مشاوره تلفنی ازدواج چیست؟

مشاوره ازدواج تلفنی یک روش درمانی است که به صورت آنلاین انجام می شود، مانند ویدئو کنفرانس و می تواند مانند جلسات حضوری به افراد کمک کند تا ارتباطات خود را تقویت کنند، روی مسائل کار کنند و تضاد را کاهش دهند.

برای بسیاری از افراد مشاوره تلفنی در دسترس‌ و راحت‌تر است، زیرا مدت زمانی را که زوج‌ها برای مراجعه به دفتر و برگشت نیاز دارند، کاهش می‌دهد. برخی از زوج ها همچنین از حفظ حریم خصوصی که مشاوره ازدواج آنلاین فراهم می کند قدردانی می کنند زیرا نیازی به نشستن در اتاق انتظار در مطب درمان ندارند.

مشاوره ازدواج چیست؟

مشاوره ازدواج نوعی مشاوره مشترک میان زن و شوهر است که با سایر انواع درمان متفاوت می باشد زیرا در هر جلسه چه به صورت تلفنی و چه به صورت حضوری دو فرد متاهل شرکت می کنند و نیازهای خود را در رابطه بیان می کنند.

مشاوره ازدواج در مورد زوج‌هایی که عصبانی هستند، خیانت کرده اند و از درمان به‌عنوان وسیله‌ای برای اثبات اشتباه همسرشان استفاده می کنند، بسیار سخت و دشوار می باشد.

مشاوره تلفنی روانشناسی به زوجین برای درک و بهبود روابطشان کمک می کند. البته دقت داشته باشید که برای مشاوره ازدواج نیازی نیست در رابطه خود دچار مشکل شوید، بلکه در هنگام مشاهده مشکلات اساسی باید به مشاور مراجعه کنید تا از بزرگ شدن آن ها جلوگیری کنید.

 

در طول مشاوره آنلاین ازدواج چه انتظاراتی باید داشت؟

مشاوره تلفنی روانشناسی بین 45 تا 60 دقیقه باشد، تعداد جلسات بسته به نیاز شما، شریک زندگی و درمانگر دارد.

جلسه اول بر بررسی انتظارات و اهداف متمرکز خواهد بود، درمانگر اغلب در مورد نحوه کار ، تئوری‌ها، رویکردها و مداخلاتی که از آن ها استفاده می‌کند و آنچه می‌توانید از درمان انتظار دارید توضیح دهد.

برای اطمینان از اینکه درمانگر و روشی که به کار می‌برند برای شما و شریک زندگیتان مناسب است، وقت بگذارید. درمانگر شما ممکن است از یکی از رویکردهای زیر برای زوج درمانی استفاده کند:

درمان شناختی رفتاری: درمان شناختی رفتاری (CBT) که اغلب برای اضطراب و افسردگی استفاده می‌شود، می‌تواند برای مشخص کردن منبع مشکلات مربوط به رابطه و تمرکز بر بهبود ارتباطات استفاده شود.

درمان متمرکز بر هیجان: این رویکرد به شما و شریک زندگیتان اجازه می دهد تا احساساتی که باعث تعارض در رابطه شما می شود را کشف کنید و راه هایی برای رفع آن ها بیابید.

روش درمانی مختصر و متمرکز بر راه حل: این رویکرد به زوج‌هایی که به دنبال حمایت برای یک یا دو موضوع هستند، با ایجاد طرحی که شما را تشویق می‌کند تا حتی بیرون از جلسات نیز درمان را ادامه دهید.

مشاوره تلفنی روانشناسی به درد چه کسی می خورد؟

مشاوره ازدواج تلفنی ممکن است گزینه خوبی برای زوج هایی باشد که به دلایلی از جمله هزینه های مالی یا دسترسی محدود به درمانگران محلی از درمان حضوری منصرف شده اند. درمان تلفنی به مراجعین اجازه می دهد تا کمک مورد نیاز خود را (اغلب با هزینه کمتر) بدون خروج از خانه خود بیابند.

افرادی که برای اعتیاد به مواد مخدر، خشونت و خیانت یا اختلال های شدید نیاز به درمان دارند بهتراست از مشاور تلفنی استفاده نکنند.

مشاوره ازدواج تلفنی رایگان برای هر زوجی که مشکلی را تجربه می کند کارآمد است و بعضی از علائم زیر نشان می دهد که نیاز به مشاور تلفنی ازدواج دارید در ادامه ذکر شده است:

  • نمی توانید به راحتی به توافق برسید و در این راه مشکل دارید.
  • دعوا یا مشاجره زیادی را تجربه می کنید.
  • قادر به حل مشکل با هم نیستید.
  • نمی توانید به یکدیگر اعتماد کنید.
  • از نظر احساسی و جسمی ناراحت هستید.
  • رابطه جنسی بسیار کمی را تجربه می کنید.
  •  در سبک زندگی یا اهداف زندگی (مانند پول، بچه ها، محل زندگی و غیره) اختلاف دارید.
  • درگیر خیانت یک شریک (یا هر دو) هستید.
  • روزهای سختی را کنار هم تجربه می کنید.

مزایای زوج درمانی آنلاین

مشاوره ازدواج تلفنی رایگان فواید زیادی دارد که شامل موارد زیر می شود:

اول، دریافت کمک حرفه ای از یک درمانگر در حل مسائل جدی ضروری است. درمان می تواند به شما و شریک زندگیتان کمک کند تا تصمیمی متفکرانه در مورد بازسازی رابطه خود یا رفتن به راه های جداگانه بگیرید.

درمانگر می تواند به شما و همسرتان کمک کند تا واقعاً به حرف یکدیگر گوش دهید و دیدگاه یکدیگر را درک کنید، که در یافتن راه حلی برای مشکل شما ضروری است. درمانگر شما و شریک زندگیتان را در طول مکالمه راهنمایی می کند تا هر دو در مورد اختلاف های خود خود شفاف سازی کنید.

ثانیاً، مشاوره ازدواج تلفنی این امکان را به شما و شریک زندگیتان می دهد که در هر جای دنیا در جلسه درمانی شرکت کنید، حتی اگر همسرتان در کنار شما یا در دور باشد. زندگی مدرن امروزی زندگی ما را شلوغ‌تر کرده است و تاثیر بیشتری بر زمان ما گذاشته می‌شود.

زوج‌درمانی آنلاین همچنین به شما کمک می‌کند تا با تلاش برای یافتن زمانی که هم شما و هم همسرتان می‌توانید در یک جلسه شرکت کنید، استرس اضافی روی رابطه خود را از بین ببرید.

مشاوره ازدواج تلفنی

علاوه بر این، زوج درمانی آنلاین نه تنها انعطاف پذیری و راحت می باشد بلکه صمیمیت بیشتری را نیز ارائه می دهد. از آنجایی که می توانید از خانه خود در جلسه درمانی شرکت کنید، از صحبت کردن در مورد مسائل صمیمی خود با شریک زندگی خود با درمانگر احساس ناراحتی نخواهید کرد.

تجربه عالی در مشاوره تلفنی

تصمیم به رفتن به مشاوره ازدواج یک قدم بزرگ است. اگر دیگران بدانند که در زندگی زناشویی خود با مشکلاتی روبرو هستید، ممکن است احساس آسیب پذیری کنید و در نتیجه از مشاوره ازدواج مشاوره بگیرید. با مشاوره ازدواج تلفنی، هیچ کس نیازی ندارد بداند که شما دو نفر از طریق زوج درمانی به دنبال کمک هستید. شما می توانید مشاوره زوجین را در خلوت خانه خود یا حتی در تعطیلات انجام دهید.

می توانید با شماره های 02122354282 و 02122247100 و 02188422495 تماس حاصل کنید.

منبع : مشاوره ازدواج تلفنی تضمینی_مرکز مشاوره ستاره زندگی