مشاور ازدواج خوب + مهم ترین نکات مشاوره ازدواج

نوشته شده برای at 8:58 ب.ظ
371 0

مشاور ازدواج خوب به شما کمک می کند تا دیدگاه درستی نسبت به زندگی مشترک داشته باشید و شما را برای یک ازدواج موفق آماده می کند. مشاور ازدواج میزان موفقیت و تفاهم  زوجین پیش از ازدواج را پیش بینی کند.

هدف از انجام مشاوره قبل از ازدواج

سه هدف بسیار مهم قبل از ازدواج عبارتند از:

  1. بررسی آمادگی زوجین برای ازدواج
  2. بررسی هماهنگی و همسان بودن زوجین
  3. بررسی مهارت های زوجین در زندگی

اگر زمانی که دو نفر تصمیم به ازدواج گرفتند به بررسی دقیق بپردازیم متوجه می شویم که آن ها در واقع برای ازدواج آماده نمی شوند بلکه برای جشن عروسی آماده شده اند. خرید طلا، تهیه و سفارش غذا، تهیه لیستی از مدعوین، اجاره لباس عروس و نهایتا مراسم عروسی.

در ظاهر همه چیز خوب به نظر میرسد و همه آمادگی های لازم انجام شده است اما باید این را هم در نظر گرفت که در صورت مواجه این زوج با مسائلی مثل برنامه ریزی های مالی، اوقات فراغت، اعتقادات مذهبی، دلبستگی، ایجاد تغییر در یکدیگر، مسئولیت پذیری و… با کدام یک از قسمت های خانه و ماشین یا کدام یک از اقلام تهیه شده در جهیزیه می توانند این موضوعات را حل کرده و پشت سر بگذارند؟

هدف از انجام مشاوره های قبل از ازدواج این است که افراد بتوانند زوج مناسب را برای ازدواج انتخاب کنند این مرحله از مشاوره ازدواج مهم ترین مرحله است چون در صورت انتخاب صحیح باعث تامین بهداشت روانی خانواده می شود.

باید توجه کنیم که افراد از یکدیگر شناخت کافی ندارند به همین دلیل برای رسیدن به این شناخت به کمک مشاوره نیازمند هستند و این جاست که اهمیت مشاوره های قبل از ازدواج مشخص می شود.

چگونگی انجام مشاوره قبل از ازدواج

در مشاوره های قبل از ازدواج مشاور به صورت تک نفره و دونفره (زوج درمانی) جلساتی را برگزار می کند. در بعضی مواقع نیز مشاور آزمون ها کتبی را از طرفین می گیرد تا احتمال موفق بودن ازدواج را بسنجد البته این احتمالات قطعی نیستند.

از طریق این آزمون ها شخصیت درون گرا(تمایل به کناره گیری ، سکوت، تنهایی و خلوت) یا شخصیت برون گرا (حاضر بودن در جمع ها، مهمانی رفتن و خرید کردن) در هر فرد مشخص می شود که یقینا

دو نفر با شخصیت هایی متضاد هم در ارتباط با یکدیگر با مشکل مواجه خواهند شد. خصوصیات اخلاقی این افراد با هم دارای تفاوت هایی است که در این صورت یک نفر باید همیشه از خواسته های خود بگذرد.

متخصص مشاوره این توانایی را دارد که تفاوت های شخصیت هردو فرد را سنجیده و نظر طرفین را به این تفاوت ها جلب کند. موضوعات دیگری مانند تمایلات، آرزوها، خطوط قرمز و آرزوهای طرفین هم در جلسه های مشاوره بررسی می شوند.

به طور کلی هدف از انجام مشاوره های قبل از ازدواج انتخاب فرد مناسب برای یک عمر زندگی است. مشاوران در این جلسات توصیه ای برای انجام دادن یا انجام ندادن کاری نمی کنند فقط سعی می کند تا طرفین را آگاه کند آن ها نتیجه این ازدواج را اعلام می کند تا خود شما انتخاب کنید.

نکاتی که باید در مشاوره ها بگویید

باید در نظر بگیرید که چه چیزهایی را باید به مشاور بگویید؟ آیا باید فقط موضوعاتی را بگویید که باید روی آن ها کار شود یا باید تمامی جزئیات خانوادگی تان را مطرح کنید؟

آیا باید تمام مسائل حساس را مطرح کنید یا اشاره  جزئی به آن کافی است؟ اگر جلسه مشاوره شما دونفره است بهتر است موضوعاتی را که باعث شرمندگی او شده و یا ممکن است خشم او را برانگیزد مطرح نکنید مگر در صورتی که علت اصلی مراجعه شما به مشاور همان موضوع باشد.

در مورد نقاط ضعف و قوت خود و همسرتان نظراتی ارائه کنید و به جای انتقاد از طرف مقابل درمورد خودتان هم صحبت کنید با کمک مشاورتان طرحی برای حل بزرگ ترین مشکل در زندگی زناشویی تان را در نظر بگیرید.

بهترین زمان انجام مشاوره قبل از ازدواج

زمان انجام مشاوره قبل از ازدواج‌ بسیار مهم است هدف از انجام این مشاوره یافتن راهی برای ارتباط بین زوجین بوده و برای موفق شدن در این راه باید در زمان مناسب اقدام به انجام مشاوره شود.

زمان انجام مشاوره نباید دقیقا بلافاصله پس از آشنایی و یا بعد از گذشت مدت زمان زیاد از آشنایی باشد چون در هر دو صورت باعث کاهش اثربخشی جلسات مشاوره می شود. بهترین زمان برای انجام مشاوره در صورت آشنایی بعد از دو یا سه ملاقات و در صورت خواستگاری بعد از ده ساعت گفتمان می باشد.

مشاوره ازدواج شما را نسبت به نقاط ضعف و مشکلات آینده در زندگی مشترک تان آگاه کرده، چالش های پیش رویتان را به شما نشان می دهد و راه حل برخورد با آن ها را نیز به شما می آموزد.

مهم ترین نکات مشاوره ازدواج

  • حساسیت‌های همسر

هر فرد دارای نوعی شخصیت و حساسیت‌های مخصوص به خود است که در زمان انجام کار یا در هنگام صحبت کردن مشخص می شود. زمان شکل گیری شخصیت دوران کودکی تا بزرگسالی است بنابراین عکس العمل های هر کس غیر قابل پیش بینی و متفاوت است. اگر بخواهیم ازدواج موفقی داشته باشیم و بتوانیم ارتباط خوبی با همسرمان برقرار کنیم باید با حساسیت های او آشنا باشیم تا از بروز آن ها پیشگیری کنیم.

 مهم ترین حساسیت های هر فرد عبارتند از:

حساسیت به خشم، احترام، ارزش ها، خانواده، شغل و نا امیدی. تمامی این حساسیت ها باعث زنده شدن خاطرات گذشته فرد  و حتی سبب عکس العمل‌ های  منفی احساسی می‌شوند. هر چند که شما مسئول این حساسیت ها نیستید اما در صورت بی توجهی به این حساسیت ها  از طرف شما، خاطرات بد همسرتان باز می گردد و آن ها را برایش زنده می شوند.

  • حساسیت‌های خود شما

توجه به حساسیت‌های خودتان یکی از مهم ترین مواردی است که بیشتر زوجین از آن غافل هستند.  خاطرات بدی که در ناخودآگاه شما یاد آوری می شوند خطرناک هستند.

باید بدانید چه چیزی هایی شما را آزرده خاطر و عصبی می کنند‌. این امکان وجود دارد که همسرتان عادت های بدی داشته باشد که خاطرات بد شما را زنده کرده و باعث عصبانیت شما شود، همین موضوع باعث می شود نتوانید ارتباطی صحیحی با همسرتان برقرار کنید.

  • چگونگی برخورد با خشم

به طور میانگین زوجین در زمان بروز اختلاف های زناشویی یکدیگر را  سرزنش می کنند و همیشه همسرشان را  مقصر نابودی رابطه شان می دانند.  سرزنش نوعی رفتار خودخواهانه است که باعث ناراحتی یک نفر در مقابل فرد دیگر می شود. باید به یاد داشته باشید هیچکس کامل نیست.

باید در مورد مسائلی که باعث عصبانیت و ناراحتی شما می شود صحبت کنید و کمتر  به عیب جویی از نواقص و کمبودهای همسرتان توجه کنید. برنده یا بازنده بودن شما در برقراری ارتباط با همسرتان معیاری برای موفق بودن ازدواجتان نیست. باید بدانید که با سرزنش کردن طرف مقابل نمی‌توانید ارتباط موثری با او برقرار کنید.

  • مسئولیت پذیری

وقتی  تصمیم بگیرید که رفتار خودتان را بهتر کنید احساس مسئولیت کرده و تغییراتی در زندگیتان ایجاد می کنید و دیگر انتظاری برای تغییر همسرتان ندارید. در این صورت کم کم،  احساس می کنید درماندگی از شما دور شده، احساس نا امیدی و مشکلات گذشته را ندارید.

مسئولیت پذیری به شما کمک می کند که زندگی مشترک خود را بهبود بخشیده و دیگر بر روی نواقص و کمبودها تمرکز نکنید. باید بدانید زمانی خانواده به سمت تغییر پیش می رود که زن یا شوهر روی خود تغییراتی ایجاد  کنند.

  • دیدگاه مثبت

به یاد داشته باشید این که چقدر از شما انتقاد می شود یا همسرتان چقدر شما را در خراب شدن رابطه تان مسئول می داند اصلا مهم نیست.

شما نباید انرژی و دیدگاه مثبتتان را از دست بدهید و به دنبال فرصتی برای تلافی عکس العمل های همسرتان باشید چون در این صورت فقط باعث درماندگی و آزار خودتان می شوید.

مشاور ازدواج خوب + مهم ترین نکات مشاوره ازدواج

راهکار هایی برای مقابله با خشم همسر

در بیشتر موارد زوجین در زمان مواجهه با اختلافات، یکدیگر را سرزنش کرده و دیگری را مسئول از بین رفتن عشق در میان خود می دانند در حالی که سرزنش بهانه ای است که سبب می شود شما مسئولیت را نپذیرید و آن را به طرف مقابل واگذار کنید.

شما باید به دنبال درمان مشکل از ریشه باشید و راهکار مناسب برای مقابله با آن را پیدا کنید. تمام مشکلات قابل حل هستند فقط کافی است شما با ملایمت و آرامش رفتار کنید باید بدانید هیچگاه کشمکش، قهر، تهمت و دعوا منجر به ازدواج موفق نخواهد شد.

شما با انجام مشاوره می توانید سطح مسئولیت پذیری خود را بالا برده و آن ها را برطرف کنید.

هزینه مشاوره – مشاوره ازدواج تلفنی و حضوری

مشاوره ازدواج بسیار ارزشمند بوده و می توان گفت شاید هر فرد ممکن است  یک بار در موقعیت ازدواج قرار بگیرد و باید بتواند به کمک این مشاور بهترین انتخاب را انجام دهد، به همین دلیل است که مشاوره چه قبل از ازدواج و چه بعد از ازدواج می تواند کمک های فراوانی به زوجین بکند.

هزینه کردن برای انجام این مشاوره ارزش این را دارد که شما بتوانید با دید باز همسر آینده خود را انتخاب کنید و با استفاده از راه حل هایی که به شما آموزش داده می شود از نابودی و تباهی کانون خانواده خود پیش گیری کرده و با مدیریت مسائل پیش آمده را حل کنید.

سفارش ما به شما این است که در کنار صرف هزینه برای اموری مثل تجملات مجالس عروسی و آرایشگاه و مزون های مجلل برای انجام مشاوره نیز هزینه کرده تا بتوانید پس از ازدواج مشکلات زندگی تان را به آسانی حل کنید.

زندگی در زمان تاهل تفاوت های اساسی با زندگی در زمان تجرد دارد، افرادی که بدون توجه به این مسئله زندگی مشترک خود را آغاز می کنند بعد از ازدواج با مشکلاتی مواجه می شوند که در اکثر موارد راه حل مقابله با آن را نمی دانند.

در یک رابطه دونفره زوجین باید برای بالا بردن سطح صبر، شکیبایی و انگیزه خود تلاش کنند. هدف مشاوران نیز کمک به شما است تا بتوانید با صبر و پشتکار، غرور و تکبر را در زندگی مشترک کاسته و گذشت را در هر دو نفر افزایش دهید. همچنین هدف مشاوران رساندن شما از خود محوری به رابطه محوری است تا بتوانید زندگی دونفره لذت بخشی را تجربه کنید.

رسیدن به آرامش با مشاوره ازدواج

در صورتی که می خواهید در فعالیت های لذت بخش، مسئولیت پذیری، برنامه ریزی مالی، تصمیم گیری در مسائل مشترک، برقراری ارتباط، اعتقادات مذهبی با مشکل مواجه نشوید باید با یک مشاور خانواده در ارتباط باشید. با مشاوره ازدواج می توانید فرد مناسب برای ازدواج را انتخاب کنید و به کمک او راهکار هایی را برای همدردی با همسر بجای سرزنش همسر دریافت کنید.

شما باید در تمام مراحل زندگی انسانیت خود حفاظت  کرده و بدون توجه به رفتار های طرف مقابلتان بهترین خودتان باشید و با کمک گرفتن از مشاور خود رفتار های ناخوشایند همسرتان را رفع کنید، اگر خود شما هم مانند او رفتار کنید زندگی را برای خودتان تلخ خواهید کرد.

در جلسات مشاوره مواردی چون روابط جنسی، مذهب و اعتقادات، ملاک های قبل از ازدواج، سطح اقتصادی، مسائل مالی، سوابق خانواده و مسائل عاطفی بین زوجین بررسی و ارزیابی می شود.

مشاوره ازدواج برای همه زوجین کارساز بوده و به آن ها کمک می کند تا بتوانند راحت تر از رابطه خود طی سال ها محافظت کرده و علاقه بین خود را تقویت کنند‌. ازدواج مسئله بسیار مهمی است که بزرگ ترین بخش از زندگی محسوب می شود، بنابراین باید برای بهتر شدن رابطه و تداوم آن  سعی خود را بکنید.

من در جایگاه یک مشاور ازدواج به این مسئله معتقدم که زوج ها باید تا قبل از ازدواج چشم های خود را باز کنند و بعد از ازدواج چشم های خود را ببندند، باید دقت کنید که روابط خود را چگونه می سازید و درست ترین تصمیم را بگیرید سپس شما مسئول کارهایی هستید که انجام می دهید.

ثابت شده که در دنیای ما هر عملی انجام می دهیم عکس العملی دارد در دنیای انسانیت هم ثابت شده شما باید در ابتدا همسر خود را با دید باز انتخاب کنید و انجام این کار را پیش پا افتاده تلقی نکنید.

مراجعه به مشاور ازدواج خوب

شما نباید بعد از ازدواج از هر موضوع  نادرستی چشم پوشی کنید چون شما تصمیم به ازدواج با این فرد گرفته اید باید تمام تلاش خود را داشته باشید تا با مدیریت با موضوع برخورد کرده و خواسته خود را به درستی مطرح کنید. زوجین به دلیل نا آگاهی با رفتارهای نادرست وضعیت را خراب تر می کنند در صورتی که  قصد دارند این مسئله را حل کنند. در این صورت شما می توانید با مراجعه به مشاور مسائل را به درستی و با مدیریت حل کنید.

قبل ا‌‌‌‌‌‌‌‌ز ازدواج نیز راه هایی وجود دارند که می‌توانید از طریق آن ها اول با شناخت خودتان و بعد همسرتان فرد مناسب را برای ازدواج شناسایی کنید. مطمئناً اطلاعات و تجربیات یک روانشناس می‌تواند به شما کمک کند تا به خوبی زندگی خود را مدیریت کرده و به اوج موفقیت برسید.

 شما باید تلاش و توان خود را در حفظ رابطه تان داشته باشید مسائل مادی، فرهنگی، اختلاف خانواده ها، اختلاف سلیقه و مشکلات اخلاقی با مراجعه به یک مشاور حل خواهد شد.

گاهی چشم و هم چشمی ها باعث دور شدن خانواده ها از یکدیگر شده و عشق و علاقه را میان زوجین از بین می برد در حالیکه اگر زندگی شما خراب شود از زندگی افراد دیگر چیزی به شما نخواهد رسید، شما باید با همدلی و همفکری بیشتر و افزایش آرامش زندگی خود را حفظ کنید و به خواسته های خود برسید.

بهترین مشاور و روانشناس ازدواج

موثرترین راه برای دستیابی به موفقیت در تمام مراحل زندگی، مشاوره با افراد با تجربه است و با توجه به ارزشمند بودن عمر و زمان می توانیم در همه زمینه ها از تجربیات این افراد کمک بگیریم، مشاوران و روانشناسان می توانند به بهترین شکل راهنمای شما عزیزان باشند.

روش های جدیدی برای انجام تخصصی مشاوره پیش از ازدواج برای زوجین ابداع شده که مشاوران مجرب می توانند با انجام تست ها و جلسات مشاوره زوایای شخصیتی شما را مشخص کنند‌. در این جلسات اخلاقیات، خواسته ها، اهداف و نحوه ی زندگی هر کدام از زوجین مشخص می شود و تمام ایرادات و نکات مثبت گفته می شود تا بتوانند ایرادات را حل کنند و از نکات مثبت برای تقویت مسیر زندگی استفاده کنند. بر خلاف تصور بسیاری از زوجین، ازدواج کار آسانی نبوده و بعد از مدتی خواسته ها و تداخل هایی ایجاد می شود که می تواند باعث آسیب به رابطه دونفره شود.

آیا امکان مشاوره به صورت تلفنی وجود دارد؟

بهتر است مشاوره پیش از ازدواج به صورت حضوری انجام شود اما در صورتی که زوجین به دلیل دور از هم امکان حضور در جلسات را نداشته باشند می توانند به صورت تلفنی(کنفرانسی) و یا آنلاین(تماس تصویری) در جلسات شرکت کنند.

آیا امکان دارد خارج از کشور هم مشاوره انجام داد؟

مهم ترین موضوعی که در زمینه خدمات مشاوره ای برای ایرانیان خارج از کشور پیش می آید وجود مشاوری هم فرهنگ و هم زبان است که شرایط مهاجران را درک کند، در مرکز مشاوره ستاره ایرانیان امکان مشاوره برای این اشخاص نیز وجود دارد.

بهترین زمان انجام مشاوره پیش از ازدواج

بهترین زمان برای انجام مشاوره بعد از گذشت چند جلسه از آشنایی و به دست آوردن شناخت کلی از فرد قبل از ایجاد علاقه و یا وابستگی به طرف مقابل تان است. اما افرادی که آشنایی قبل از ازدواج دارند هم پیش از تصمیم نهایی لازم است به مشاور مراجعه کنند چون حتی در روابطی که آشنایی طولانی مدت هم دارند شناخت کافی بدست نمی آید و مشاوره پیش از ازدواج، اشتباه را به کم ترین حد خود می رساند.

مشاوره قبل از ازدواج چقدر به ازدواج بهتر کمک می کند؟

انتخاب درست و ساخت و حفظ رابطه دو جزء مهم از یک ازدواج خوب هستند، مشاوره قبل از ازدواج با متمرکز شدن روی این دو موضوع مانند پیشگیری عمل می کند به این معنی که با جلب توجه شما به تفاوت های فردی تان، ویژگی های طرف مقابل تان، مهارت های مورد نیاز هر کدامتان به شما کمک می کند تا هم انتخاب درستی انجام دهید و هم مشکلاتی را که ممکن است با آن ها مواجه شوید پیش بینی کرده و برایشان راه حل پیشنهاد می دهد.

آیا صحبت های بین من و مشاور ازدواج خوب به طرف مقابل منتقل می شود؟

اصل اول در روانشناسی و مشاوره رازداری است منظور از رازداری باقی ماندن اطلاعاتی است که مراجعه کننده با مشاور درمیان می گذارد و فقط باید بین خودشان بماند. در جلسه های تک نفره رازداری آسان تر است.

اما در جلسات دونفره اصول رازداری کمی متفاوت است، در این وضعیت آقا و خانم هر دو مراجعه کننده هستند و جریان مشاوره باید به نفع هردو آن ها باشد بنابراین امکان پنهان کردن موضوعاتی از طرف مشاور ممکن نیست به طور کلی در جلسات مشاوره موضوعی که می تواند روی تصمیم گیری افراد تاثیر گذار باشد قابل پنهان کردن نیست.

مثلا اگر خانمی بخواهد نامزدی را که در گذشته بهم زده از آقا مخفی کند مشاور نمی تواند به این درخواست جواب مثبت بدهد چون می داند ممکن است این مسئله روی تصمیم گیری آقا تاثیر بگذارد و در صورت مخفی کردن این قضیه در حق آقا اجحاف می شود. در این جا مشاور نحوه صحیح مطرح کردن موضوع را به خانم توضیح می دهد تا به نحوی موضوع را مطرح کند که کم ترین آسیب ممکن ایجاد شود.

آیا در جلسات مشاوره در مورد روابط جنسی هم صحبت می شود؟

یکی از مواردی که در جلسات مطرح می شود فانتزی های جنسی و یا ترجیحات جنسی افراد است، مشاور بر اساس نوع رابطه میان دو نفر و شرایط آن ها ممکن است این موضوع را در جلسات تک نفره و یا جلسات دونفره مطرح کند و هر دو نفر را از لحاظ اینکه چطور و در چه حد در مورد این موضوع با هم صحبت کنند راهنمایی می ‌کند در این صورت زوجین قبل از ازدواج به شکلی درست در مورد این موضوع با هم صحبت می کنند.

چگونگی شناخت بهتر افراد از هم در جلسات مشاوره

در جلسات مشاوره زوجین با پاسخ دادن به سوالات مشاور تا حدودی یکدیگر را می شناسند که در آشنایی های معمولی نمی توانند به این شناخت برسند چرا که زوجین به دلیل درگیری با احساسات مختلف به بیشتر مسائل توجه نمی کنند گاها برخی از مراجعین با وجود شناخت چند ساله و یا روابط خانوادگی به بعضی از سوالات و مسائل آینده فکر نکرده اند.

آیا انجام یک طرفه مشاوره امکان پذیر است؟

در صورتی که یکی از زوجین به شرکت در جلسات رضایت ندهد علت این امر بسیار مهم است و باید بررسی شود با این حال می تواند برای شما موثر باشد چون می آموزید چطور از طرف مقابلتان شناخت بدست آورید و در انتخاب به چه نکاتی توجه بیشتری داشته باشید.

می توانید جلسات اول را به تنهایی شروع کرده و با یادگیری مهارت های لازم به ترغیب طرف مقابلتان برای حضور در جلسات کمک کنید ضمن آن که با پیش روی یک طرف با روال جلسات طرف مقابل هم به شرکت در جلسات راضی می شود.

آیا مشاور می تواند رای قطعی به ازدواج کردن یا نکردن بدهد؟

خیر، مشاور به شما در تصمیم گیری کمک می کند او با بررسی زوایای شخصیتی هر کدام از شما در مورد خواسته های تان از زندگی، شیوه تصمیم گیری و حل اختلافات، هدفتان از زندگی به شما اطلاعاتی می دهد تا بتوانید شناخت بهتری از طرف مقابل تان، خودتان و رابطه تان داشته باشید و بر اساس آن اطلاعات، بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

در صورت اظهار مشاور به نامناسب بودن زوجین چه باید کرد؟

مشاور با بررسی ابعاد شخصیتی شما یادآور مشکلات احتمالی در زمینه های مختلف شده و شما را برای حل مسئله دعوت می کند او به شما مهارت هایی می آموزد تا بتوانید از این مشکلات پیش گیری کرده و در صورت بروز آن ها را از بین ببرید.

تست های روانشناسی مورد استفاده در جلسات مشاوره

تست ها از بزارهای شناخت پیش از ازدواج هستند، در زمان مصاحبه با افراد برای تکمیل ارزیابی افراد تست هایی مثل: کتل، میلون، MMPI، گلاسر و غیره استفاده می شوند.

البته این تست ها بدون بررسی و مصاحبه توسط مشاور، تعیین کننده مناسب بودن یا نبودن شما برای هم نیستند، بلکه باید اطلاعات بدست آمده در زمان جلسات و اطلاعات حاصل از تست ها تفسیر شود. در این صورت اطلاعات بدست آمده از تست ها دقیق خواهد بود.

  • آیا اختلالات شخصیتی در جلسات مشاوره قابل کشف است؟

در جلسات مشاوره قبل از ازدواج می توان اختلالات و مشکلات عمیق را شناسایی کرد.

در این مشاوره مشکلات افراد بررسی می شود. مشاور با استفاده از تست های موجود اختلال در هر فرد را بررسی می کند و در صورتی که لازم بود فرد را آگاه می کند.

  • چگونگی تشخیص سلامت عاطفی و روانی فرد

زمانی شما متوجه سلامت روانی و عاطفی طرف مقابل تان می شوید که مشاور همه رفتار های خود و طرف مقابل تان را بررسی کند.

مشاور به شما کمک می کنند که رابطه خوبی داشته باشید و شما را با الگوهای رفتاری و ویژگی های شخصیتی طرف مقابل تان آشنا می کند و همچنین به شما می آموزد که چه واکنشی نشان دهید.

منبع : مشاور ازدواج خوب + مهم ترین نکات مشاوره ازدواج

بازنشر(Cite this article as):
دکتر ندا. تاپ نیوز: مشاور ازدواج خوب + مهم ترین نکات مشاوره ازدواج. آخرین ویرایش: آوریل 14, 2021. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=5639

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *