. برای مبتلایان به اضطراب بهتر می باشد

برخی از مبتلایان به اضطراب از فکر ترک خانه برای ملاقات با درمانگر می ترسند. صحبت با مشاور از طریق تلفن در حالی که در محیطی آشنا استراحت می کنید، اغلب می تواند بسیار راحت تر باشد و شما را برای ملاقات حضوری آماده کند.

مشاوره تلفنی

6. در زمان و هزینه های سفر صرفه جویی می شود

هیچ کس رفت و آمد غیر ضروری را دوست ندارد. برگزاری جلسه تلفن درمانی می تواند در زمان و هزینه شما در این زمینه صرفه جویی زیادی کند.

رانندگی، جای پارک، گیر افتادن در ترافیک سنگین، هوای آلوده و مشکلات دیگر باعث می شود که تلفن درمانی گزینه عالی برای شما باشد.

7. راحتی

مشاوره تلفنی به شما امکان کنترل کامل محیط را می دهد. می توانید روی مبل استراحت کنید، بیرون در باغ یا مکان مورد علاقه خود بنشینید یا حتی در پارک قدم بزنید و با تلفن درمانی صحبت کنید این باعث می شود که تمرکز بیش تری داشته باشید و از جلسات لذت بیش تری ببرید.

همه این ها می تواند فضای بهتری را برای شما ایجاد کند تا به طور کامل در درمان شرکت کنید و بهترین نتیجه را از آن بگیرید.

8. جایگزین مناسب

مشاوره به شکل تلفنی بهترین جایگزین برای مشاوره حضوری است. اگر به هر دلیلی نمی توانید قرار ملاقات حضوری با مشاور داشته باشید بهتراست که از مشاوره تلفنی کمک بگیرید.

9. دسترسی راحت تر

دسترسی و تماس با مشاور در مشاوره به صورت تلفنی بسیار راحت تر می باشد حتما با مشاور خود در تماس باشید تا در صورت احساس نیاز به آن ها دسترسی راحتی داشته باشید.

10. گزینه های بیشتری برای انتخاب درمانگر مناسب

از آنجایی که هنگام یافتن درمانگر به منطقه خود محدود نمی شوید، انتخاب های بیشتری در مورد اینکه می خواهید با چه کسی مشاورت کنید دارید بنابراین می توانید مشاوری را پیدا کنید که با او رابطه خوبی دارید، یا فردی که در نوع درمانی مورد نظر شما، مانند اعتیاد، سوگ، افسردگی، اضطراب و رابطه، متخصص است.

 

معایب مشاوره تلفنی

با وجود تمام مزایای تلفن درمانی، مواردی وجود دارد که باید در نظر داشت، این معایب شامل موارد زیر می شوند و می توانند نتیجه جلسه مشاوره را تحت تاثیر خود قرار دهند.

1.ممکن است برای همه مناسب نباشد

اگر از مشکلات روانی جدی مانند ضربه روحی یا افکار خودکشی رنج می برید درمان تلفنی توصیه نمی شود. در این مورد به شما توصیه می کنم که به دنبال یک درمانگر مناسب باشید تا حمایت لازم و کافی را به بهترین شکل به دست آورید.

2. بازدهی کم تر

بسیاری از افراد در جلسات تلفن درمانی می توانند ارتباط بهتری با مشاور خود برقرار کرده و نتایج بهتری را دریافت کنند درحالی که در جلسات تلفنی معمولا افراد ارتباط موثری با مشاور خود پیدا نمی کنند.

3. عدم وجود ارتباط کافی

کمبود نشانه‌های غیرکلامی مانند زبان بدن، حالات چهره و لحن صدا در مشاوره تلفنی باعث کمبود تاثیر مشاوره می شود و فردی که مشاوره را دریافت می کند ممکن است حمایت لازم را دریافت نکند.

علاوه بر این در جلسات حضوری مشاور بهتر از مشکل بیمار اطلاع کسب می کند و تشخیص دقیق تری نسبت به اختلال یا مشکل فراهم می کند.

منبع : مشاوره تلفنی با برترین مشاوران کشور

بازنشر(Cite this article as):
دکتر ندا. تاپ نیوز: مشاوره تلفنی با برترین مشاوران کشور. آخرین ویرایش: سپتامبر 26, 2022. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=11239

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *